Forside Fora Spil System Shock udkommer 31. marts

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Deadlights
    Rusher
    Offline

    Hvad? Er det 1994 igen? Nej, det er blot det længe ventede remake af Looking Glass’ (også kendt for Ultima Underworld spillene) sagnomspundne System Shock. Det er et Action/Adventure/Sim/Sci-fi/Horror. Kender man Ultima Underworld spillene vil man genkende mange gameplay-elementer. Bioshock spillene er måske ikke overraskende inspireret af System Shock og System Shock 2.

    Har man aldrig givet sig i kast med det originale spil, måske pga. aldrende interface og grafik, kan man forsøge sig med denne remake i stedet. Grafikken er måske ikke på niveau med de nyeste spil, men man må sige det er en forbedring i forhold til det oprindelige.

    Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=n2b1zQkYsyM

    Der er desuden en gratis demo på Damp: https://store.steampowered.com/app/482400/System_Shock/

    • Dette emne blev ændret 1 år siden af Deadlights.
Viser 21 svar - 1 til 21 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Elocon
    Rusher
    • 239 Indlæg
    Offline

    Tak for info

    Har aldrig spillet det gamle System shock, men tror da at jeg vil give dette remake en chance.

    Mon ikke at mit 1080 TI lige ville kunne køre det nogenlunde tilfredsstillende ?

    #2
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Den grafiske stil er fed, men jeg orker ikke de her horror-spil. Jeg er blevet vag med alderen, for jeg elskede Doom 3, Blood og deslige, men det hele er blevet lidt for realistisk…

    #3
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    Jeg spillede den demo, der var ude, og var ikke specielt vild med det, men traileren der ser noget federe ud. Jeg har aldrig spillet System Shock, men elskede 2’eren.

    I ain't got time to bleed

    #4
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    JA-ja, lad nu se om & hvad det bliver til..

    ..ellers kunne vi/I lave:
    1 tråd om remakes af GAMLE spil fra nu a’ til?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #5
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #0 Inden på Steam står der, at preorder giver adgang til 2’eren også. Ved du, om den får samme behandling, eller ej? For så er det jo 2 for 1.

    Men hvis det bare er lidt ‘enhancements’ a la mods på den originale, så kan det jo være lige meget

    #6
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    #5 Night Dive har mig bekendt ikke lovet en remake af System Shock 2. Men hvis deres remake af System Shock 1 klarer sig godt, har de et økonomisk incitament til at give efterfølgeren samme behandling.

    Night Dive lavede på et tidspunkt lavet en enhanced udgave af 1eren, og der findes vist også mods til 2eren. Mit opslag handler om deres remake, der benytter Unreal Engine 4, og som nu åbenbart er blevet skubbet til 30. Maj.

    https://store.steampowered.com/app/482400/System_Shock/
    https://www.gog.com/en/game/system_shock

    • Dette svar blev ændret 1 år siden af Deadlights.
    #7
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Udkom i dag. Så mangler det blot at blive weekend.

    #8
    FunteX
    Rusher
    • 249 Indlæg
    Offline

    Jeg var håbefuld i lang tid, så spillede jeg demoen, og blev skuffet.

    #9
    hausner
    Moderator
    • 683 Indlæg
    Offline

    SPillede kun 2eren. Jeg var fuldstændig opslugt den gang. Må have været omkring år 2000. Kan huske jeg sad i min nye lejlighed og spillede ud på de små timer men måtte slukke en gang imellem når det blev for uhyggeligt.

    #10
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Ser lovende ud med user reviews. Very Postive på Steam og 4.5/5 på GOG. Der er ikke åbnet for user reviews på metacritic endnu. 75/100 af critics derovre. Det ses som en “faithful remake”, hvor det i nogle tilfælde også antydes som lidt af en con at det er “too faithful” ift. spillets old-school tilgang til nogle ting, f.eks. mangel af en “quest log.”

    #11
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Jeg var håbefuld i lang tid, så spillede jeg demoen, og blev skuffet.

    7 år siden?

    Ung og downunder:

    klassisk grafikVSluder:

    Naah. Ikke fan-gammelnok:

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #12
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    gav lige Demo’en 20 minutter. Umiddelbart positiv – sjovt med en ‘gammeldags’ spil når man nu selv er en gammel sag.

    Men .. altså … er det for at være retro-cool at noget af grafikken ser 25 år gammel ud? Det virker super underligt, når meget andet (fjender fx) er i alm nutidig grafik.

    Og så kan jeg slet ikke mærke / have føling med at slå på fjender. Jeg kan ikke se / opdage om jeg rammer. Der sker ligesom ingenting. Og så ligger enten de eller jeg død på gulvet. Det tror jeg er er dealbreaker for mig.

    Andre der oplever de problemer med kampe?

    #13
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    #12 Har læst flere holder sig fra nærkamp da det er svært at vurdere, hvorvidt man rammer eller ej. Det er et af de negativer, der ofte nævnes i anmeldelser. Sært de ikke har gjort noget ved det, da det også var et problem mange påpegede under udviklingen.

    #14
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #13 Ja, dem er der mange af. Tror jeg lader den ligge, og ser om der ikke kommer en patch. Måske sammen med et tilbud

    Alternativt skal man sætte sværhedsgrad på kampe til et minimum – og da jeg ikke har spillet originalen, så ved jeg ikke om man så mister noget væsentligt i spillet.

    #15
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Så fik jeg gennemført første level. Fantastisk spil. Er enig i der mangler feedback når man slår de standardmutanter. De har en animation, der kommer blod og de grynter, så man kan godt se, man rammer dem. Men gryntet er lavt og der mangler en “whack!” lyd ligesom der kommer en “bang!” lyd når man tamper løs på robotterne. Det er dog til at leve med.

    #16
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    (K’starter her) Bias! Hvem jeg?

    5 timer i streg Det har jeg ikke præsteret siden 2021!

    Jeg ér tydeligvis OLDschool (pen & papir) år 2023

    GO AIs

    EDIT: Insects aren’t we♂ all..?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 9 måneder, 3 uger siden af StultusX2.
    #17
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Så fik jeg dræbt en cortex reaver. Det tog et par forsøg. Den kunne godt nok tage nogle hug.

    • Dette svar blev ændret 9 måneder, 3 uger siden af Deadlights.
    #18
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Det bliver godt nok lidt komplekst at finde rundt på stationen når man har gang i flere niveauer ad gangen.

    #19
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Der er for mange våben i spillet til man kan bære dem alle på en gang. Bruger medical bay’en på Reactor til at stashe mit ekstra loot.

    #20
    Deadlights
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Fik gennemført det sidste weekend. Klasse spil, men man må sige den sidste “boss fight”, hvis man kan kalde den det, var både ret abstrakt og skuffende.

    Brugte på et tidspunkt midt i spillet en del tid på at rende rundt uden at vide, hvad jeg skulle. Man bør nok skrive ned i en notesblok hvad man har af “opgaver”, så man ikke glemmer det, hvis man lægger spillet fra sig i et par dage. De kunne godt have lavet en lille “mission log” til at beskrive dine opgaver. Hvis man spiller spillet, anbefaler jeg man tager noter, for det fortrød jeg ikke at have gjort.

    Jeg endte med at kigge gennem en walkthrough og fandt ud af, der var et par ting jeg havde misset i rum, jeg havde været i for længe siden, på andre niveauer i spillet, der var kritiske for at kunne gennemføre. Dem havde jeg nok aldrig fundet uden hjælp, da det er en ret stor rumstation med mange niveauer, man befinder sig på.

    AIen er også ret simpel. Nogle af fjenderne fungerer nærmest som turrets, og står bare stlle og skyder. Mange fjender kan let besejres ved at stå ved et hjørne, vente på de affyrer deres skud, titte frem og skyde, og så gemmme sig bag hjørnet igen mens de færdiggør deres skud igen.

    Spillet har nogle fede guns, men de fylder rigtig meget i ens inventory space, og cargo-liftet der fungerer som “stash”, har meget lidt plads, så jeg endte med at lægge en masse våben i en medical bay, så de kunne udskiftes når min ammo-beholdning var passende. Det er dog noget tidskrævende at rejse frem og tilbage for at udskifte våben.

    Da jeg var kom nær spillets slutning opdagede jeg, man kunne recycle ting man fandt uden først at vaporize dem og få mere ud af det. Jeg tror det måske er tænkt som den primære måde at recycle på, men spillet fortæller ikke noget om det. Jeg havde dog ikke pengeproblemer gennem spillet, og havde mere end jeg kunne bruge nær spillets afslutning, selvom jeg vaporizede alle de ting, jeg ville recycle.

    #21
    Kassen
    Rusher
    • 72 Indlæg
    Offline

    Jeg har også fået det gennemført. Synes også tiden fløj afsted.

    Det skal dog siges at man skal kunne lide den type fps. Det er mere om resource management og bruge de rigtige våben til de rigtige fjender”. At kunne sige “okay den her minipistol har jeg 100 skud til men den er temmelig ringe. nu dropper vi altså den”

    Hvis man kan lide det, så er det virkeligt godt. jeg vil også sige at selvom aien er dårlig, så skal fjenderne alligevel tackles rigtigt, ellers mister du meget health og det mærker du lige pludseligt.

    Jeg synes ikke at inventory delen var et problem. Jo længere hen man kommer jo mindre brug har du for at samle alting op. men jeg smed så feks. også magnum og shotgun væk allerede på executive og gik rent assault rifle grenade launcher osv.

    Dog synes jeg at ens “storage” skulle ha været meget større. Pt. sker der jo bare det at man laver en stash et sted, også løber man bare hen til den. Det havde tjent samme formål hvis den bare kunne holde meget. Men havde været meget mere flydende. (Måske ikke hvis man spiller med 10 hours time limit)

    Mht. til recyclin lurede jeg ret hurtigt af at alle items var dobbelt så meget værd hvis de ikke var vaporized. Men nogle items kan simpelthen ikke komme i recyclingeren. Som assault rifles.

    Jeg kunne også godt have tænkt mig noget på interfacen så jeg kunne se hvilke warez der var tændt. (uden at skulle trykke tab)

    Men jeg synes det er godt spil. Hvis du kan lide den specifikke type fps.

Viser 21 svar - 1 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...