Klumme: Gammelt vs Nyt

Gamle spil. Nogle gange overtager nostalgien en og man drister sig til at installere en af sine gamle yndlingsspil. Charmen går dog hurtigt af, fordi spillet er for gammelt og støvet i både grafik og gameplay. Du kigger op fra tastaturet med et lettere utilfreds blik, tager en tår af din, nu, lunkne kaffe, og går videre til et nyt spil. Dér må du kunne få dit fix. Nye gameplay mekanikker og sprød grafik. Pisselækkert!

Men…

Efter et par timer sidder du sidder, igen, og er utilfreds. Der mangler saftsusemig stadigvæk noget. Det er for hurtigt og for nemt. Det ser jo ellers så flot ud, der er mange indstillinger at pille ved og du kan hoppe ind og ud af dine venners spil, men alligevel keder det dig – hvad hulen er meningen?!

Lige netop dét, for mange gamere, velkendte dilemma finder jeg ofte mig selv i. Der mangler lige netop dén der følelse, der får mig til at sidde klinet til skærmen i mange timer ad gangen dag ud og dag ind. Der er dog ét spil, der gang på gang aldrig skuffer og giver mig den helt rigtige følelse: Diablo 2: Lord of Destruction. Pludselig er kaffen brandvarm igen!

Jeg har i de sidste par uger spillet Diablo 3 igen og det er skam et ganske udmærket spil, men sammenlignet med dens forgænger(e), fremstår det som et meget børnevenligt spil både med hensyn til grafisk udtryk og gameplay. Alt det gode loot bliver powertyret i nakken på en, som brændte mandler en dag i december på Strøget. Det er simpelthen for nemt. Udfordringen er væk. Praleretten er ikke-eksisterende, for alle får alligevel det samme. I D2: LoD er udtrykket meget mere dystert, voksent og realistisk. Loot’et er meget svingende, men når du endelig finder det helt sjældne loot, er det i sandhed legendarisk. Du bliver helt stolt af dit nye, overlækre stykke udstyr, og du udskifter det kun sjældent, simpelthen fordi det er nyttigt og du er stolt af fundet. Praleretten er tilbage! I dit fjæs, Steen fra 8. klasse i folkeren, der altid blærede sig med sit “Lidless Wall” bone shield!

Dén følelse fastholder min nysgerrighed i D2: LoD hver eneste gang. Det er fantastisk – især for et 21 år gammelt spil med håbløst forældet grafik og nogle til tider lidt sløve mekanikker. Alt dette støves forresten noget så grundigt af senere i år, når “Diablo 2: Resurrected” udkommer på en endnu ikke afsløret dato. For pokker, hvor jeg dog glæder mig..!

Nu må I have mig undskyldt – jeg skal tilbage til Sanctuary og drikke nogle potions og loot’e nogle crude leather gloves.

Forside Fora Klumme: Gammelt vs Nyt

Currently, there are 0 users and 8 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Jacques
    Rusher
    Offline

    Gamle spil. Nogle gange overtager nostalgien en og man drister sig til at installere en af sine gamle yndlingsspil. Charmen går dog hurtigt af, fordi
    [Læs hele nyheden her: Klumme: Gammelt vs Nyt]

    Bye with a warmly hugs

Viser 28 svar - 1 til 28 (af 28 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Jeg har flere kammerater som netop er gået i gang med D2 igen. Og det er ikke mange år siden jeg selv gennemførte det med en kammerat igen. Det spil holder, uden tvivl, stadigvæk. Så man kan spørge sig selv om det overhovedet er nødvendigt med remaken.

    I tilfælde af Resident Evil 2, gav det rigtig god mening. For originalen er et at de spil der lider under alderen. Men det gør D2 jo egentlig ikke. Så jeg ved sgu’ætte lige. Jeg synes det virker underligt at de remaker det, når D4 er på vej. De får i hvert fald noget at leve op til ved at smide en remake af et af verdens bedste spil ud forholdsvis kort tid før D4 lander (hvilket vi selvfølgelig ikke ved hvornår er, men man må vel antage, at inden for et par år er et ok bud).

    Da D3 udkom var jeg ekstreeeeeeeeeeeeeeeemt skuffet. Det lignede, som du nævner, noget for børn. Der var bare slet ingen Diablo magi. Så det var godt at Path of Exile blev smidt ind fra sidelinien. Damn det spil er fedt! Og det er dyrstert! Præcist som D3 skulle have været.

    Men du har ret, nogle gange skal man bare lade nostalgi være nostalgi. For rigtig mange gamle spil gælder det, at man nok husker det som bedre end det var. Eller i hvert fald at genrerne sidenhen er blevet så fidpudsede at de gamle klassikere ikke kan følge med.

    Iøvrigt, det bedste remaster jeg har spillet er Command & Conquer. Shit det var gennemført! De havde ændret lige præcist så meget at gameplayet bare flyder. Og de spil holder eddermame stadigvæk. Jeg slugte alle missioner i både C&C og RA i streg. Og jeg elskede det!

    Jeg stopper her, jeg kan skrive om det i timevis. 😀

    #2
    NightBreaker
    Moderator
    • 1578 Indlæg
    Offline

    God klumme, og du rammer rigtigt med mange ting. Jeg elsker dog stadigvæk Diablo3 det er let på mange punkter, men det er svært at få fat i det helt rigtig gear, og før de nerfed spillet total i bund, var det hellere ikke let. Men jeg afventer også spændt på Diablo2 LoD remastered. Men jeg glæder mig faktisk også rigtig meget til Diablo4 for jeg holder også af historien i Diablo. Ellers ligger min kærlighed nok mest ved Quake 3.

    • Dette svar blev ændret 3 år, 7 måneder siden af NightBreaker.
    #3
    Nickell
    Moderator
    • 1823 Indlæg
    Offline

    Jeg sidder med Battlefield Vietnam, som eleverne skal spille efter ferien, når vi har om kold krig i historie. Der findes ikke noget bedre end at sidde i en Huey med et par stykker og blæse enten FOrtunate Son elle Valkyriens Ridt udover Vietcong. Det var en mega fed feature, at man kunne genere hinanden med musik, som man så i Dommedag Nu. Jeg bliver helt glad indeni, som jeg også var dengang.

    Nostalgi er fedt! Mere af det!

    #4
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3413 Indlæg
    Offline

    Helt enig. D3 var bare ikke nær så godt.

    C&C remake – the den sad lige i skabet. Kneb en lille tåre, da jeg så den remakede installer. 🙂

    Og ja for faen hvor var BF:Vietnam dog fedt! 😀

    #5
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #0 @jacques rigtig fin klumme og kender det alt for godt.

    Der kan godt være langt imellem snapsene nogen gange som hærdet gamer nu til dags.

    I nyere tid er det Subnautica der har fanget mig mest med sin unikke stemning og netop også at tingene ikke bare bare bliver serveret undervejs giver en fin udfordring og lyst til at regne tingene ud. I stedet for touturial popup nr 803 der nok engang serverer det hele.

    #6
    Bams
    Rusher
    • 357 Indlæg
    Offline

    Eller man søger tilbage til minderne om en svunden tid. I bestræbelserne på at genskabe den følelse.

    Egentlig, det minde jeg har med at løbe ind i IronForge i WOW første gang er måske ikke så meget anderledes end “den ferie med drengene” eller “den fisketur jeg soloede”. Og når man prøver igen, så er oplevelsen af det noget andet.

    Måske alene pga. at vi selv har forandret os – mere end spillene har… :O Generelt vil jeg sige, at spillene aldrig har været bedre, mere krævende og flotte.

    #7
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    #1, jeg har faktisk aldrig prøvet remaket af C&C. Jeg elskede RA!

    #2, tak 🙂 ja, jeg glæder mig også til D4, men endnu mere til D2R. Jeg tror, de forsøger sig med det remaster for at stikke en finger i jorden og checke, hvad forbrugerne bedst kan lide. Er det mon det gamle, hårde, dystre, realistiske fra D2, eller er det det lidt hurtigere og sandsynligvis nemmere gameplay i det kommende D4? Et remaster af D2 har sandsynligvis ikke kostet dem det store at få lavet – i hvert fald ikke ift. at udvikle et helt nyt spil fra bunden. For dem virker det som en god måde at forundersøge markedet, inden D4 er klar.

    #3, BFV var megafedt! Og også Vietcong!!

    #4, jeg vil sgu også prøve det! Intet bedre end en lille, kærlig nostalgitåre ❤️

    #5, mange tak! Ja, Subnautica er også ret unikt. Har også spillet det, da det lige var blevet udgivet i alfa. Det er lang tid siden. Måske man skulle give det et nyt forsøg 🙂

    #6, du har ret, selvfølgelig har vi forandret os gennem tiden og så ændres ens oplevelse af et gammelt spil også. Ofte til det værre. Det er derfor, det er så skidedejligt, at Diablo 2 bliver VED med at fascinere og underholde mig.

    Men selvfølgelig er der masser af nye(re) spil, der er værd at bruge masser af tid på, uden tvivl! Fx Ghost of Tsushima, der, for mig, er en født klassiker! Fuldstændigt fremragende.

    Bye with a warmly hugs

    #8
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #7, Hvis du kan lide C&C, så kan jeg kun anbefale det. De har gjort alt rigtigt! Stærkt vanedannende.

    #9
    -dut-
    Rusher
    • 1277 Indlæg
    Offline

    #1 jeg synes at det giver fin mening med remake af d2. Glæder mig til sædvanligt gameplay, men pakket ind i noget der er bedre understøttet, f.eks. højere opløsning og quality of life ting som fælles storage. Og så gør det ikke noget hvis det får en grafisk overhaling, så længe stilen kan genkendes.

    Vides det hvornår d4 udkommer?

    Af en eller anden årsag kan jeg slet ikke komme igang med path of exile. Jeg tror at jeg selv vil foretrække d3 over det spil… i hvert fald langt under d2.

    #10
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Jeg hiver mindst én gang om året en klassiker frem som det helt gamle colonization.
    Lagde satme mange timer i det spil i ungdommen.

    Nu kommer der en remaster af Rome Total War. Frygter lidt at de fucker det op og ødelægger nostalgien, men det vil vise sig 🙂

    #11
    Emilsa
    Rusher
    • 1194 Indlæg
    Offline

    #10 – Da jeg så du var i seneste kommentarer, så forventede jeg at det her var hvad du ville skrive 🙂 Colonization er klart et af de bedste tur baserede spil i sin genre nogensinde.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #12
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #9, Det er mest timingen jeg synes er lidt underlig – de kan jo risikere at overskygge D4 (hvis det udkommer om et år, jeg ved det ikke). Men det nytter selvfølgelig heller ikke noget at udgive et remake lige efter D4. Om ikke andet, så har det formentlig boosted player antal for det originale D2 igen.

    Nej, jeg mener ikke der er dato eller årstal på D4, men jeg er ikke sikker. Men de har promoveret det med gameplay videoer, så jeg tænker at det ikke kan være årevis væk. Men det er bare mine personlige tanker omkring det.

    #13
    Drixx
    Rusher
    • 385 Indlæg
    Offline

    #12 tror ikke vi skal forvente D4 før 2022, sent 2022 endda.

    Nu skal de lige malke D2 koen, have TBC classic ud osv. Actiblizz har mange jern i ilden lige nu.

    #14
    -dut-
    Rusher
    • 1277 Indlæg
    Offline

    #12 det kan også være at det kan bruges som et marketingstunt for d4, altså hvis timingen er i orden som du selv nævner.

    #15
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    #12 det kan også være at det kan bruges som et marketingstunt for d4, altså hvis timingen er i orden som du selv nævner.

    Jeg tror som sagt, at Blizzard gør det for at teste vandene. D2 og D4 er, kan man vist godt sige uden at have prøvet det, to meget forskellige spil. D2 er legendarisk og stadigvæk så populært, at det kan betale sig at remaster det. HVIS relanceringen går godt, vil Blizzard have en ret god ide om, hvad det egentlig er, deres kunder vil have. I og med at der stadigvæk er så lang tid til, at D4 udkommer, vil relanceringen af D2 give dem masser af tid til eventuelt at dreje D4 i en mere D2-orienteret retning. Det er i hvert fald min teori.

    Bye with a warmly hugs

    #16
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Hov glemte naturligvis at nævne dungeon keeper 1. Det havde en virkelig fed stemning/humor.

    #11
    Simpelt, men genialt. Kan huske da vi sad på dit værelse og skiftes til at spille.

    #17
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #7 @jacques så bare se at komme i gang med Subnautica igen! Det er blevet et helt utroligt vellykket spil og fed historie. Og så kan du jo bruge det som opvarmning til Below Zero, der skulle lande omring maj.

    #18
    Johbe
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    #1

    Mener faktisk det giver god mening med en D2 remake nu.

    De trækker fokus på franchisen igen, samtidig med at de lokker gamle spillere tilbage til folden. Alt dette lige inden D4 udkommer, hvorfor mange vil være klar til at hoppe på denne, direkte fra D2, når spillet udkommer.

    Desuden appellerer D2 og D3 (og sikkert også D4) til forskellige grupper spillere, netop for D2 er så meget mere hardcore end D3 (og sikkert også D4) er.

    Mener det er et smart træk af dem. Timingen er også rigtig god, når D4 først kommer næste år. Så har hardcore gruppen pryglet D2 i en rum tid, og vil være mere klar til at prøve kræfter med noget andet i Diablo franchisen til den tid 🙂

    #19
    Schalde
    Rusher
    • 901 Indlæg
    Offline

    Hvornår tror i vi skal forvente D2 Remake i år? Måske september/Okt?

    • Dette svar blev ændret 3 år, 7 måneder siden af Schalde.
    #20
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #19 @schalde det bliver den 27. juni! Stjerner og planeter liner perfekt op til den dato.

    Internettet har talt og tager som bekendt aldrig fejl 😉

    A theory on the release date for Diablo 2: Resurrected from Diablo

    #21
    Schalde
    Rusher
    • 901 Indlæg
    Offline

    #20 Midt i sommeren… arhhh 😛

    #22
    StiX
    Rusher
    • 237 Indlæg
    Offline

    Er jeg den eneste der godt kunne holde til et remake af diablo 1?

    Læste et eller andet sted at D2R, realistisk set, nok bliver det sidste remake blizzard kaster sig over. Det blev jeg da en smule skuffet over at høre.

    #23
    Drixx
    Rusher
    • 385 Indlæg
    Offline

    https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-resurrected-technical-alpha-experience-the-legend

    SÅ.. SÅ!! SÅ!!! ER det i weekenden Singleplayer alpha går igang! Håber at en eller flere rushers får alpha, så vi andre kan se med !

    #24
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-resurrected-technical-alpha-experience-the-legend

    SÅ.. SÅ!! SÅ!!! ER det i weekenden Singleplayer alpha går igang! Håber at en eller flere rushers får alpha, så vi andre kan se med !

    OMG OMG OMG OMG OMG!! For helvede, jeg håber, jeg får en key…!!

    Bye with a warmly hugs

    #25
    StultusX2
    Rusher
    • 2024 Indlæg
    Offline

    https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-resurrected-technical-alpha-experience-the-legend

    SÅ.. SÅ!! SÅ!!! ER det i weekenden Singleplayer alpha går igang! Håber at en eller flere rushers får alpha, så vi andre kan se med !

    OMG OMG OMG OMG OMG!! For helvede, jeg håber, jeg får en key…!!

    ..os’ hvis den er lige så god som Warcraft III?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #26
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-resurrected-technical-alpha-experience-the-legend

    SÅ.. SÅ!! SÅ!!! ER det i weekenden Singleplayer alpha går igang! Håber at en eller flere rushers får alpha, så vi andre kan se med !

    OMG OMG OMG OMG OMG!! For helvede, jeg håber, jeg får en key…!!

    ..os’ hvis den er lige så god som Warcraft III?

    Også hvis.

    Bye with a warmly hugs

    #27
    Memorianx
    Rusher
    • 256 Indlæg
    Offline

    Så hellere finde ud af det via en alpha end når først spillet er købt

    #28
    StultusX2
    Rusher
    • 2024 Indlæg
    Offline

    Jeg hiver mindst én gang om året en klassiker frem som det helt gamle colonization.

    Lagde satme mange timer i det spil i ungdommen.

    Nu kommer der en remaster af Rome Total War. Frygter lidt at de fucker det op og ødelægger nostalgien, men det vil vise sig 🙂

    Hmm:

    Roma Victrix 🙂

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 28 svar - 1 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...