Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 574

Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

Hvilket hold tror vi vinder?

De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 30 svar - 151 til 180 (af 341 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 1,138

Alex Van-COKE-slagh er heller ik dårlig 😀

hausner
    Moderator
    • E-peen: 926

Det ser ikke godt ud for Alex efter han har indrømmet han har taget coke go været involveret i fodbold-slagsmål.
    Det tror jeg kommer til at koste dyrt.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,354

#152 Dårlig timing. Men befriende at han bare kommer ud med det.

Jeg tror ikke nødvendigvis det kommer til at have den store indflydelse på det samlede resultat – rød vs blå.

Dem der ville stemme på ham før gør der nok stadig og dem der falder fra eller ikke stemmer på ham nu, hopper nok ikke helt over på den anden fløj.

Så jo, det betyder nok noget for hans og LAs valg. Men nok ikke så meget for blå blok – de mistede stemmer ender nok alligevel i dne blå pulje.

Canis_lupus
    Rusher

#152 Dårlig timing. Men befriende at han bare kommer ud med det.

Jeg tror ikke nødvendigvis det kommer til at have den store indflydelse på det samlede resultat – rød vs blå.

Dem der ville stemme på ham før gør der nok stadig og dem der falder fra eller ikke stemmer på ham nu, hopper nok ikke helt over på den anden fløj.

Så jo, det betyder nok noget for hans og LAs valg. Men nok ikke så meget for blå blok – de mistede stemmer ender nok alligevel i dne blå pulje.

https://www.berlingske.dk/politik/folketingsvalg-2026–foelg-med-her-32

LA-kandidat truer med at forlade partiet efter Vanopslaghs kokain-sag
    Liberal Alliances eneste kandidat på Lolland og Falster, Martin Mickey Pedersen, truer nu med at forlade partiet på grund af Alex Vanopslaghs indrømmelse af, at han har taget kokain som partiformand.

Det siger han til Lolland-Falsters Folketidende.

Han siger, at han vil forlade partiet medmindre han får en »dybdegående redegørelse« fra partiformanden.

»Jeg kan og vil ikke bakke op om en utroværdig formand. Jeg har ikke tidligere overvejet at melde mig ud af partiet. Jeg forventer en dybdegående redegørelse fra Alex Vanopslagh. Derefter træffer jeg en endelig beslutning, om jeg kan stå inde for partiet, dets ledelse, moral, etik og værdier«, siger han.

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,182

Jeg ved ikke hvad der er værst. Pædofil, eller en der lige tager noget til næsen.

For ikke at snakke om at Inger der røg gennem en dom, og stadig stiller op til folketingsvalget.

Folk er skide ligeglad, og jeg tror ikkr det påvirker LA’s valg synderligt. De har godt fat i de unge, og de unge kan ikke se et problem med at tage en stribe. Jeg tror stadig på at LA bliver valgets store vindere. Ikke nødvendigvis med Alex som statsminister, selvom det ville være fornuftigt, for Mette laver en eller anden klam studehandel og snupper fire år mere

Cancerman
    Head Rusher

#154 Så får ham tumpen fra Lolland sine 5 minutter i rampelyset.

“lad ham der er uden synd kaste den første sten”

Der er ederrødme ikke mange på borgen der kan sige sig fri for at have lavet noget lort, men der er edermanme ikke mange de indrømmer det.

Jeg kunne personligt ikke være mere ligeglad med sådan noget ligegyldigt – lige meget hvem på borgen det er – de er trods alt mennesker.

Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 731

Jeg synes det er utrolig dårlig dømmekraft af den mand, og på den anden side benægtede han det i det mindste ikke, og efterfølgende var ude og sige han gjorde det.

Må tilstå at da han sagde det skulle lovliggøres, så det kunne købe på apoteket for snart en del år siden, så havde jeg da allerede stemplet ham som en der havde prøvet det. Jeg tænker heller ikke kun han har prøvet det 2 gange som han siger.

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,610

Er det bare mig der husker dårligt fra tidligere valg, eller er der usædvanlig meget valgflæsk til dette valg? Det er jo nærmest dagligt der kommer den ene lovning efter den anden, fra samtlige partier, uden nogen form for sammenhæng eller logik.

Canis_lupus
    Rusher

Jeg har et par nye plakater 😎

IMG 8684

IMG 8683

Cancerman
    Head Rusher

#158 Jeg synes det er har været slemt de sidste 2-3 gange. Om det er endnu værre denne gange kan jeg ikke huske.

#159 Det her har ikke noget med indholdet at gøre eller at det er dig, men som der også er sagt før, så skal det her site ikke ende med at blive oversvømmet af tåbelige AI quotes eller ligegyldige AI billeder.

Jeg har en kæmpe foragt for misbrug af AI til sådan noget fis.
    Hvis det stod til mig blev adgangen til AI lukket medmindre man har et værdigt formål.

Så:
    Ingen wall of texts copy/pasted fra AI og ingen tåbelige AI genererede billeder.

Og det gælder alle 🙂

hausner
    Moderator
    • E-peen: 926

Ja, hvis man kun har prøvet det én eller to gange ved man det jo godt præcist
    100% han har taget det væsentligt mere end 2 gange.

Nej jeg mente også bare han er færdig som folketingskandidat.
    Men den her cokesag kan godt betyde han aldrig bliver statsminister

Canis_lupus
    Rusher
    Kenkari
    Moderator

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/roed-blok-oeger-forspring-i-maaling-med-en-uge-til-valget

Rød blok fører p.t.

Men det er vigtigt at sige at ingen blok har flertal

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,338

været involveret i fodbold-slagsmål.

Er den del ikke ret old news efterhånden? Jeg mindes da, at der blev snakket om det for efterhånden en del år siden.

Jeg ved ikke hvad der er værst. Pædofil, eller en der lige tager noget til næsen.

Personligt synes jeg, at der er en af de der ting, der er markant værre end den anden, men det er måske bare mig…

Må tilstå at da han sagde det skulle lovliggøres, så det kunne købe på apoteket for snart en del år siden, så havde jeg da allerede stemplet ham som en der havde prøvet det. Jeg tænker heller ikke kun han har prøvet det 2 gange som han siger.

Han har ikke sagt, at han kun har prøvet det 2 gange. De 1-2 gange handler om den tid, han har været partileder. Nu har jeg aldrig selv prøvet coke, men hvis man lavede en rundspørge i befolkningen, og folk var ærlige, så tror jeg sgu, at man vil blive chokeret over, hvor mange der har prøvet det skidt.

#158 Jeg glæder mig til, at valget er overstået. Selvom jeg ikke følger nogen af dem, så drukner mit FB-feed i alle politikernes opslag, og det er til at brække sig over. Jeg er på FB for at kigge på idiotiske memes og reels. Resten må gerne fucke af.

Cancerman
    Head Rusher

Nu skændes de også om hvis ide det var at fjerne St.Bededag…. Meget appropos at tage ansvar for sine handlinger. Idioter..

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,610

#165 ja, ifølge alle tre var det ikke deres ide. Suk. Skal man virkelig kunne slippe afsted meget sådan noget pjat?

https://www.dr.dk/nyheder/politik/bededags-mysteriet-vokser-mette-frederiksen-afviser-ogsaa-staa-bag

Cancerman
    Head Rusher

#166 Nej, det burde man ikke.

Det er godt nok det mest latterlige jeg har hørt i denne valgkamp – men det skal ikke undre mig, hvis Alex’ coke tager mere opmærksomhed.

Canis_lupus
    Rusher

#166 Nej, det burde man ikke.

Det er godt nok det mest latterlige jeg har hørt i denne valgkamp – men det skal ikke undre mig, hvis Alex’ coke tager mere opmærksomhed.

Mener du ikke, Coke Alex ? 😀

Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,503

Lur mig om ikke der er en betydelig procentdel af de yngre folketingsmedlemmer der har prøvet coke mindst en gang.

Canis_lupus
    Rusher

https://www.bt.dk/politik/kandidat-ekskluderes-af-liberal-alliance-efter-kritik-af-alex-vanopslagh

Så lad mig se om jeg har forstået L.A.

* Tager du som formand kokain , så er det helt OK
    * Hvis du som medlem af L.A. kritiserer en anden person for at have taget Kokain, så bliver du smidt ud af partiet.

Bravo L.A. det er fandme godt med sådan et solidt parti der har moralen det helt rigtige sted 🙂

• Dette svar blev ændret 3 uger, 2 dage siden af Canis_lupus.
    Schalde
    Rusher
    • E-peen: 1,072

https://www.bt.dk/politik/kandidat-ekskluderes-af-liberal-alliance-efter-kritik-af-alex-vanopslagh

Så lad mig se om jeg har forstået L.A.

* Tager du som formand kokain , så er det helt OK

* Hvis du som medlem af L.A. kritiserer en anden person for at have taget Kokain, så bliver du smidt ud af partiet.

Bravo L.A. det er fandme godt med sådan et solidt parti der har moralen det helt rigtige sted 🙂

• Dette svar blev ændret 3 uger, 2 dage siden af Canis_lupus.

Synes også det virker lidt overdrevet at smide ham ud af partiet, virker lidt panisk medmindre der er noget underliggende i historien vi ikke høre.

Dig vil jeg sige at det virker til at hsm Martin kommer med kritik af hele coke situationen og siger det skal tages mere alvorligt, men han kommer ikke selv med nogle ( ingen gang ) mindre underliggende løsninger på situationen og hvad partiet kan gøre fremadrettet.

Kenkari
    Moderator

Personligt synes jeg, at der er en af de der ting, der er markant værre end den anden, men det er måske bare mig…

Jamen, jeg tror som sådan vi er enige. Kan du ikke finde ud af tal, så bør der komme en mini guillotine i spil.

Synes også det virker lidt overdrevet at smide ham ud af partiet, virker lidt panisk medmindre der er noget underliggende i historien vi ikke høre.

Det er nok lidt den der. “Nu klapper du kaje, eller også mærker du konsekvenserne” Han klappede ikke kaje

Cancerman
    Head Rusher

Messer gir den gas:

Ifølge Morten Messerschmidt bliver der ikke brug for anbringelse i lukkede lejre.

»Jeg har aldrig hørt om, at folk, der har været i Danmark som vandrende arbejdstagere, og nægter at rejse ud efter endt arbejde, skulle ende i et udrejsecenter.«

Så myndighederne skal banke på hos indvandrerfamilier, der måske har boet i Danmark i årtier, og meddele, at de skal forlade landet?

»Ja, og hvis de holder meget af at være i Danmark, så kan de jo gengælde venligheden ved at tage et arbejde.«

Hvis man er på førtidspension, er det jo netop, fordi man ikke er i stand til at påtage sig et arbejde, måske på grund af et fysisk handicap?

»Så må de jo søge førtidspension i Pakistan, eller hvor de kommer fra.«

😁

VampiricEye
    Rusher

#169 De ældre af dem har også været unge engang, og kokain er ikke just en ny opfindelse.🤷‍♂️

det er fandme godt med sådan et solidt parti der har moralen det helt rigtige sted

Finder du ikke lige ud af, hvem der foreslog, at Store Bededag skulle fjernes, og hvem der er nogle store, fede løgnere?👀

Cancerman
    Head Rusher

Finder du ikke lige ud af, hvem der foreslog, at Store Bededag skulle fjernes, og hvem der er nogle store, fede løgnere?

Det er Alex og LA! Det er dem der har dopet hele SVM regeringen med coke, så LA Kunne få deres ide om at fjerne St. Bededag igennem 😁

Eller en anden syg bortforklaring, så CL ikke behøver at svare på det han bliver spurgt om 😉

Kenkari
    Moderator

En eller anden et eller andet sted jeg læste det. Sagde, at det var de Radikale der foreslog St. Bededag tilbage i 2010. Gode gamle Vestager var på spil allerede dengang

Canis_lupus
    Rusher

RE: Finder du ikke lige ud af, hvem der foreslog, at Store Bededag skulle fjernes, og hvem der er nogle store, fede løgnere?👀

Ved du hvor mange medlemmer Social demokratiet har smidt ud af partiet, fordi de har forholdt sig kritisk til Mette Frederiksen ?
    0

Hvor mange har L.A. smidt ud af partiet, fordi de har ytret kritik? 1

So go F yourself L.A. Liberal my Ass!!

Razorblade
    Rusher
    • E-peen: 248

Nå, i det mindste ved vi at vandopslag holder ustyrligt meget af Eric slowhand Clapton , det gør Jeg nu også, men foretrækker Lay Down sally😜

VampiricEye
    Rusher

#177 Altså, jeg synes, at alle politikerne er nogle røvhuller i en eller anden grad, og uanset hvilket valgresultat, vi får, så er det jo pest, pest eller pest.🤷‍♂️ Men det forekommer mig mystisk, at du inddrager LA i dit svar, når spørgsmålet ikke omhandler dem.

Anyway, finder du ikke lige ud af, hvem der foreslog, at Store Bededag skulle fjernes, og hvem der er nogle store, fede løgnere?👀 Fair nok, at du er fan af Slette Mette, men det er lidt sørgeligt, hvis det betyder, at du mister al kritisk sans.😅

Canis_lupus
    Rusher

#179 jeg er faktisk ret ligeglad med Storebededag, ligesom at jeg heller ikke har et issue med alle de Mink man nakkede
    for at bremse Covid-varianten. 🙂 og de vil indføre en ny storebededag, eller ikke genindføre den, meh.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/la-kandidat-ekskluderet-efter-kokain-udtalelse-jeg-har-mit-moralske-og-etiske-kompas-i-orden

Nu er historien om den L.A. medlem der er smidt ud af partiet på forsiden af Danmarks Radio,

Jeg glæder mig til at læse kommentar fra især jer der synes at Mette er magtfuldkommen….
    må vi som oppositions-møgsvin kalde Coke Alex for Magtfuldkommen nu?

• Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af Canis_lupus.
Viser 30 svar - 151 til 180 (af 341 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...