Forside › Fora › Politik/Samfund › Ukraine 2022+ ?
- Dette emne har 965 svar og 59 stemmer, og blev senest opdateret for 36 minuter siden af Schalde.
-
Oprettet afEmne
-
13/12/2021 kl. 23:57 #0
StultusX2
Rusher- E-peen: 2,043
Tid til noget langt mere interessant end vira.
Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spĂŠndt!
What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Đ ĐŸĐŽĐžĐœĐ°-ĐŒĐ°ŃŃ?
..eller er; gasledning â„ EU?
- Dette emne blev Êndret 3 Är, 8 mÄneder siden af StultusX2.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
14/12/2021 kl. 09:39 #1
RetardedWookie
Rusher- E-peen: 263
Det jeg frygter allermest er at Trump bliver genvalgt, og han sÄ bare lader Putin gÞre hvad han vil..
For som situationen er lige nu, sÄ tror jeg ikke Putin tÞr gÞre noget.
14/12/2021 kl. 10:39 #2hunterSEG
Rusher- E-peen: 273
Jeg tror heller ikke der sker noget. HÄber inderligt jeg har ret.
Dog kan man aldrig vide om Rusland laver en hurtig operation ind i det urolige grÊnseland i Ukraine for at hjÊlpe udsatte Russiske borgere. Som alle andre lande, inklusiv os selv, sÄ kan de nok finde pÄ en eller anden grund, som forklarer det med at beskytte den lille borger.
Kan da godt forstĂ„ de er sure over NATO konstante tilstedevĂŠrelse i f.eks de Baltiske lande. Forskellen fra min synsvinkel er dog, jeg er ret sikker pĂ„ NATO ikke angriber eller erobre land i Rusland, hvor jeg er lidt mere tvivlsom den anden vej rundt. StĂ„r de der fĂžrst, ja, sĂ„ er vi pĂ„ den, for sĂ„ det os der skal “angribe”, for at fĂ„ dem ud igen.Dette kan dog sagtens skyldes min uvidenhed om russisk forhold og vestlig propaganda. Vesten bruger ogsĂ„ for vild brug af propaganda er jeg sikker pĂ„.
Synes dog det er Êrgeligt, at der er sÄ mange spÊndinger i verden for tiden, men det viser bare vores usikkerhed.
14/12/2021 kl. 10:53 #3Emilsa
Rusher- E-peen: 1,420
Forskellen fra min synsvinkel er dog, jeg er ret sikker pĂ„ NATO ikke angriber eller erobre land i Rusland, hvor jeg er lidt mere tvivlsom den anden vej rundt. StĂ„r de der fĂžrst, ja, sĂ„ er vi pĂ„ den, for sĂ„ det os der skal âangribeâ, for at fĂ„ dem ud igen.
Rusland har en dyrt kÞbt historisk geostrategisk lektie her og det er hvad der definerer Ruslands sikkerhedspolitik, havde NATO nu ikke haft sÄ travlt med strategiske partnerskaber klods op af Ruslands blÞde bug, sÄ havde vi ikke haft de her spÊndinger.
18/12/2021 kl. 17:51 #4StultusX2
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 2,043
I anledning af at forsvarsministeren er i Ukraine for at lĂžse alt.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-det-sydvestlige-rusland-hober-kampvognene-sig-op-mens-frygten-krig-vokserFor god ordens skyld: Anden nederste billede er ikke, som nĂŠvnt i artiklen, em kampvogn.
2S19 hĂžrer under det, man kalder selvkĂžrende artilleri(haubits).
Og ja! Jeg er ekspert i PANK đ
19/12/2021 kl. 11:19 #5Birdm
Rusher- E-peen: 193
Jeg vil anbefale at se/hĂžre den her https://www.youtube.com/watch?v=sNHFGB5X7R8 der er faktisk 3 afsnit
Stephen Kotkin er ihvertfald i min bog en af de stÞrste kendere af Rusland, og underholdende taler, selvom denne er par Är gammel er den stadig helt relevant, selvom han er kritisk holder han faktisk meget af bÄde Rusland og russere
19/12/2021 kl. 15:17 #6Birdm
Rusher- E-peen: 193
Kan ikke lige finde ud af at redigere post, men det er nok 3. afsnit der er mest relevant for emnet her, men de er ellers fine alle sammen
21/12/2021 kl. 17:34 #7StultusX2
#5+ ..et par Ă„r gamle? Ăh, Gider du lige?
OversĂŠt lige dette: Job Twaje Madtj. Beklager det latinske, men det ER mange Ă„r siden mine 2 Ă„r med (high)russisk đ
21/12/2021 kl. 20:30 #8Steadi
Rusher- E-peen: 329
Den russiske forsvarsminister har i dag udtalt, at de har oplysninger om, at Ukraine forbereder et angreb med kemiske vÄben indenfor de nÊste par dage.
Som nogle har pÄpeget, sÄ er det en begrundelse, som russerne (og Syrien) har brugt en del for at retfÊrdiggÞre deres deltagelse i borgerkrigen dernede.
Kunne vĂŠre lĂŠkkert, hvis alle parter lige slappede af.
21/12/2021 kl. 20:55 #9StultusX2
#8 Pjat med dig! Hvis kemiske vĂ„ben – sĂ„ mĂ„ man invadere! (Host-host)
Igen: Noget sĂ„ oldschool som sortkrudt er kemi…
18/01/2022 kl. 21:07 #10StultusX2
Gotland..ferieÞ = Pfftth siden hvornÄr?
Vi burde tage den tilbage – for en sikkerheds skyld – nu DK har nok ammo+!??
^en JOKEs. VI har ikke AMMO(fra 5,56mm til 155mm)nok til noget som helst :-/
Stakkels halv-soldat fremover đ
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af StultusX2.
18/01/2022 kl. 22:50 #11Deadlights
Rusher- E-peen: 1,498
Putin ser nok om der kommer reel indblanding udefra. Og hvis ikke, sÄ prÞver han at slippe afsted med at snuppe bidder af landet, indtil der gÞr. Samtidig med at sprede rygter om at Ukraine startede konflikten.
11/02/2022 kl. 20:49 #12StultusX2
Skal vi ikke have lidt nyt?
https://www.dr.dk/nyheder/politik/udenrigsministeren-alle-danskere-boer-forlade-ukraine-nu
Men KAN Moder(Papa Putin)Rusland hapse resten – af Ukraine?
Hmm, hvad siger Binkov:11/02/2022 kl. 21:16 #13NightBreaker
Moderator- E-peen: 1,687
Jeg kan pÄ den ene side godt forstÄ Rusland, hvis det er pga. de mener EU rykker meget ind pÄ deres omrÄde, men Ukraine har jo selv lov at vÊlger.
Men det er sgu ikke smart af Rusland. Deres bedste kort er kina, og at resten af verden har vÊret langsom til at vÊre tilstede.- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af NightBreaker.
11/02/2022 kl. 21:48 #14zyDocx
Rusher- E-peen: 241
Jeg krydser fingre for at det blot er – som den “virkelighed” medierne fodrer mig med ift Putins angivelig udsagn – at Putin hygger sig med en omfattende militĂŠrĂžvelse og sĂ„ er det det.
11/02/2022 kl. 21:48 #15Jacques
Rusher- E-peen: 554
Ja, Rusland og Kina har tĂŠtte relationer, men Kina har absolut ingen interesse i at rage uklar med Vesten. Deres lands Ăžkonomiske stabilitet afhĂŠnger af deres handel med Vesten. Det kan pĂ„ ingen mĂ„de betale sig at sĂŠtte det over styr. IsĂŠr fordi USA, som vel er deres stĂžrste kunde, har lĂ„nt sĂ„ mange penge af dem. Det ved Rusland godt og derfor tĂžr de i sidste ende ikke gĂžre andet end at ryste lidt med sablen engang i mellem. Det er nemt at genere Ukraine og derfor gĂžr de det. Vesten har ikke store nok interesser bundet op pĂ„ Ukraine, men da Ukraine er venligt stemt overfor Vesten OG nabo til store, slemme ĂŠrkefjende, Rusland, fĂžler Vesten at den bĂžr forsvare Ukraine – i hvert fald i medierne.
Rusland og deres lille kreds af tĂŠtte allierede er uden tvivl militĂŠrt frygtindgydende, men USA og deres allierede fra NATO (herunder lille Danmark) er sĂ„ latterligt militĂŠrt overlegne, at man nĂŠrmest ikke forstĂ„r det. Netop pga. ovenstĂ„ende rĂŠsonnement regner jeg ultimativt ikke Kina for en af Ruslands tĂŠtte, militĂŠre alliancer. Kina er mere deres egne end noget andet, men igen….Ăžkonomi og militĂŠre aspirationer hĂŠnger fuldstĂŠndigt ulĂžseligt sammen.
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af Jacques.
11/02/2022 kl. 22:19 #16Emilsa
#13 – Det er ikke EU der er problemet for Rusland, det er NATO
11/02/2022 kl. 22:42 #17SturmWolfDK
Rusher- E-peen: 562
Jeg tror ikke at det bliver en full scale invasion af Ukraine. Det hverken gider russerne, eller NATO, og det tror jeg begge parter er klar over, og har en forstÄelse om.
EU eller NATO har ikke nogen interesse i at optage Ukraine. De ser helst at det eksistere i et strategisk ingenmandsland. Og hvis det kan forblive sĂ„dan, sĂ„ tror jeg russerne finder sig i det, trods den historie der er imellem landene. Jeg kunne imidlertid godt se Putin nappe det hele af de Ăžstlige besatte regioner i en lille lynoffensiv. Hvis han forsĂžger at gĂžre Krim landfast med Rusland, og bliver for grĂ„dig, sĂ„ tvinger han NATO’s hĂ„nd. Det andet kan de nĂžjes med at straffe med “hĂ„rde sanktioner” og se tiden an igen igen, som i 2014.
Netop fordi man ikke gjorde resolut modstand i 2014, sÄ bliver det lidt patetisk nu, idet Ukraine ikke er medlem af NATO.
Det ville vÊre fuldstÊndigt vanvittigt af nogen af parterne at starte WWIII. Kinserne ville sikkert elske det. SÄ kan de rigtig brede sig i asien, snuppe Taiwan m.v., imens USA har travlt med en mega lort af en krig pÄ det europÊiske kontinent.
*Edit*
Og gud forbyde at dette bliver undskyldningen for etableringen af en EU-hÊr. Vi har NATO, og det kan vi ikke engang enes om at finansiere.. Pathetic.- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af SturmWolfDK.
12/02/2022 kl. 01:02 #18Jacques
Rusher- E-peen: 554
#13 – Det er ikke EU der er problemet for Rusland, det er NATO
Det er ogsÄ det, jeg mener. Ved ikke, hvorfor jeg skrev EU.
12/02/2022 kl. 01:09 #19Steadi
Rusher- E-peen: 329
#16 – hĂžrte ellers for nylig en ekspert som mente, at Ruslands problem ikke var med NATO, men reelt med EU.
Men, jeg var (og er) pÊnt trÊt af konstant at hÞre om risikoen for krig, sÄ jeg slukkede for indslaget.
Jeg kan dog godt se argumentet, tror jeg. Medlemskab af NATO eller tilknytning dertil er âbareâ til en forsvarsorganisation. EU er noget langt stĂžrre og indgribende i samfundet, dets indretning og spĂžrgsmĂ„let om en nation ser mod (resten af) EU, Rusland eller en tredje.
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af Steadi.
12/02/2022 kl. 02:12 #20trace
Rusher- E-peen: 141
Min analyse:
Vesten har mest at tabe ved at gÄ fuldblods ind i konflikten. Derfor bliver det mest til boget i medierne og nogle ssntuoner. Det ved Putin. Derfor tager han Ukraine bid for bid.12/02/2022 kl. 02:31 #21StultusX2
Mht. NATO. Der er efterhĂ„nden en del medlemmer, der ikke sĂ„’en lige er tĂŠt pĂ„ den nordlige del af Atlanterhavet.
EU-Forsvar(angreb) AHAHAHAHAHAHA đ ..2% af’ til dĂ©t ogsĂ„? Good Luck!
https://www.tv2bornholm.dk/artikel/f-16-fly-paa-bornholm
2 stk F-16 til Bornholm Hmm, 20mm har jeg(og andre fodtudser) ikke brugt meget af = der er sikkert rigeligt forĂŠldet* AMMO i O đ
*https://www.bt.dk/politik/foraeldede-danske-missiler-eller-andre-vaaben-sendes-ikke-til-ukraine
Ti-hi. Jeg har SJOVT nok prĂžvet/mĂždt en del forĂŠldet HW, der egentlige gjorde det ganske ok/godkendt…(Bevares! Det var i 00’erne)
12/02/2022 kl. 10:48 #22Emilsa
#21 – De er vel forĂŠldede i og med at Russerne har udstyret deres flyvende tingeltangel med forsvarssystemer mod dem?
12/02/2022 kl. 17:07 #23Razorblade
Rusher- E-peen: 207
Hele situationen kan vel ogsÄ vÊre spil for galleriet, mÄske Putins mÄde at fÄ ophÊvet de mange restriktioner der er i mod Rusland og en masse oligarker, efter
Krim i 2014?Jeg er overbevist om at EU og NATO gerne sĂŠlger Krim, for fred i Europa.
12/02/2022 kl. 22:50 #24Kraben
Rusher- E-peen: 123
Jeg kan jo egentlig godt forstĂ„ russerne, at de ikke vil have en for dominerende vestlig magt stĂ„ende i deres baghave. USA ville jo aldrig tillade det den anden vej, sĂ„ hvorfor blive sĂ„ oprĂžrt nu? Ikke at Ukraine ikke har ret til selv at bestemme, for de har de, men jeg tror blot at alle parter ville have fordel af en form for “bufferzone” som ikke umiddelbart har noget tilhĂžrsforhold.
Og hvor er jeg egentlig trĂŠt af USA skal diktere nĂŠsten alt i den vestlige verden..
12/02/2022 kl. 23:00 #25Nickell
Moderator- E-peen: 2,065
Det har eddermame ikke vĂŠret let at vĂŠre nabo til Rusland. Se blot Tjetjenien, hvor Rusland allerede startede krig med dem i 1994. Vi behĂžver ikke at nĂŠvne Krim eller de russiske interventioner i lande lĂŠngere vĂŠk.
Rusland har selv skrÊmt sine naboer i armene pÄ NATO. At pÄstÄ andet er det samme som at lukke Þjnene for Russernes agressioner de sidste 25 Är.
Jeg fritager ikke USA i det her… Men russerne ligger som de har redt. De skal mĂždes af en omsluttende sanktionsbĂžlge, som lammer deres Ăžkonomi, indtil de lĂŠrer at respektere andre landes suverĂŠnitet.
14/02/2022 kl. 16:11 #26SturmWolfDK
Rusher- E-peen: 562
Hvor skal rusher bunkeren ligge? Og hvad bliver kodeordet?
Briterne udtalte tidligere, at de vil stÞtte Ukraine hvis de vil vÊre medlem af NATO. Putin meldte tilbage, at ukrainsk medlemskab i NATO vil Þge sandsynligheden for atomkrig i Europa, og i dag har Ukraines prÊsident sÄ meddelt efter mÞde med den tyske kansler, at man vil sÞge medlemskab i NATO.
Jeg hÄber betonen kan nÄ at hÊrde ?
14/02/2022 kl. 16:19 #27Paybacktime
Rusher- E-peen: 1,516
#26 Det skal nok vĂŠre rigtigt, at det ville Ăžge risikoen for atomkrig, men mon ikke det er fra meget, meget, meget, meget, meget lille til meget, meget, meget, meget lille.
14/02/2022 kl. 17:40 #28StultusX2
14/02/2022 kl. 21:19 #29Razorblade
Rusher- E-peen: 207
Kan vi ikke kĂžbe Stevns fortet til en billig penge? Inden der er andre der fĂ„r den gode idĂ© đ
14/02/2022 kl. 21:22 #30keaon
Rusher- E-peen: 39
#26 Kodeord : Negleklipper
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...