Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

Tid til noget langt mere interessant end vira.

Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

..eller er; gasledning ≥ EU?

• Dette emne blev ændret 3 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 26 svar - 901 til 926 (af 926 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,576

Missede jeg et memo et eller andet sted?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/analyse-trump-presser-zelenskyj-mod-erdogan/10577331

Siden hvornår er Tyrkiet blevet en god ting at samarbejde med?

Stormtrooper
    Rusher
    • E-peen: 247

Missede jeg et memo et eller andet sted?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/analyse-trump-presser-zelenskyj-mod-erdogan/10577331

Siden hvornår er Tyrkiet blevet en god ting at samarbejde med?

Lige siden USA blev vores fjende.

zybr
    Rusher
    • E-peen: 124

#901 Tyrkiet kan på flere måder være en “god” allieret til Ukraine

1: De er den mest naturlige rival til Rusland ang. kontrollen over Sortehavet. Svækkes Rusland er det til Tyrkiets fordel.
    2: De har før været i krig med Rusland(flere gange).
    3: De har en enorm hær. Pt. NATOS næstestørste, så i modsætning til EU har de rent faktisk evnen til at sende soldater afsted i en mængde der betyder noget.
    4: De har allerede leveret udstyr til Ukraine.
    5: Erdogan er motiveret til at hjælpe Ukraine, så han kan se godt ud politisk og få en fod indenfor i EU.

Skal Erdogan have realiseret hans drømme om et Stor-Tyrket så kommer han jo på kollisionskurs med Rusland på et eller andet tidspunkt alligevel…

men ja, for EU kan Erdogan-tyrkiet virke som som en dårlig ting. Men verden er jo kompliceret og da EU ikke har gidet at opbygge nogle store hære, så er det ikke EU der bestemmer og derfor må Zelenskyj jo lede efter allierede hvor han kan…

Schalde
    Rusher
    • E-peen: 943

Så kom rusland med deres krav til en evt fred. Hvad tænker folket??

-Rusland kræver, at Kyiv trækker sine tropper tilbage fra fire regioner, som siden krigens begyndelse er blevet indskrevet i den russiske forfatning, lyder det. Peskov nævner ikke navnene på de fire regioner, men Rusland har delvist besat regionerne Luhansk, Donetsk, Zaporizjzja og Kherson. Krim nævnes heller ikke.

-Putin støtter en fuldstændig våbenhvile, men først skal europæiske våbenleverancer til Kyiv afklares.

-Ukraine skal forblive en neutral stat, og altså ikke blive medlem af NATO på grund af truslen mod Ruslands sikkerhed.

-Rusland kræver ikke, at Ukraines præsident, Volodymyr Zelenskyj, skal træde tilbage. Men de understreger, at alle dokumenter underskrevet af Zelenskyj skal kunne anfægtes, da de anser ham for en illegitim leder af Ukraine.

-Peskov siger, at løsningen på den ukrainske konflikt er umulig, hvis normale forbindelser mellem Moskva og Washington ikke bliver genoprettet.
    Hvis USA tager kontrol over gasnettet, der forbinder Rusland med Europa, er det russiske olie- og gasselskab Gazprom klar til at diskutere en kontrakt om levering af brændstof. Desuden ser Moskva gerne, at nogle europæiske lande er klar til at købe og forhandle russisk gas baseret på markedsvilkår.

SÅ ingen Nato medlemsskab til Ukraine. Våbenne til Ukraine skal stoppe. De vil gerne handle med Europa igen så de får penge ind. og de vil selvfølgelig have de 4 annekteret områder samt at beholde Krim. Der nævnes så ikke noget med Kursk, men den mener de nok stadig er russisk og vil have tilbage.

Går EU og Ukraine aldrig med til. Er ho fuldstændig absurd. Ser ikke ud til fred trods alt.

Synes den mest retfærdige løsning ( hvis man kan kalde den det ) vil være at Rusland får kursk tilbage samt de 4 annekteret områder og Ukraine kommer med i Nato og får dermed garanteret sikkerhed. evt fjerne sanktioner, og mht handler med rusland har jeg ikke nogen løsning, må landene vel selv om hvis de mener det er bedst, hvilket ingen lande burde.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,798

#904 Kort sagt: Fuck Rusland. Helt uacceptable krav.

Men desværre så ender det nok med, at de får mest ud af det – Trump er tydeligvis på russernes side.

Stormtrooper
    Rusher

#904 Russerne har allerede taget det meget lille område af Kursk, som ukrainerne havde snuppet, tilbage. Det drejer sig langt fra om hele Kursk. Jeg er faktisk meget enig i, at en løsning kunne være, at russerne får de fire oblaster mod at Ukraine bliver medlem af NATO, men det vil russerne aldrig gå med til.

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,370

Hvad er det for noget med at USA skal have kontrol over gas nettet? Det var da det dummeste jeg nogensinde har hørt.

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,402

#907 det er et Russisk forslag, så per definition er det dumt.

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,430

USA vil formentlig også forsøge at få Ukraine til at overgive sig, så Rusland kan annektere de nævnte territorier uden Ukraine forsøger at presse de russiske invasionstropper hjem til deres eget land.

Paybacktime
    Rusher
    • E-peen: 1,420

Nu er Trump også begyndt at svine Zelensky til igen.

Den her overskrift beskriver egentlig situationen fint: Russia launches deadly strikes on Ukraine’s capital as Trump accuses Zelensky of harming peace talks

Cancerman
    Head Rusher

#910 Min holdning er, at Trump er et legitimt mål for Ukraine:

Han er lige så stor en modstander som Putin, så jeg kan ikke se problemet i, at Ukraine gør deres for at gøre ham kold. 🤷

Det er efterhånden tydeligt, at Trump er Putins allierede.

Stormtrooper
    Rusher

Det store problem med Trump (blandt rigtigt, rigtigt mange) er, at han er pisseligeglad med en retfærdig fred for Ukraine. Han ønsker bare fred for enhver pris, fordi det er det, han har gået og pralet med, at han ville skaffe lynhurtigt. Hans narcissisme er så ekstremt tydelig i alt, hvad han foretager sig.

Cancerman
    Head Rusher

#912 Præcis.
    Som vi har snakket om så mange gange, så handler ALT om ham.
    Han er pisseligeglad med alt og alle på nær sig selv.

Det gør ham fucking farlig.

Paybacktime
    Rusher

#912 #913 Som jeg (muligvis) har skrevet før, er jeg rimelig sikker på, at for Trump handler “fred i Ukraine” udelukkende om, at han vil have Nobels fredspris. I hans ekstreme smålighed kan han ikke acceptere, at Obama har fået noget, Trump ikke har. Jeg tror det er så enkelt som så. Og derudover er han fuldstændig ligeglad med det ukrainske folk.

Cancerman
    Head Rusher

#914 Nemlig. Det handler om hvad han opnår.

At han så tror, at han får Nobels Fredspris er simpelthen for sjovt.
    Som om de vil give den til den kæmpe idiot.

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,370

#908 – jeg tror godt du kan regne med at det er et forslag de har fundet på sammen

Razorblade
    Rusher
    • E-peen: 203

Hvorfor kan jeg ikke sætte et billede ind, jeg må gøre noget forkert – er der en klog der kan forklare en dum hvordan det gøres?

Paybacktime
    Rusher

Paybacktime
    Rusher

#917 Knappen der til at indsætte et billede virker vist ikke. Skriv det manuelt som jeg viser i #918.

Cancerman
    Head Rusher

Trump bliver på pressemødet spurgt, hvilke indrømmelser Putin er kommet med.

»At stoppe krigen, at stoppe med at tage hele landet. Det er en rimelig stor indrømmelse,« svarer Trump.

Jesus Christ…

Deadlights
    Rusher

Tja, mange forudsagde jo Trumps såkaldte “fredsaftale” blot var at Ukraine blot skal overgive sig. Men uden en egentlig fredsaftale kommer krigen jo bare til at fortsætte. Hvis Ukraine ønskede besættelse ville de jo ikke kæmpe imod Rusland i første omgang. 🙂

• Dette svar blev ændret 10 timer, 12 minuter siden af Deadlights.
    Paybacktime
    Rusher

#921 Rusland får det land, de har besat. Ukraine får… well, ingenting. The art of the deal!

Men udover det er det nok nogenlunde sådan Trump tænker på deals. Ikke som en aftale som begge parter får noget ud af, men som et arrangement hvor der er en vinder og en taber. Og han har allerede besluttet sig for hvem vinderen er.

Kraben
    Rusher
    • E-peen: 114

#914 Nemlig. Det handler om hvad han opnår.

At han så tror, at han får Nobels Fredspris er simpelthen for sjovt.

Som om de vil give den til den kæmpe idiot.

Ah jeg er nu sikker på, at Trump vil arbejde for at udskifte et par komitemedlemmer, så hans sag bliver lidt smurt og lækker. Hvis man ikke kan vinde en konkurrence på fair vis, så skifter man bare dommerne, ændre reglerne eller opfinder sin helt egen. Har vi ikke set det et sted eller to før, når det kommer til ham? 🤮

Deadlights
    Rusher

Putin kan sagtens selv levere sine krav for Ukraines overgivelse. Det bizarre er mest at USA gør det på Ruslands vegne.

HolgerDK
    Rusher
    • E-peen: 34

#913 Der er en anden person end som Trump selv som han ikke er pisseligeglad med, og det er Ivanka. Men det er på en sygelig måde.

RetardedWookie
    Rusher
    • E-peen: 246

Selvom det gør ondt i min retfærdighedssans, så må Ukraine jo nok afgive noget land for at vi kan få sat en stopper for krigen. Spørgsmålet er hvor meget der kan accepteres.
    Jeg synes så dog, at der skal være en klar sikkerhedsgaranti f.eks. i Form at Nato-medlemskab eller lign., så Putin ikke bare gentager det her om 5 år, for det tror jeg han gør.

Synes sgu godt nok magtbalancen i verden er på et sørgeligt sted i disse år: Kinas menneskesyn er noget lort. Rusland styres af en morderisk diktator og USA ledes af en narcissistisk populist.
    EU er det eneste sted hvor man har et nogenlunde fornuftig tankegang, men vi er bare for splittede og ubeslutsomme.

Synes sgu det er smådeprimerende.

Viser 26 svar - 901 til 926 (af 926 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...