Forside Fora Off-topic En god Boef til 2000kr (FB indlaeg)

Tagget: 

  • Dette emne har 15 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 1 uge, 1 dag siden af knekker.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    SvenBent
    Rusher
    Offline

    Her tidligere I denne uge var jeg ude og spise med Dell og vores leverandoer a Dell..,
    Til frokost started jeg mildt med en Dry aged N.Y. Strip steak. og det var helt fornem ot klart en af de bedste steaks jeg havde pist.
    MEN
    Efter at havde gaaet igennem deres produkter, vores behov og alment snak saa gik vi ud og spiste aftenmads.
    Herunder gik valgte paa en 8oz (ca 230g) Hokkaido A5 Wagyu steak. Dags prisen var 280 dollars ca 2000 gode danske kroner.
    og hold da ferie en laekker boef. en mere soed smag end normalt, og koedet er simpelhent saa moert at det er svaert at tro paa. Helt i sin egen saerklasse og klart den bedste steak jeg har smagt.

    Tror dog ikke helt vaerdi/pris er saerligt hoej. men hvis du kan faa nogle til at betale saa er det nu klart an anbefaling herfra

    F#ck en god Boef

    - Sven Bent

Viser 15 svar - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Ghidora
    Rusher
    • 1206 Indlæg
    Offline

    Ja så er det også betalt!

    Men godt du trods alt var tilfreds man behøver jo ikke være grådig bare fordi andre betaler

    GL & HF

    #2
    hqx
    Rusher
    • 310 Indlæg
    Offline

    Var da godt nok en voldsom pris … Jeg kan fornemme at jeg er ude med de forkerte leverandører – har ikke prøvet at være i den prisklasse før

    Må dog sige at generelt bliver jeg altid skuffet over prisen på bøffer i forhold til hvad jeg får ud af det.

    En tur på Dragsholm slot med stor gourmet menu koster lidt mindre og er virkeligt godt – 14 serveringer.
    Eller Marv Og Ben, koster 1/3 af prisen og er rigtigt godt.

    Helaftens middage giver bare mere mening i det prisleje i stedet for EEN stor ret.

    #3
    Canis_lupus
    Rusher
    • 770 Indlæg
    Offline

    Jeg køber engang i mellem fra Steak-out.dk

    man kan selv køre ud til brøndby og hente samme dag.

    De har WAGYU A5, de plejer at koste 5-600 kr, for 500 gram.

    Men det skal lige siges at det er mere end rigtigt for 2 personer.
    Selv 400 Gram A5 Waygu er nok for 2 personer, og ja..
    det smager vanvittig godt. Det er også japansk kvali, så det siger sig selv

    #4
    Ghidora
    Rusher
    • 1206 Indlæg
    Offline

    Jeg køber engang i mellem fra Steak-out.dk

    man kan selv køre ud til brøndby og hente samme dag.

    De har WAGYU A5, de plejer at koste 5-600 kr, for 500 gram.

    Men det skal lige siges at det er mere end rigtigt for 2 personer.

    Selv 400 Gram A5 Waygu er nok for 2 personer, og ja..

    det smager vanvittig godt. Det er også japansk kvali, så det siger sig selv

    Er det disse du har købt?

    Picanha Steak. Japansk FuldblodsWagyu A5. Mbs 10

    GL & HF

    #5
    knekker
    Rusher
    • 863 Indlæg
    Offline

    Købte en 2kg mager øksemørbrad uden sener til omkring de 300 kr i rema1000. Skar ud og bankede dem møre, den fik jeg 8x 250g steaks ud af. Steaks med Whiskey souce og ovnbagte sprøde kartofler, hvor smager det bare fantastisk. Steaken kostede mig altså 45 kr stykket…

    • Dette svar blev ændret 1 uge, 5 dage siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 uge, 5 dage siden af knekker.
    #6
    NightBreaker
    Moderator
    • 1440 Indlæg
    Offline

    #3 jeps.

    #7
    Kenkari
    Moderator
    • 2745 Indlæg
    Offline

    #0: Enten har du fået en fucker stor tallerken, eller også er det en meget lille bøf.

    Ærligt, jeg forstår ikke det der Wagyu og what not. Som Knekker er inde på. Du kan sagtens finde noget god bøf kød i rema eller netto.

    Jeg spiser en gang i mellem på Madklubben, det synes jeg er fin mad. Bevares, det er ikke Mash, men til prisen. Det er fint.

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #8
    RetardedWookie
    Rusher
    • 183 Indlæg
    Offline

    Nu har jeg godt nok kun smagt “American wagyu”, men synes heller ikke pris og værdi hænger sammen.
    Yes, det er lækkert kød, men synes det kan gøres lige så godt for meget færre penge. Det minder mig om, at jeg da skal have fundet min sous vide-maskine frem igen.

    #9
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 271 Indlæg
    Offline

    #1
    Ja det er satme en pris.
    bare lige for at rette ind. min direktoer var den foerste da valgte og to 8oz
    Jeg valgte efter og balgte kun 6 oz tilat begynde med men koekkenet var loebet toer og havde kun 3stk 8oz tilbage. saa jeg opgrader min stoerrelse i stil med min direktoer.
    Saa det var ikke “kun mig” der besluttede at tage en dyr steak.
    Mit eget firma betalte hotel til ca 3300kr for 2 overnatninger, for at jeg kunne tage ned og vaere med ved bordet.

    men Det er vaesenligt andre forhold end da jeg arbejde inde paa falkoner alle for et par aartier siden.

    #2
    Jeg er helt enig.
    Det er bestemt ikke en pris jeg ville give selv. saa hade det nok mere var en tur paa texas roadhouse og den same stoerrelse ville have koster 115kr. og jeg ville have vaere ganske tilfreds med den.

    #3
    Til den pris kunne jeg maaske vaere med. Men jeg er aerligt talt en horrible kok og der ville nok nemt gaa et par kilo til spil foer jeg kunne lave noget der var bare nogenlunde spiseligt.
    Resturant besoeg er nok en af de stoerre poster paa min udgift liste

    #5 mht til sovs saa er det altsaa noget de mangle herovre
    whiskey sovs og bernaise sovs er noget jeg ville oenske jeg kunne find I den lokale “brugs”

    #7
    Som sagt 230gram (8oz)
    Bare fordi noget er bedre betyder det jo ikke er andet ikke er godt.
    en? I5 er ogsaa en ganske god cpu men de udelukket jo ikek at an i7 eller i9 er bedred. og hvis du ikke skal betale for den.

    #8 Amerikansk bliver nok mere og mer sjaeldent.
    saa hut jeg hvisker saa er export af disse koer bannet nu og amerikansk katagorising af koed er ikke paa samme hoejde som I Japan’s klassificering. i amerkisk hat du kun 3 katagorier og der er mange faktorer der ikke taeller ind.

    Hvad h… er en sous vide maskine ?

    - Sven Bent

    #10
    medisterKongen
    Rusher
    • 504 Indlæg
    Offline

    #9 Sous vide maskine = temperaturkontrolleret vandbad hvor du tilbereder madvarer i plastikvakuumpakker over en længere periode.

    #11
    RetardedWookie
    Rusher
    • 183 Indlæg
    Offline

    What #10 said.

    Det kan gøre selv et middelmådigt stykke kød rigtig mørt og saftigt.

    #12
    knekker
    Rusher
    • 863 Indlæg
    Offline

    #9 Sous vide maskine = temperaturkontrolleret vandbad hvor du tilbereder madvarer i plastikvakuumpakker over en længere periode.

    Ikke noget bedre end at langtidskoge sin mad i en plastisk pose, så PVC’en virkelig kan trænge ind i maden, Mmmmm.

    • Dette svar blev ændret 1 uge, 2 dage siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 uge, 2 dage siden af knekker.
    #13
    Canis_lupus
    Rusher
    • 770 Indlæg
    Offline

    4 ligepræcis :))

    #14
    Snowball42
    Rusher
    • 197 Indlæg
    Offline

    #12 Jeps, og har det også lidt svært ved dem der køber et stykke frossent kød, og lader det blive i indpakningen og dumper den direkte i Sous Vide’en.

    Men derudover er jeg da stor fan af Sous vide og rigtige poser til at koge skidtet i. Det giver da en fantastisk følelse af at ramme rigtig hver gang jeg smider en klump kød i.

    #15
    knekker
    Rusher
    • 863 Indlæg
    Offline

    Ligger der noget i vejen for at skifte plastik posen ud med en god gammeldags sortjerns gryde til sådan en langtidskogning?

Viser 15 svar - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...