Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    StultusX2
    Rusher

Tid til noget langt mere interessant end vira.

Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

..eller er; gasledning ≥ EU?

My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

• Dette emne blev ændret 2 år, 10 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 661 til 690 (af 811 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Nickell
    Moderator
    • 1801 Indlæg

Det er muligvis et missil fra Ukraine, som skulle nedskyde et russisk missil.

Det er fandme kold krig igen. Jeg magter det ikke.

Russerne må gerne nakkeskyde den satan, så vi kan få ‘normaliseret’ verden igen.

Schalde
    Rusher
    • 899 Indlæg

Det er muligvis et missil fra Ukraine, som skulle nedskyde et russisk missil.

Det er fandme kold krig igen. Jeg magter det ikke.

Russerne må gerne nakkeskyde den satan, så vi kan få ‘normaliseret’ verden igen.

Nakke skyde hvem??

Det her er bare noget lort, nu vil det brugt som krigs propaganda på livet løs i medier. Synes også medierne var lidt for hurtig ude og melde at det var russisk missil. Håber virkelig falske nyheder i fremtiden kan blive straffet.

VxChemical
    Rusher
    • 399 Indlæg

Tænker han mener Putin.

Uanset om det var et russisk missil eller et ukrainsk der ment som forsvar, så ligger skylden solidt ved Rusland som den aggresive i denne konflikt.

Nickell
    Moderator
    • 1801 Indlæg

Tænker han mener Putin.

Uanset om det var et russisk missil eller et ukrainsk der ment som forsvar, så ligger skylden solidt ved Rusland som den aggresive i denne konflikt.

Tak. Når jeg i ophidselse ikke kan forklare mig tydeligt, så er det altid rart, at der er en voksen der kan.

Jeg trænger til ferie. Et sted hvor verden ikke er ved at gå under af corona, inflation, verdenskrig. Jeg har kigget dybt i flaske nogen gange… det giver kun hovedpine dagen efter… :-S

Nickell
    Moderator
    • 1801 Indlæg

Russerne smadrer løs i Ukraine. Al infrastruktur skal ødelægges…

Er det ikke snart legitimt for Ukraine at sende nogle raketter retur?

De har måske ikke ildkraft nok til det…

SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2023 Indlæg

^SATANS! Det skulle jo være min…INTET kommer til den der venter

OKAY! Jeg kan IKKE lide krumbaneaber! MEN de har ikke haft funktionelt HW i 15+ år!? (M109-A3?)
    Det NYE-franske skal nu mod øst…og ligeså skal DK leo-2’ere?

Jamen hvorfor ikke F-35 Lyn 2’erene så?

Danmarks forsvar = En telefonsvare besked: Vi overgiver os

‘Ja nje panjemayo

PS. 2.påskedag = DØ! 2.Pinse som bobler.

En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

• Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af StultusX2.
    Orillion
    Rusher
    • 71 Indlæg

Russerne smadrer løs i Ukraine. Al infrastruktur skal ødelægges…

Er det ikke snart legitimt for Ukraine at sende nogle raketter retur?

De har måske ikke ildkraft nok til det…

Hvis de gør det tuder lille putin jo bare over at de bliver angrebet

• Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af Orillion.
    Emilsa
    Rusher
    • 1184 Indlæg

Med alle de her forskellige kampvogne og artellerisystemer og pansrede manskabsvogne der kommer ind drypvis. Er der ikke nogen der har sat sig ned og tænkt over hvor kaotisk og sårbar service logistikken kommer til at blive… Vestlige våbensystemer kræver jo en hel del vedligehold.

Det smarteste man kunne have gjort var at bygge en fabrik i polen der kunne masseproducere t72 kopier og så hældte alle deres budgetter derned. Den har Ukrainerne styr på, den har de infrastruktur til at servicere, etc.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Elleve
    Rusher
    • 124 Indlæg

#669 tænker det vil tage aaaalt for lang tid at bygge en fabrik og sætte en produktion i gang når de står og mangler materiel nu og her, men der kan vel sættes servicestationer op i Polen så kampvognene kan repareres ved nødvendighed der.

RabidSquirrelX
    Rusher
    • 738 Indlæg

#669 tjo men nu er der jo mange der vil give af deres leo 2 i europa efter det nye udspil, og vi kan jo ikke rigtig gøre for at usa/frankrig/uk har deres egen tanks. og sådan som det lyder ville ville tyskland ikke stå alene til at starte med at give tanks væk og være syndebuk. Jeg syntes dog frankrig er enorm fedtet indtil videre når man tænker på hvor stor en militær magt de er.

#670 + at der også skal speciel ammo til osv osv. Jeg forstå sagtens ideen men der er jo også et hav af eu/nato producenter man også bare kunne få til at spytte art/aa/tanks osv ud..

Det må jo være en guldgrube at have noget våbenindustri disse dage med alt der der bliver givet væk og skal erstattes igen.

Det lyder måske forkert at sige men nu har jeg spillet mange kold krig gone hot spil igennem tiden så er da spændt på at se de her top tanks performe mod noget tilsvarende.

StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2023 Indlæg

Pravda = Sandhed! – og det sande er over det hele…

StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2023 Indlæg

https://www.dr.dk/nyheder/udland/korruptionsskandaler-skaber-dilemmaer-ukrainske-journalister-skal-jeg-skrive-om-det

Sort/Hvidt er det nutildags…jow-jow?

Ga’ vide om de spritnye franske krumbane-kanoner overhovedet når frem…?

StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2023 Indlæg

Drone vs bemandet…lidt ny halløjsa:

Brækkende njæws Mnjah..ik’ så’en rigtigt – heller ikke i år 2023.

Nickell
    Moderator
    • 1801 Indlæg

Drone vs bemandet…lidt ny halløjsa:

Brækkende njæws Mnjah..ik’ så’en rigtigt – heller ikke i år 2023.

De er pisse provokerende, de russere. Deres tætte flyvninger på alles grænser og nu også fartøjer ender jo galt en dag.

Emilsa
    Rusher
    • 1184 Indlæg

Det er en storm i et glas vand, ja det er frækt og alt det der – men der hersker vel ingen tvivl om at alt hvad den drone ser bliver sendt videre til ukraine…. Det er hvad det er, selvfølgelig styrter de den ned. Så må amerikanerne bare sende en ny afsted, de har sikkert rigeligt

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg

Ikke overraskende med så nye og utrænet piloter Rusland har tilbage.

De profesionelle ligger jo i den ukrainske muld og skubber solsikker op dette forår 🤗🥰🥳

Og hvis russerne virkelig er nede med angreb i internationalt luftrum, så får USA jo en fest 🤭

RabidSquirrelX
    Rusher
    • 738 Indlæg

Hurtig få fat på maverick.. Typisk rusland bare at flyve ind i lortet

StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2023 Indlæg

Ikke overraskende med så nye og utrænet piloter Rusland har tilbage.

De profesionelle ligger jo i den ukrainske muld og skubber solsikker op dette forår 🤗🥰🥳

Og hvis russerne virkelig er nede med angreb i internationalt luftrum, så får USA jo en fest 🤭

Mnajh, skal Vi nu ikke lige? (..von Teufel! Sturm’ mit Emoji-galore = nüakademisk style?)

Hurtig få fat på maverick.. Typisk rusland bare at flyve ind i lortet

..gammel, jeg nu er – er det ikke mere noget a la Japan og Banzai ,Kamikaze og knap så meget Родина-мать?

Cancerman
    Head Rusher
    • 3384 Indlæg

Hvor dumme er de der Russere? Havde de seriøst troet, at de kunne chikanere en Amerikansk drone uden det blev opdaget?
    https://edition.cnn.com/videos/world/2023/03/16/us-reaper-drone-russia-fighter-jet-video-released-intl-ldn-vpx.cnn

RabidSquirrelX
    Rusher
    • 738 Indlæg

hqx
    Rusher
    • 383 Indlæg

Hvor dumme er de der Russere? Havde de seriøst troet, at de kunne chikanere en Amerikansk drone uden det blev opdaget?

https://edition.cnn.com/videos/world/2023/03/16/us-reaper-drone-russia-fighter-jet-video-released-intl-ldn-vpx.cnn

Tror du ikke de er ligeglade? Hvilke konsekvenser skulle det få for Rusland? Så længe de ikke skyder den ned og derved kan sige at det var et uheld, så sker der ikke mere i den sag.

Hvis russerne så kan få lidt tech ud af det er det jo bare bonus. Plus det kostede lige USA 180 million kroner den røg ned … Det er vel ok for Rusland?

Tragisk at det her lort bliver ved

Cancerman
    Head Rusher
    • 3384 Indlæg

Tror du ikke de er ligeglade? Hvilke konsekvenser skulle det få for Rusland? Så længe de ikke skyder den ned og derved kan sige at det var et uheld, så sker der ikke mere i den sag.

Jo, jo. De er bedøvende ligeglade – satme træt af de idioter.

ICC har lige udstedt arrestordre på Putin

SealDK
    Rusher
    • 229 Indlæg

Som sagt fra starten af krigen, Putins fejlslagne invasion – og det er det i den grad stadigt.

Tom luft i den “mini hitlers” pis ballon, og hans totale farce af en “krig” fyldt med amatører og makværk.

Kæft hvor er det et trist Rusland med sådan en nar i spidsen -> Putin
    Kæft hvor er det trist at det lorteshow står på endnu
    Kæft hvor er det bare SÅ trist for Ukraine og dets befolkning, død og ødelægelse af liv familier og deres land

Nickell
    Moderator
    • 1801 Indlæg

Jeg er glad af grin, men jeg havde nok ikke klaret mig bedre i en russisk kampvogn med skydegale officerer på nakken… 😱

Birdm
    Rusher
    • 161 Indlæg

Kan anbefale mini-serien Skyggekrigen på DR https://www.dr.dk/drtv/serie/skyggekrigen_382298

Den giver fint billede af hvordan hav+undersøisk infrastruktur bliver kortlagt metodisk af rusland, fra Østersøen, Nordsøen, Nordhavet og desinformations-kampagner m.m. i nordiske lande

Vi har da godt nok også sovet i timen med vores forsvar, der slet ikke er klar på ret meget åbenbart
    Syntes også planen om 2% 2032 ? er vildt uambitiøs og sikkert med en forventning om fra politisk side at tingene bliver rolige i mellemtiden, så der kan nedjusteres senere uden aldrig at nå dertil
    Enuf rant

Nogen bud på hvordan Ukraines kommende offensiv kommer til at gå ?
    De fleste hælder jo til det kommer til at ske på sydflangsen i Zaporizhzhia mod Azov-havet i første omgang
    Russerne har åbenbart lavet vildeste forsvarslinjer længe set, så det kunne godt gå hen og blive en slow grind

Er sku nervøs for at hvis den kun har minimal/moderat succes at så ryger opbakningen fra vesten stille og roligt

Kenkari
    Moderator
    • 3171 Indlæg

Vi kan håbe på Putin vælger at tage til Sydafrika og bliver arresteret

"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

Emilsa
    Rusher
    • 1184 Indlæg

#687 – er sydafrika ikke rimelig meget på team rusland ligesom det meste af resten af afrika

Schalde
    Rusher
    • 899 Indlæg

Tror på ukrainsk succes med deres offensive, men tænker det vil tage tid. Frygter defensive atom våben fra Rusland.

Kenkari
    Moderator
    • 3171 Indlæg

#688: Jo måske. Men, der er udstedt en international arrestordre på Putin, hvor Sydafrika er med i den aftale. Så de bryder Sydafrikansk og international lov, ved ikke at arrestere ham, hvis han møder op

"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

Viser 30 svar - 661 til 690 (af 811 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...