Forside Fora Hardware Team Green annoncerer 4000 serien officielt.

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    TormDK
    Rusher
    Offline

    Yes drenge (og pir), så er det tid til at finde muldvarpen frem, for den 12. oktober kan vi åbenbart mæske os i næsten generation af Nvidia’s RTX model.

    Her er et par links;

    Keynote

    Reddit mega tråd på r/pcmasterrace

    Det bliver spændende at se hvad sådan en fætter kommer til at koste inklusiv moms.

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 44 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Kenkari
    Moderator
    • 2732 Indlæg
    Offline

    Din førstefødte, det er hvad prisen vil være

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #2
    TormDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 443 Indlæg
    Offline

    #1 Pjat, min første fødte koster laaaaaangt mere end det

    #3
    Birdm
    Rusher
    • 130 Indlæg
    Offline

    Gad vide hvad performance increase bliver, er der nogen benchmarks endnu ?

    Gætter på 20-30%, i gængse benchmarks, måske lidt mere på rtx delen

    #4
    TormDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 443 Indlæg
    Offline

    #3 RTX delen siger et lille 100% hop hvis man skal tro på Nvidia’s marketings slides.

    Så det bliver interessant at se benchmarks

    #5
    Birdm
    Rusher
    • 130 Indlæg
    Offline

    100% ville ellers være meget markant, så det nærmest som alt anden rendering ? Som jeg lige husker det halverede raytracing ca. fps

    #6
    NightBreaker
    Moderator
    • 1438 Indlæg
    Offline

    Var spændende. Mest pga. skift i kodning. Både kunne afhjælpe flaskehalse problemet med CPU`er. Men vil gerne se lidt mere, der var ikke så mange tal med iht. ydelse udover et par spil og demos.

    Omni delen var meget reklame snak til erhvervet.

    #7
    Snowball42
    Rusher
    • 190 Indlæg
    Offline

    Det er godt nok nogle massivt store kort der skal findes plads til i kabinettet.

    Og med de her energipriser, så er det jo lige før der skulle være et lille LCD display der vist hvor mange kroner det kostede i timen at game med de aktuelle strømpriser.

    #8
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    Jeg tror NVIDIA har skudt sig selv i foden.

    Priserne er for “høje” og deres 4080 12GB/16GB er et fail.

    4080 12GB er reelt er 4070, men kunne de ikke kalde det da pris hoppet fra 3070 –> 4070(4080 12GB) vil alt for stort.

    Det eneste kort der er spændende ved denne launch er 4090, men det er udenfor de fleste menneskers pengepung.

    Og man er åbenbart begyndt at montere bundkort på grafikkort nu.

    #9
    Snowball42
    Rusher
    • 190 Indlæg
    Offline

    @Noztra – Det var sku da et sygt billede du havde fundet der.

    #10
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    #9 Ja det er helt vildt! Er fra ASUS egen pressemeddelelse, hvor de har monteret et 4090 på et ITX bundkort.

    ASUS introduces GeForce RTX 4090/4080 ROG STRIX and TUF GPUs

    #11
    knekker
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    Og med de her energipriser, så er det jo lige før der skulle være et lille LCD display der vist hvor mange kroner det kostede i timen at game med de aktuelle strømpriser.

    Priserne er for “høje” og deres 4080 12GB/16GB er et fail.

    4080 12GB er reelt er 4070, men kunne de ikke kalde det da pris hoppet fra 3070 –> 4070(4080 12GB) vil alt for stort.

    Nvidia brænder inde med ca. et helt års salg af 3000 serie, så det var komisk at se at de stadig lister 3000 serien i deres salgspræsentation lineup =D
    De sidder tilmed inde med en helveds masse 4000 serie chips fra TMCM, som de hoarder på indtil de kommer af med 3000 serien.

    Med de energi priser vi ser nu, har jeg hvertifald ikke selv travlt med at købe et highend 4000 serie kort, hvor fokus var udelukkende på at kunne brilliere sig med at de har det hurtigste kort på markedet, på bekostning af at energi effektiviten, er ikke eksisterende.

    #12
    TormDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 443 Indlæg
    Offline

    #11 Ah, det ser da ud til at den har sammen total power draw som 3090 serien, og hvis vi er ærlige med os selv; Jeg er da 110% ligeglad med hvad elprisen er hvis jeg køber sådan en fætter der.

    #8 Det bliver interessant at se, mit take på det er at en række af os 1080Ti enjoyers har været klar længe, og nu ser det ud til det kan være skiftet værd for at komme rigtigt op i 4K ultra gaming, da jeg syntes vi var tæt på 3000 serien.

    Men det er fair nok at menig mand ikke rigtigt har lyst til at lægge de ~23000 DKK uden skærm sådan et samlet 13. generations intel+4090 bæst kommer til at koste.

    Jeg tror dog ikke Nvidia får et problem med ikke at få solgt deres top line kort. Det kan dog også godt være at brugt markedet for minernes 3000 serie kort bliver godt for dem der ikke har noget imod at købe brugt.

    #13
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    #11 Jeg tror de kommer til de får svært ved at sælge de 3000 kort de har på lager efter ETH ændrede sig. De kommer til at flyde med brugte 3000 kort på markedet nu og med 4000 priser, så kommer de også til at brænde inde med de kort.

    Hvis AMD var smarte ville de ligge deres 7000 serie 100-200 USD lavere end NVIDIA, også ville de sælge alt hvad de kunne producere.

    En lille note ang. NVIDIA’s performance claims. Når de skriver 2-4x bedre end RTX 3000, så læg mærke til at test er udført med DLS 3.0 på 4000 serien, men med DLS 2.0 (Hvis det var muligt) på 3000 serien. Udover det, så er de 2-4x bedre med RTX og ikke raster og nok meget cherry picked.

    Så er lidt suspekt de kun viser hvor gode de nye kort er i ray-tracing, men ikke de viser ikke noget data fra raster.


    • Dette svar blev ændret 1 år, 7 måneder siden af Noztra.
    #14
    TormDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 443 Indlæg
    Offline

    #13 Det er vel også ray tracing der er den næste store grund til hvorfor vi skal købe nyt?

    Flere FPS er da altid rart, men vi var jo godt deroppe af i 4K i 3000 serien, så det ser jeg ikke nødvendigvis som et “compelling event”, også selvom det var det der gjorde jeg ikke hoppede på 3000 vognen i sin tid.

    #15
    -dut-
    Rusher
    • 1161 Indlæg
    Offline

    #13 ret vildt med over x4 i performance for Cyberpunk!

    #16
    knekker
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    #11 Ah, det ser da ud til at den har sammen total power draw som 3090 serien

    Jeg formulerede mig ikke ordentlig. Hvad jeg mente er i forhold hvad AMD kommer ud med, så siger rygterne at AMD modsat Nvidia’s 4000 serie, denne gang fokusere på performance per watt, og i stedet lader nvidia blive kendt for at sælge overophedet GPU’er, noget som AMD har fået en masse slack for tidligere.

    Jeg tror der er mange folk som venter spændt på 2 November, for at se hvad AMD disker op med.

    #17
    NightBreaker
    Moderator
    • 1438 Indlæg
    Offline

    Ydelse skal nok passe ok iht. pris også ned igennem 3000 serien. Er mest spændt på at se hvad AMD kommer med iht. modsvar.

    #18
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    Der kommer til at skulle sælges mange nye kabinetter og strømforsyninger med de nye størrelser på GFX.

    Gigabyte’s RTX 4090 AORUS Master could fit FOUR Mini-ITX cards inside

    #19
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    #18 Jesus Christ. Det er jo helt tosset der der

    #20
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    Proshop har fået priser på nu.
    14.990kr for det billigste 🙄

    #21
    Schalde
    Rusher
    • 880 Indlæg
    Offline

    Det lyder til målgruppen lige nu er whales.eller også håber de enten at få solgt ud af 3000 serien.eller sidste teori vil være at de føler de KAN gøre det udefra det, ligesom under Corona. Det er ihvertfald klamme priser.

    #22
    Ghidora
    Rusher
    • 1200 Indlæg
    Offline

    Husk en ny strømforsyning hvis i opgradere til 4090!

    GL & HF

    #23
    TormDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 443 Indlæg
    Offline

    #20 Billigere end jeg lige regnede med!

    Kan se STRIX udgaven ligger mere der hvor jeg regnede med priserne ville være her i Danevang. (19 klik)

    Det bliver interessant at se benchmarks!

    #24
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    Så er der unboxing.

    Shit en stor satan. Mangler et nyt kabinet.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 6 måneder siden af Noztra.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 6 måneder siden af Noztra.
    #25
    TormDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 443 Indlæg
    Offline

    #24 Nizzle, så venter vi bare på de rigtige benchmarks!

    #26
    Ghidora
    Rusher
    • 1200 Indlæg
    Offline

    Det er jo på størrelse med hele min PC ;O)

    GL & HF

    #27
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    Hvis man gerne vil se størrelsen på nogle af AIB kortene.

    ASUS Strix kort er det tungeste på 2,5kg.

    https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4090-founders-edition-custom-designs-unboxing/

    #28
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    Jesus Christ. Det er jo tåbeligt, så store de kort er

    Gad vide hvilken størrelse 4080erne får.

    #29
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Ak og for 10 år siden var jeg vitterligt imponeret over GTX 680 med omkring de 200W TDP.

    ..Nu kan det kun blive bedre herfra..” tænkte jeg.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #30
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...