Forside Fora Off-topic Voksenuddannelse – IT-Supporter Svar til: Voksenuddannelse – IT-Supporter

#11
Fisker
Rusher
  • 437 Indlæg
Offline

Det er godt nok mange år siden jeg tog uddannelsen, men kan kun bekræfte hvad andre ellers har sagt, du får ikke lærlingeløn under grundforløbet. Derudover da jeg tog hovedforløbet kunne jeg ikke finde en elevplads, så jeg blev som en af de eneste sat på en ny ordning der gjorde min lærlingeløn blev ca. den samme som SU, perfekt at sidde med mindre udbetalt om måneden end mit månedskort kostede, mens de andre bare skovlede penge ind men den ordning var ret hurtigt væk igen.

#8 Min arbejdsplads har en IT-Supporter og Datatekniker, og det jeg hører fra vores Datatekniker vedrørende TEC i Ballerup at uddannelsesmaterialet åbenbart er mega outdated (stadigvæk Windows Server 2003-baseret), og at scripting/programmering er åbenbart en by i Rusland.

Jeg har netop skulle hjælpe vores IT-Supporter lærling som er på ZBC i Ringsted med både Powershell og SQL, samt en smule Linux, og det så ud til at være nogenlunde tidssvarende fra det materiale jeg fik udleveret.

  • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Fisker.