Forside Fora Hardware 1m LAN kabel – 6600kr. Hvem er så dumme?

  • Dette emne har 22 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 2 uger, 1 dag siden af Kenkari.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
Viser 22 svar - 1 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Orillion
    Rusher
    • 69 Indlæg
    Offline
    #2
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3051 Indlæg
    Offline

    #1 Det gør det ikke ligefrem bedre 🙄

    #3
    MiNo
    Rusher
    • 702 Indlæg
    Offline

    Jeg har set 3 meter 230v netkabel – altså, til strøm fra stik-kontakten til ens hifi-dims, til 450.000 DKK

    Ansuz Mainz D-TC Gold Signature 3,0m

    Og sådan kan man blive ved, og nej – der er ligesom ingen grænser for for tåbeligt det kan blive. Første klasses Snakeoil. Det er både underholdende og tragisk på samme tid.

    #4
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3051 Indlæg
    Offline

    #3 Jesus christ…

    #5
    MasterSoren
    Rusher
    • 75 Indlæg
    Offline

    Dengang jeg arbejde som elektriker var en af mine kollegaer ude og sætte stikkontakter op hos en kunde til nogle dyre højtalere. Kunden havde selv indkøbt en gruppeafbryder til eltavlen der var for “entusiaster” med 24k guldbelagte kontaktsæt.

    Tilsluttet på den var selvfølgelig bare almindelige kobberkabler og standard stikkontakter fra LK.

    Jeg tror han bildte sig selv ind at det gjorde en forskel.

    #6
    Elocon
    Rusher
    • 242 Indlæg
    Offline

    3#- Mon ikke man kan få lidt rabat hvis man køber 6 meter ?

    #7
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    Og her gik jeg og tænkte at de 1100kr jeg har givet for en 500-400 år gammel hammer fra en rustningssmedje i sydtyskland var CrAAzy… Jeg kan godt se jeg må ti at oppe mit game

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #8
    hqx
    Rusher
    • 310 Indlæg
    Offline

    Altså … Der er forskel på kabler. Specielt ting som kan påvirkes af støj udefra.

    Men hvis man har gode connectors og det er skærmet så er det måske noget som koster 3-4X normalprisen. Det kan jeg se massere af applikationer hvor det giver mening.

    6600 for et kabel er dog helt i skoven.

    #9
    MiNo
    Rusher
    • 702 Indlæg
    Offline

    #6 Hvis man skriver sig op til deres nyhedsbrev, så spares der 10% – der er jo 45.000 KR !

    Hvem har råd til at gå glip af 45.000 Kr? The more you buy, the more you save !

    #8 Præcis. Problemet er fravær af standariseret mærkning, som kan oplyse køberen om produktets reele kvalitet. Når vi snakker hifi altså, for til strøm er der jo styr på det. Det åbner for muligheden for de vildeste påstande, og faktisk er det svært at vide hvor man bare betaler for et godt produkt.

    Med den fart hvorpå firmaer opkøbes og får ny ledelse, så er der ikke rigtigt noget som hedder tillid længere. Gode gamle mærker laver pludseligt det værste lort, og ind i mellem dukker fantastisk kvalitet op til rørende priser. Men at navigere i dette er helt umuligt.

    #10
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3051 Indlæg
    Offline

    Selvfølgelig er der forskel på kabler. Og hvis man vil køre 40Gbit, så kræver det også en nogenlunde kvalitet – specielt over længere afstande, meget interferens osv.

    Men 6600kr for 1 meter kabel til et digitalt signal, hvor der også er error correction… 🙄

    Analoge signalkabler kan jeg forstå, at man giver lidt for, men det der er til grin.

    #11
    medisterKongen
    Rusher
    • 504 Indlæg
    Offline

    Marketing kan noget!

    #12
    SvenBent
    Rusher
    • 271 Indlæg
    Offline

    Audiofails er desvaere en gruppe folk der tror rigtige meget paa magiske ting….

    - Sven Bent

    #13
    Snowball42
    Rusher
    • 195 Indlæg
    Offline

    Jeg arbejdede sammen med en gut for år tilbage, han var single ved at være pensionsmoden og han havde et velbetalt jo og havde haft det altid, udover sin hun havde han stort set kun sin hifi hobby at gå op i. Han havde også købt sådanne sindssygt dyre audiokabler, hans cd afspiller stod ham i 36.000 kr.

    Da jeg fortalte at jeg bare havde købt kobber strømkabler om end lidt højere kvadrat end ellers og brugt dem hos mig, var han ved at falde af stolen.

    I forhold til #0 så skriver de at det understøtter frekvenser på 1000MHz og op til 40Gbits pr sekund.. Fair nok, de præcis samme specs kan jeg jo få ved et alm. S/FTP Cat 7a PIMF kabel, det koster vel så 70kr for en meters kabel.

    Og hvis vi alligevel er i gang og det skal være ekstremt, så er der vel 2000MHz i et Cat 8/8.1 kabel. Og prisen er vel så måske 150kr i stedet.

    #14
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3051 Indlæg
    Offline

    I forhold til #0 så skriver de at det understøtter frekvenser på 1000MHz og op til 40Gbits pr sekund.. Fair nok, de præcis samme specs kan jeg jo få ved et alm. S/FTP Cat 7a PIMF kabel, det koster vel så 70kr for en meters kabel.

    Præcis. Jeg vil godt sætte en pils på, at der ikke kan måles nogen forskel på det til 6600kr it det til 70kr

    #15
    medisterKongen
    Rusher
    • 504 Indlæg
    Offline

    1 meter Cat 8.1, 79kr, https://www.av-cables.dk/cat-8-sftp-hvid/cat-8-1-s-ftp-lszh-netvaerkskabel-hvid-1-m-2.html
    Mindre swung per meter i udseende, men kan være at det er det der koster premium pris.

    #16
    MiNo
    Rusher
    • 702 Indlæg
    Offline

    #14 troen på at det gør en forskel, kan meget vel rent faktisk gøre en forskel. Dvs en slags placebo effekt som gør du du rent faktisk oplever lyden bedre når du ved, det er pissedyre kabler. Det kan ganske vist ikke måles, men det er vel også oplevelsen og ikke en måling der er afgørende.

    På samme måde kan mad og vin opleves bedre, når det først forklares hvor fantastisk det er, hvad det har kostet og hvor utroligt sjældent m.m. det er …

    #17
    Snowball42
    Rusher
    • 195 Indlæg
    Offline

    #16 Det er sjovt du nævner det med vinen, for det er der faktisk lavet studier om, og der kan de måle en forskel på at tjeneren giver oplevelsen af at komme hen med en flaske vin og fortælle hvordan den er vokset på en sydvendt skråning med solens stråler der i dagtiden forkæler de små druer, mens hvide sten er spredt udover rødderne holder på varmen til de kølige aftener, mens unge piger på skift har skrålet højt med på Macarena sangen mens de har trampet på druerne.

    Så effekten kan uden tvivl overføres til hifi.

    #18
    SvenBent
    Rusher
    • 271 Indlæg
    Offline

    #16 + #17
    Helt enig Placebo effekten er det. men det er jo netop blot selv narring.
    OG vi vde det er tilfaelde ogsaa for audio kabler vi har jo set det i test flere gagne at hvis du viser at stor fedt kabel for disse folk saa syndes de selv lyden er meget bedre. paa trods af det rent faktisk blev afspillet paa samme kabel hele tiden.

    Men en placebo effekt er jo netop spild af penge der er ingen forskel. and cancer patient der foeler han har de fordi han har faaet sukker piller lever jo stadigvaek ikke laengere.

    - Sven Bent

    #19
    Snowball42
    Rusher
    • 195 Indlæg
    Offline

    #18 Ikke helt enig, for jeg har læst flere bøger omkring de emner, og placebo effekten kan i mange tilfælde faktisk gøre folk sundere/bedre osv. Selv studier hvor folk har oplevet den positive placebo effekt under studiet, og fået at vide at de har fået sukkerpiller, så har de efterfølgende stadig vil have pillerne selvom de ved det blot er sukkerpiller. Deres tro på det virker, gør at de oplever de positive effekter de skulle have haft hvis de havde fået det rigtige medicin. Der var et andet studie hvor 3 grupper fik enten det rigtige, en pille kaldet placebo, og sidste gruppe ingenting. placebo gruppen var 50% så effektiv som dem der fik det rigtige medicin – https://www.health.harvard.edu/mental-health/the-power-of-the-placebo-effect

    Det virker helt tåbeligt, men der findes utallige studier om sådanne emner. Jeg læste også et omkring folk der troede på gud og der kunne de også måle positive ting ved folk der indædt troede på gud. Det var så mere ovre i at det var oplevelsen og fællesskabsfølelsen der gjorde at disse personer fik positive effekter ud af det.

    Som når jeg snakker med svigermor og hun forsøger at forklare mig igen igen omkring homøopati og at det virkelig virker, og jeg forsøger at forklare hende at den del tror jeg ikke på, men at jeg tror på den placebo effekt der kommer ud af det nok kan gøre det virker for hende.

    #18 Der er rigtigt at placebo effekt næppe får kræften til at gå væk, men det kan gøre ganske positive ting for det mentale helbred for dem der tror de får noget der hjælper dem.

    #20
    -dut-
    Rusher
    • 1166 Indlæg
    Offline

    Hvis nogen er interesserede i at betale over 6000 kr. for 1m ethernet-kabel, så har jeg vidst en ti stykker inde i skabet, som er kommet gratis med fra diverse routere. I siger bare til

    #21
    -dut-
    Rusher
    • 1166 Indlæg
    Offline

    #3 under dit link, så længere nede under andre anbefalinger er også en strømskinne til over 27K

    Man bør åbne sådan en webshop, der skal jo ikke mange fjolser i fælden før det løber rundt.

    Ansuz Mainz8 A3

    • Dette svar blev ændret 2 uger, 1 dag siden af -dut-.
    #22
    Kenkari
    Moderator
    • 2744 Indlæg
    Offline

    #3 under dit link, så længere nede under andre anbefalinger er også en strømskinne til over 27K

    Man bør åbne sådan en webshop, der skal jo ikke mange fjolser i fælden før det løber rundt.

    Ansuz Mainz8 A3

    • Dette svar blev ændret 2 uger, 1 dag siden af -dut-.

    Husk nu, du kan få 10 % rabat på første ordre, så det er også lidt at spare

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

Viser 22 svar - 1 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...