- Dette emne har 17 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 2 Är, 11 mÄneder siden af Festival_H.
-
Oprettet afEmne
-
27/07/2022 kl. 20:44 #0
Jeppe
Rusher- E-peen: 366
Jeg har jo kĂžbt hus, og nu skal jeg have bestilt fiber-abonnement. Der er allerede lagt fiber ind, og sĂŠlger har brugt Fibia.
De tager 399/mrd for en 1.000/1.000 forbindelse.
Jeg kan fÄ samme hastighed lidt billigere hos fx Fastspeed eller Norlys.
Er der nogen forskel i oplevelsen? Er det ikke nÞjagtigt de samme kabler de bruger? Jeg gÊtter pÄ de at forskellige selskaber jo bare lejer sig ind hos TDC eller hvem der nu ejer fiberen som ligger ude i vejen.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
27/07/2022 kl. 20:50 #1
Kenkari
Moderator- E-peen: 3,688
Har Norlys ikke et ramponeret rygte efterhÄnden?
Hvis det er TDC der har fiberen, hvad sÄ med Hiper, som jo er eget af TDC gruppen.
27/07/2022 kl. 21:03 #2Jeppe
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 366
#1
Kan jeg se hvem der ejer fiberen?27/07/2022 kl. 21:31 #3Spionas
Rusher- E-peen: 55
Vi er blevet hos Yousee i de par Är vi har boet her. Vi giver 349 for en 1000/500 sÄ det er dyrere end flere andre, men den har sgu kÞrt klippestabilt og med den mÊngde hjemmearbejde jeg har sÄ er det ikke uvÊsentligt.
27/07/2022 kl. 22:48 #4RetardedWookie
Rusher- E-peen: 263
1# mit norlys har jeg ingen problemer med og de har altid leveret den lovede hastighed.
(No strings attached, i Ăžvrigt).
27/07/2022 kl. 23:25 #5Hell.on.earth
Rusher- E-peen: 33
Vi har fastspeed og det kÞrer upÄklageligt.
1000/1000 til 349, mener jeg vi giver⊠Har ikke noget at klage over. Det var norlys, der etablerede stikledning indtil huset, og der var lang leveringstid, men til gengÊld var det total gratis!27/07/2022 kl. 23:36 #6Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,891
Samme kabler de bruger alle sammen. SÄ hvis der er brud pÄ kablet, sÄ er du nede lige meget hvem.
De har dog (svjv) deres eget netvÊrksudstyr. SÄ hvis de er uduelige til at hÄndtere det, sÄ kan der godt vÊre forskel pÄ de enkelte udbydere.
Tror dog ikke du reelt vil opleve den store forskel.Jeg har haft hiper i 6 Ă„r og har samlet vĂŠret nede i under 40 timer – den ene gang var ca 30 timer da nogen havde gravet en fiber over – det tog sin tid af fĂ„ lĂžst. Men eller har det altid spillet Max.
28/07/2022 kl. 06:03 #7ByteBandit
Rusher- E-peen: 42
Jeg har haft fastspeed 1000/1000 i 3 Är og der har aldrig vÊret nogle problemer, har aldrig haft brug for at ringe til dem, sÄ det er en klar anbefaling.
Eneste nedbrud var da jeg selv gravede kablet over (som lĂ„ i 30 cm dybde uden dĂŠkplade) med en minigraver. Det kostede 4000 kr, men de var hurtige til at skyde en ny fiber ind đ
28/07/2022 kl. 11:52 #8Ghidora
Rusher- E-peen: 1,431
#1 TÊnker han ligger pÄ opennet, sÄ han kan vÊlge hvilken som helst udbyder?
TDC behĂžver ikke eje fiberen for at kunne levere!
28/07/2022 kl. 16:17 #9Djernis
Rusher- E-peen: 71
Vi bruger kviknet som udbyder kunne vÊlge om jeg ville have en router tilsendt eller om jeg havde min egen, sÄ bonus der for at jeg ikke skal have noget udstyr liggende som jeg ikke burger alligevel, har haft 1 nedbrud pÄ 2 Är, det varede ca. 15 minutter og de havde faktisk besked pÄ deres status side indenfor 2 minutter fra jeg mistede forbindelsen, hvilket jeg blev overrasket over efter at have hjulpet mine forÊldre flere gange med Stofa.
Vi havde Eniig der sĂ„ blev til Norlys som sĂ„ er Stofa, inden stofa var der ingen problemer, dagen med skift til stofa var der lige 5 min downtime, dagen efter var der sĂ„ 3-4 timer downtime pĂ„ trods af deres status side sagde der ikke var problemer… Havde nok problemer med dem da jeg boede hos de gamle og havde 1 mbit via coax, sĂ„ vi skiftede fra stofa hurtigst muligt, pĂ„ de ugers tid der var mellem skift var der ogsĂ„ periodiske “nedbrud” uden forklaring29/07/2022 kl. 18:35 #10Malte
Rusher- E-peen: 26
Aldrig Stofa.
Jeg er af den overbevisning at nĂŠsten alle udbydere i sidste ende kommer til at kunne levere cirka det samme produkt. Forskellen kommer sĂ„ til at ligge i deres kundeservice – nĂ„r der pludselig er spĂžrgsmĂ„l til regninger, eller tekniske udfordringer der krĂŠver lidt ekstra hjĂŠlp fra en support.
Aldrig i mit liv har jeg oplevet sÄ uduelig en kundeservice som den hos Stofa. Jeg skal nÊrmest tvinge dem til at lÊse tidligere hÊndelses-logs igennem, fÞr de kan forstÄ hvorfor jeg kunne ske at vÊre lidt utilfreds med en bestemt opkrÊvning/regning.
29/07/2022 kl. 19:11 #11NightBreaker
Moderator- E-peen: 1,689
Har fastspeed. Er semi tilfreds. Deres router er fin. Men der er direkte uplink fra deres hjemmeside til deres router. F.eks. kan du ret ting pÄ hjemmesiden, som sÄ bliver loadet ind pÄ din router. Lyder godt. Men det uplink er ustabilt og tjekkes hele tiden pÄ routeren. Det kan give udfald.
01/08/2022 kl. 09:44 #12JesperBlomkaal
Rusher- E-peen: 384
Jeg har haft Waoo i 7,5 Ă„r her pĂ„ adressen… vi har haft 1 nedbrud i nogle timer pga. lynet ramte deres boks… klippestabilt og alt spiller.
I bund og grund sÄ er det sikkert samme ydelse man fÄr, sÄ jeg tror jeg fÄr set pÄ priser snart og valgt en billigere (er der sikkert).
01/08/2022 kl. 10:01 #13Ghidora
Rusher- E-peen: 1,431
Til dem der har Waoo / Fibia, prĂžv at pres dem lidt pĂ„ prisen… har hĂžrt om folk der er blevet ringet op efter de har skiftet udbyder og tilbudt “prismatch”…
01/08/2022 kl. 16:21 #14aff3
Rusher- E-peen: 168
#13 Det er korrekt. Da jeg opsagde mit abonnement, tilbÞd at sÊnke prisen pÄ min linie fra 489,- til 359,-
04/09/2022 kl. 12:50 #15Mr.Wizard
Rusher- E-peen: 85
1000/1000 = 299,- hos https://fiber.bolignet.dk/
De har dog sĂ„ godt nok varslet(via en undskyldende besked) at jeg kommer til at stige 20 kr inden lĂŠnge…men kan se dette Ă„benbart stadig er konkurrence dygtigt, ifht. de andre udbyderes priser.
Har vĂŠret hos dem i 2 Ă„r(skiftede fra Eniig) og umiddelbart ingen problemer bemĂŠrket mht. hverken ustabilitet eller nedsat hastighed(Nordjylland). Eller dvs. lige pĂ„ nĂŠr en enkelt episode(skete vidst indenfor de fĂžrste 3 mĂ„neder jeg var hos dem), hvor jeg mistede forbindelsen i 2 dage(weekend), som jeg gjorde dem opmĂŠrksom pĂ„. Her blev jeg dog mĂždt af en forstĂ„ende og venlig support, som straks fulgte op pĂ„ problemet og rapporterede at fiber udbyderen ikke havde varslet dem om at der var forbindelses problemer i mit omrĂ„de….men at de nu havde taget kontakt til fiberudbyderen ang. problemet og nu fĂ„et lavet en aftale om hvordan “den slags hĂŠndelser” skulle kommunikeres fremover, sĂ„ at BoligNet havde mulighed for at opdage og varsle kabelbrud til deres evt. berĂžrte kunder. Har intet oplevet siden.
SĂ„ BoligNet kan jeg umiddelbart godt anbefale at prĂžve give en chance….isĂŠr hvis du gĂ„r efter en 1000/1000 fiber forbindelse! đ
04/09/2022 kl. 20:19 #16Jeppe
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 366
#15
Jeg har faktisk haft Bolignet de sidste 10 Ă„r i den lejlighed jeg netop er flyttet fra. Det var dog gennem foreningen – jeg vidste ikke at de ogsĂ„ tilbĂžd det direkte til private.Jeg endte med bare at vĂŠlge Fibia igen. Dem havde sĂŠlger ogsĂ„, og deres fiberboks sad her i forvejen (men den kan vist bruges uanset udbyder). Har en 1000/1000 mbit.
05/09/2022 kl. 12:43 #17Festival_H
Rusher- E-peen: 982
WAOO. Interwebs virker upÄklageligt, men den router man fÄr med, stinker. Den blir forvirret nÄr du begynder at have for mange devices der vil ha en IP adresse og skal genstartes for at kunne levere nye IP adresser (TÊnker at det sÄ bare at de enheder der kommer fÞrst der ender med at fÄ internet)
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...