- Dette emne har 17 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 2 år, 2 måneder siden af Festival_H.
-
Oprettet afEmne
-
27/07/2022 kl. 20:44 #0JeppeRusherOffline
Jeg har jo købt hus, og nu skal jeg have bestilt fiber-abonnement. Der er allerede lagt fiber ind, og sælger har brugt Fibia.
De tager 399/mrd for en 1.000/1.000 forbindelse.
Jeg kan få samme hastighed lidt billigere hos fx Fastspeed eller Norlys.
Er der nogen forskel i oplevelsen? Er det ikke nøjagtigt de samme kabler de bruger? Jeg gætter på de at forskellige selskaber jo bare lejer sig ind hos TDC eller hvem der nu ejer fiberen som ligger ude i vejen.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
27/07/2022 kl. 20:50 #1KenkariModerator
- 3243 Indlæg
OfflineHar Norlys ikke et ramponeret rygte efterhånden?
Hvis det er TDC der har fiberen, hvad så med Hiper, som jo er eget af TDC gruppen.
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
27/07/2022 kl. 21:03 #2JeppeRusher#0 Trådstarter- 364 Indlæg
Offline#1
Kan jeg se hvem der ejer fiberen?27/07/2022 kl. 21:31 #3SpionasRusher- 55 Indlæg
OfflineVi er blevet hos Yousee i de par år vi har boet her. Vi giver 349 for en 1000/500 så det er dyrere end flere andre, men den har sgu kørt klippestabilt og med den mængde hjemmearbejde jeg har så er det ikke uvæsentligt.
27/07/2022 kl. 22:48 #4RetardedWookieRusher- 220 Indlæg
Offline1# mit norlys har jeg ingen problemer med og de har altid leveret den lovede hastighed.
(No strings attached, i øvrigt).
27/07/2022 kl. 23:25 #5Hell.on.earthRusher- 31 Indlæg
OfflineVi har fastspeed og det kører upåklageligt.
1000/1000 til 349, mener jeg vi giver… Har ikke noget at klage over. Det var norlys, der etablerede stikledning indtil huset, og der var lang leveringstid, men til gengæld var det total gratis!27/07/2022 kl. 23:36 #6CancermanHead Rusher- 3425 Indlæg
OfflineSamme kabler de bruger alle sammen. Så hvis der er brud på kablet, så er du nede lige meget hvem.
De har dog (svjv) deres eget netværksudstyr. Så hvis de er uduelige til at håndtere det, så kan der godt være forskel på de enkelte udbydere.
Tror dog ikke du reelt vil opleve den store forskel.Jeg har haft hiper i 6 år og har samlet været nede i under 40 timer – den ene gang var ca 30 timer da nogen havde gravet en fiber over – det tog sin tid af få løst. Men eller har det altid spillet Max.
28/07/2022 kl. 06:03 #7ByteBanditRusher- 42 Indlæg
OfflineJeg har haft fastspeed 1000/1000 i 3 år og der har aldrig været nogle problemer, har aldrig haft brug for at ringe til dem, så det er en klar anbefaling.
Eneste nedbrud var da jeg selv gravede kablet over (som lå i 30 cm dybde uden dækplade) med en minigraver. Det kostede 4000 kr, men de var hurtige til at skyde en ny fiber ind 🙂
28/07/2022 kl. 11:52 #8GhidoraRusher- 1320 Indlæg
Offline#1 Tænker han ligger på opennet, så han kan vælge hvilken som helst udbyder?
TDC behøver ikke eje fiberen for at kunne levere!
GL & HF
28/07/2022 kl. 16:17 #9DjernisRusher- 71 Indlæg
OfflineVi bruger kviknet som udbyder kunne vælge om jeg ville have en router tilsendt eller om jeg havde min egen, så bonus der for at jeg ikke skal have noget udstyr liggende som jeg ikke burger alligevel, har haft 1 nedbrud på 2 år, det varede ca. 15 minutter og de havde faktisk besked på deres status side indenfor 2 minutter fra jeg mistede forbindelsen, hvilket jeg blev overrasket over efter at have hjulpet mine forældre flere gange med Stofa.
Vi havde Eniig der så blev til Norlys som så er Stofa, inden stofa var der ingen problemer, dagen med skift til stofa var der lige 5 min downtime, dagen efter var der så 3-4 timer downtime på trods af deres status side sagde der ikke var problemer… Havde nok problemer med dem da jeg boede hos de gamle og havde 1 mbit via coax, så vi skiftede fra stofa hurtigst muligt, på de ugers tid der var mellem skift var der også periodiske “nedbrud” uden forklaring29/07/2022 kl. 18:35 #10MalteRusher- 25 Indlæg
OfflineAldrig Stofa.
Jeg er af den overbevisning at næsten alle udbydere i sidste ende kommer til at kunne levere cirka det samme produkt. Forskellen kommer så til at ligge i deres kundeservice – når der pludselig er spørgsmål til regninger, eller tekniske udfordringer der kræver lidt ekstra hjælp fra en support.
Aldrig i mit liv har jeg oplevet så uduelig en kundeservice som den hos Stofa. Jeg skal nærmest tvinge dem til at læse tidligere hændelses-logs igennem, før de kan forstå hvorfor jeg kunne ske at være lidt utilfreds med en bestemt opkrævning/regning.
29/07/2022 kl. 19:11 #11NightBreakerModerator- 1578 Indlæg
OfflineHar fastspeed. Er semi tilfreds. Deres router er fin. Men der er direkte uplink fra deres hjemmeside til deres router. F.eks. kan du ret ting på hjemmesiden, som så bliver loadet ind på din router. Lyder godt. Men det uplink er ustabilt og tjekkes hele tiden på routeren. Det kan give udfald.
01/08/2022 kl. 09:44 #12JesperBlomkaalRusher- 332 Indlæg
OfflineJeg har haft Waoo i 7,5 år her på adressen… vi har haft 1 nedbrud i nogle timer pga. lynet ramte deres boks… klippestabilt og alt spiller.
I bund og grund så er det sikkert samme ydelse man får, så jeg tror jeg får set på priser snart og valgt en billigere (er der sikkert).
01/08/2022 kl. 10:01 #13GhidoraRusher- 1320 Indlæg
OfflineTil dem der har Waoo / Fibia, prøv at pres dem lidt på prisen… har hørt om folk der er blevet ringet op efter de har skiftet udbyder og tilbudt “prismatch”…
GL & HF
01/08/2022 kl. 16:21 #14aff3Rusher- 167 Indlæg
Offline#13 Det er korrekt. Da jeg opsagde mit abonnement, tilbød at sænke prisen på min linie fra 489,- til 359,-
04/09/2022 kl. 12:50 #15Mr.WizardRusher- 84 Indlæg
Offline1000/1000 = 299,- hos https://fiber.bolignet.dk/
De har dog så godt nok varslet(via en undskyldende besked) at jeg kommer til at stige 20 kr inden længe…men kan se dette åbenbart stadig er konkurrence dygtigt, ifht. de andre udbyderes priser.
Har været hos dem i 2 år(skiftede fra Eniig) og umiddelbart ingen problemer bemærket mht. hverken ustabilitet eller nedsat hastighed(Nordjylland). Eller dvs. lige på nær en enkelt episode(skete vidst indenfor de første 3 måneder jeg var hos dem), hvor jeg mistede forbindelsen i 2 dage(weekend), som jeg gjorde dem opmærksom på. Her blev jeg dog mødt af en forstående og venlig support, som straks fulgte op på problemet og rapporterede at fiber udbyderen ikke havde varslet dem om at der var forbindelses problemer i mit område….men at de nu havde taget kontakt til fiberudbyderen ang. problemet og nu fået lavet en aftale om hvordan “den slags hændelser” skulle kommunikeres fremover, så at BoligNet havde mulighed for at opdage og varsle kabelbrud til deres evt. berørte kunder. Har intet oplevet siden.
Så BoligNet kan jeg umiddelbart godt anbefale at prøve give en chance….især hvis du går efter en 1000/1000 fiber forbindelse! 🙂
04/09/2022 kl. 20:19 #16JeppeRusher#0 Trådstarter- 364 Indlæg
Offline#15
Jeg har faktisk haft Bolignet de sidste 10 år i den lejlighed jeg netop er flyttet fra. Det var dog gennem foreningen – jeg vidste ikke at de også tilbød det direkte til private.Jeg endte med bare at vælge Fibia igen. Dem havde sælger også, og deres fiberboks sad her i forvejen (men den kan vist bruges uanset udbyder). Har en 1000/1000 mbit.
05/09/2022 kl. 12:43 #17Festival_HRusher- 899 Indlæg
OfflineWAOO. Interwebs virker upåklageligt, men den router man får med, stinker. Den blir forvirret når du begynder at have for mange devices der vil ha en IP adresse og skal genstartes for at kunne levere nye IP adresser (Tænker at det så bare at de enheder der kommer først der ender med at få internet)
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...