Forside Fora Hardware Køb af RTX 3080 Svar til: Køb af RTX 3080

#148
ElSenator
Rusher
  • 579 Indlæg
Offline

#141, Screen savers hjælper desværre ikke hvis man sidder og arbejder på den 8 timer hver dag med taskbar og andet statisk i billedet, da den aldrig vil være aktiv. Det samme problem er gældende for auto-dimming.

De nævner også pixel shifting, som er effektivt til en vis grad. Men det hjælper desværre ikke på store pixel overflader, da man blot shifter det 2-3 pixels og dermed er der statig stort overlap i store flader såsom taskbar. Det kan eliminere at TV kanalers ikoner brænder fast, for de er halvgennemsigtige hvilket også hjælper. But that’s it – desværre.

Som #146 nævner, så tror jeg også de er bange for blowback fra brugerne. Jeg tror simpelthen de vil ende med et PR mareridt for OLED, hvis de frigiver OLED paneler i 27″ til PC skærme. Det vil blive kendt for “paneltypen med burnin”, hvilket det lidt er i forvejen (bevis: vi snakker om det). Men det er trods alt håndterbart for TV billeder.

Jeg tror man kan have et OLED TV i nogle år, før man vil få problemer med burnin. For en PC skærm vil det opstå ret hurtigt. Måske et halvt år – blot et gæt.