Forside › Fora › Politik/Samfund › Valg – 2026
- Dette emne har 341 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 4 dage, 14 timer siden af Snowball42.
-
Oprettet afEmne
-
26/02/2026 kl. 12:59 #0
hqx
Rusher- E-peen: 574
Så er der udskrevet valg, 24 Marts.
Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.
Hvilket hold tror vi vinder?
De røde?
De blå?
De lilla? -
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
12/03/2026 kl. 15:30 #121
Canis_lupusRusher- E-peen: 1,138
120: Det er sku da for stupidt, Come on!
119: Ja ja, absolut! DEt er et mesterværk af en valgplakat , som røde vælgere ikke fatter!!
Fordi det røde budskab, er jo skrevet med RØDT! Og det stærke budskab er jo skrevet med BLÅT!
Og hele formuleringen og ordspillet, ah men altså, det er så smukt og velstruktueret at hvis William Shakespeare
havde levet længe nok til at se denne valgplakat og disse visdomsord, ville han simpelthen have lagt pennen fra sig.Men ved nærmere analyse , hvis idéen er at vinde røde vælgere, skyder man ikke sig selv i foden
ved at udgive dette, og håne potentielle vælgere fra modsattefløj?Og hvis det som er BLÅT og godt , er så fantastisk,
hvorfor bruger man en Front type som ligner
noget der er skrevet af et barn ?🙂
- Dette svar blev ændret 4 uger siden af Canis_lupus.
12/03/2026 kl. 15:34 #122Cancerman
Head Rusher- E-peen: 4,354
#120 Man kan også vende den om og sige:
De kloge stemmer allerede LA, så ja, det er de evnesvage der stemmer på de røde, som de annoncer appelere til 🙂12/03/2026 kl. 15:38 #123
12/03/2026 kl. 17:34 #124Kenkari
Moderator- E-peen: 4,182
120: Det er sku da for stupidt, Come on!
Nu snakker jeg lige som en moderator.
Tal pænt, når du henviser til hvad folk er. Du kan være uenig med deres valg, men at kalde dem fatsvage og børn, det er ikke valid argumentation. Det stopper her.
12/03/2026 kl. 17:36 #125Cancerman
#123 Jeg skal ikke gøre mig klog på valgplakater og er egentlig også ret ligeglad.
Folk som dig kommer aldrig til at stemme LA ligegyldigt hvad.
Du har mange gange bevist, at du er af den forkerte opfattelse, at LA kun tænker på at gøre det billigere at være rig og straffe de fattige.
Har du egentligt nogensinde sat dig ind i deres politik eller følger du bare den populistiske trend og kalder dem nogle egocentriske røvhuller ved hver given lejlighed?
12/03/2026 kl. 17:44 #126Kenkari
Moderator- E-peen: 4,182
Derudover
Jeg kan godt se at sociale medier får en KÆMPE indflydelse på det her valg. Allerede nu kan man se at en type som Alex V og Samira Nawa er allerede nu på fuld firspring ud over stepperne på sociale medier.
De gamle kæmper som Lars Løkke og Mette er slet ikke med. Desværre er Morten M også en type der gør sig på sociale medier, og han kan høste stemmer der.
Jeg kan godt se især Alex V hive en god procentdel fra de sociale medier, og dermed de unge
12/03/2026 kl. 19:06 #127
VampiricEyeRusher- E-peen: 4,338
#123 Det er tydeligt, at du ikke lever af at designe plakater med politiske budskaber.😅
13/03/2026 kl. 00:33 #128Cancerman
Så der mere valgflæsk:
EL vil hæve personfradraget – men KUN for de “fattige”
Yes, yes. Så bliver der igen fedtet for et specifik gruppe – og pengene skal selvfølgelig findes ved at straffe de rige med mere skat.Kom, vi bekæmper ulighed ved at indføre mere ulighed for folk
13/03/2026 kl. 07:13 #129
Så der mere valgflæsk:
EL vil hæve personfradraget – men KUN for de “fattige”
Yes, yes. Så bliver der igen fedtet for et specifik gruppe – og pengene skal selvfølgelig findes ved at straffe de rige med mere skat.Kom, vi bekæmper ulighed ved at indføre mere ulighed for folk
Det er komisk fordi, hver evig eneste gang de borgerlige partier gør Præcis det MODSATTE :
* de finansierer Skattelettelser til de RIGESTE i samfundet, ved at skære markant ned på hjælpen til de fattigste i landet,
eller skærer i udlandsbistanden, eller skære ned på hjælp til indvandrere osv. ,
så er der ikke nogen af jer der stemmer borgerligt, der siger en skid. I er helt OK med det, i opponerer det ikke, men støtter det fuldt ud *Så kan vi ikke bare stoppe Hykleriet her og nu ?
- Dette svar blev ændret 4 uger siden af Canis_lupus.
13/03/2026 kl. 07:25 #130
Snowball42Rusher- E-peen: 732
#128 Det er det gode ved sådanne forslag, hver gang det gøres IRL, så kan de nærmest ikke ramme rigtigt, og rigtig mange ressourcer bliver brugt til at fikse problemerne.
Fint at hæve personfradraget, det er noget af det mest enkle at gøre. Men lad nu være med at gøre forskel. Det er muligt de ikke har brug for pengene på samme vis som dem med lavest indkomst. Som nævnt mener jeg der vil blive brug for mange ressourcer på at ramme rigtigt. Og jeg kan ikke se hvorfor der skal gøres forskel. De rigeste betaler jo alligevel topskat, så at de får samme bleøb ud af det som dem der ikke gør, det kan jeg ikke få ondt i rumpen over.
SF har været ude og sige de vil have flere penge til ældreplejen, det er en fin idé, ikke at jeg kommer til nogensinde at sætte mit x ved SF. Men efter at have set min svigerfar og min mor været igennem ret dårlige forløb i det offentlige, så håber jeg ved gud der kommer flere penge til området, så andre ikke kommer til at opleve det samme.
Og min tidligere forventning om en bred regering henover midten med Mette og Løkke + støttepartier, ser ud til slet ikke at blive til noget, nu kan jeg læse at rød blok er snublende tæt på flertal.
Jeg er sikker på det nok skal blive interessante møder i rød blok når Socialdemokratiet, SF, Enhedslisten, Radikale Venstre og Alternativet mødes for at blive enige. Men igen, nok ikke at det vil blive så meget anderledes mellem Mette+Løkke.
Og der er stadig lang tid indtil d. 24. Hvis partierne lagde lige så meget energi i at gøre landet bedre i de 4 år mellem valgene, som den energi de bruger i den her periode, så havde det været dejligt.
13/03/2026 kl. 08:20 #131
DeadlightsRusher- E-peen: 1,721
#128 Der er jo en begrænset mængde penge i et samfund, så når man taler om at fordele pengene mere hensigtsmæssigt, mener man jo ikke, at der bare skal trykkes flere penge til den generelle befolkning. Vi skal da vist have sørget for lidt renere drikkevand i dit område. 🙂
13/03/2026 kl. 08:43 #132Cancerman
Der er jo en begrænset mængde penge i et samfund, så når man taler om at fordele pengene mere hensigtsmæssigt, mener man jo ikke, at der bare skal trykkes flere penge til den generelle befolkning. Vi skal da vist have sørget for lidt renere drikkevand i dit område.
Hvor har jeg nogensinde udtalt mig på den måde?
Tror du ikke, det er dig der skal hold dig fra flasken I stedet 😉Der er rigeligt penge I det her samfund – og hvis dem der ikke allerede er kradset ind rækker, så må man spare.
Det er desuden hylende morsomt, at du snakker om at trykke flere penge: Det er præcis den opfattelse de røde har: Hvis ikke der er nok, så beskatter vi os bare til flere.
Kan du selv se hvor fjollet din kommentar er?
13/03/2026 kl. 08:47 #133Cancerman
#129Jeg spurge dig tidligere om du gad og sætte dit ind i politik eller om du bare lukker lort ud konstant?
Igen så lukker du en forfærdelig masse lort ud uden at have sat dig ind i noget.
Forstår du procentregning?
Fordi de virker simpelthen som om du ikke forstå det simple matematiske princip?Kom forresten gerne med noget dokumentation for alle dine tåbelige påstande.
Så kan det være vi tager dig seriøst.13/03/2026 kl. 08:50 #134Cancerman
Fint at hæve personfradraget, det er noget af det mest enkle at gøre. Men lad nu være med at gøre forskel.
Du skal huske har pointen med det her forslag er ikke at hjælpe nogen: Det er at straffe andre og score vælgere – som f.eks. CL der bare æder alt råt
Tror ikke folk fatter hvor mange penge de koster at administrere vores skattesystem – lad for helvede være med at gøre det mere komplekst.
Der er masser steder der mangler penge, men der er lige så mange steder der ødsler dem væk.
Hvor mange kolde hænder var der lige der var blevet ansat under Mette – på trods af de lovede det modsatte.13/03/2026 kl. 10:31 #135
#134 Er det ikke hele konceptet i valgkampen, de kommer med en række løfter, der få folk til at stemme på dem, uden reelt at have muligheder for at kunne føre det ud i livet efterfølgende.
Og er 100% enig med dig, de skal fjerne regler i stedet, det vil gøre det nemmere at administrere så ressourcerne kunne bruges på at nappe moms svindlere, udlændinge der hiver udbytter ud uden at have noget at have det i mm.
De burde kun kunne indføre nye regler når de fjernede en gammel, det ville tvinge dem til at kigge på om ting stadig fungerede efter hensigten.
Det er som om der ikke er nogen der gider at revurdere en regel, så det bliver der bare for evigt, eller indtil den ødelægger det for noget nyt de vil have indført. RYD OP FOR H….
13/03/2026 kl. 11:21 #136Stormtrooper
Rusher- E-peen: 371
#133 I betragtning af at du er kalif herinde, har du godt nok en meget harsk tone overfor dine undersåtter.
Husk at folk også gerne skulle have lyst til at besøge det her (meget lille) site, når valgkampen er ovre.
13/03/2026 kl. 11:48 #137
#129Jeg spurge dig tidligere om du gad og sætte dit ind i politik eller om du bare lukker lort ud konstant?
Igen så lukker du en forfærdelig masse lort ud uden at have sat dig ind i noget.
Forstår du procentregning?
Fordi de virker simpelthen som om du ikke forstå det simple matematiske princip?Kom forresten gerne med noget dokumentation for alle dine tåbelige påstande.
Så kan det være vi tager dig seriøst.Ved du hvad, det her handler mere om at du er dybt frustreret over at Mette Frederiksen kommer endnu engang til at sidde 4 år mere som statsminister,
og der ikke er en skid du kan gøre ved det.13/03/2026 kl. 16:58 #138Cancerman
Ved du hvad, det her handler mere om at du er dybt frustreret over at Mette Frederiksen kommer endnu engang til at sidde 4 år mere som statsminister,
og der ikke er en skid du kan gøre ved det.Ved du hvad jeg er mere frustreret over? Sådan nogle som dig, der ikke engang kan bakke sine påstande op men ikke kan andet end at lukke lort ud.
Kom nu ind i kampen – du er temmelig ulidelig.Mette er irriterende og ville da helst være foruden men jeg kan snildt tage 4 år mere – det bliver skide underholdende at se hende kæmpe med støttepartierne på rød fløj – halvdelen af hvad S vil, får de edermanme svært ved at få gennemført.
13/03/2026 kl. 17:05 #139Cancerman
#133 I betragtning af at du er kalif herinde, har du godt nok en meget harsk tone overfor dine undersåtter.
Husk at folk også gerne skulle have lyst til at besøge det her (meget lille) site, når valgkampen er ovre.
“Lev med det…” 😉
Jeg bliver sgu harsk, når man gang på gang sidder og lukker ævl ud og evigt og altid bare taler uden om når man bliver spurgt og aldrig dokumenterer sine påstande.
13/03/2026 kl. 17:15 #140Cancerman
#134 Sådan har valgkamp altid været – men det er blevet værre med årene. De er på ingen måde blege for at love ting som de allerede nu ved ikke kan lade sig gøre.
Det er temmeligt ulideligt – og det gælder begge fløje.
Problemet nu om dage er nok, at folk ikke gider sætte sig ind i tingene. De hører nogle onelineres og så sætter de deres kryds.13/03/2026 kl. 19:24 #141
NightBreakerModerator- E-peen: 1,794
Jeg skal lige af med noget.
FUCK LA… FUCK DEM.
Det var bedre. Jeg hader dem så meget. Det er helt vildt.
14/03/2026 kl. 14:01 #142
Jeg skal lige af med noget.
FUCK LA… FUCK DEM.
Det var bedre. Jeg hader dem så meget. Det er helt vildt.
Amen! 🙌🏻
14/03/2026 kl. 18:20 #143
#141 Hvaaaad, nu har han da ellers lige været ude og sige at det der kokain på apoteket måske ikke helt var hvad han mente længere, så han selv synes han virker mere folkelig. =)
14/03/2026 kl. 18:57 #144
zybrRusher- E-peen: 172
#141 argument much?
14/03/2026 kl. 19:55 #145
Jeg synes Mette er god internationalt men ret ringe på den interne front. Desværre er der ikke nogen bedre alternativer til den store post som det ser ud lige nu. Hvilket i sig selv af trist. En anden trist ting er DFs fremgang til trods for Mar-A-Lago-Morten.
- Dette svar blev ændret 3 uger, 5 dage siden af Deadlights.
14/03/2026 kl. 20:45 #146Cancerman
#145 Udenrigspolitisk er Lars klart bedre.
Jeg er satme glad for han er UM og ikke Mette. Ellers tror jeg ikke vi havde stået hvor vi står ift. USA.14/03/2026 kl. 21:24 #147Cancerman
#144 Mon ikke det er noget i stil med “de tænker kun på de rige” 😁
15/03/2026 kl. 19:23 #148
#146 Han er i hvert fald god til at smøre leddene så regeringens udenrigspolitik kan udføres. Så lad os tage ham som udenrigsminister igen. Så kan vi tage Mette som SMS-minister og Vanopslagh som kokainminister.
15/03/2026 kl. 23:18 #149Cancerman
#148 Ha, ja det er en god fordeling 😁
16/03/2026 kl. 08:39 #150
Jeg synes Mette er god internationalt men ret ringe på den interne front. Desværre er der ikke nogen bedre alternativer til den store post som det ser ud lige nu. Hvilket i sig selv af trist. En anden trist ting er DFs fremgang til trods for Mar-A-Lago-Morten.
- Dette svar blev ændret 3 uger, 5 dage siden af Deadlights.
‘Mar-A-Lago-Morten’ ROTFLMAO!
Aj det er fandme sjovt! Det er vi også begyndt at kalde ham i min vennegruppe xD -
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...