Forside Fora Politik/Samfund Præsidentvalg 2024 (USA)

USA får sin første kvindelige præsident?

Du skal være logget ind for at deltage.
  • Ja
  • Nej
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Nickell
    Moderator
    Offline

    Så er der gang i den. Nikki Haley udfordrer Donald Trump som republikansk præsidentkandidat.

    Min forudsigelse: Biden kan slå Trump, men ikke Nikki Haley. Er republikanerne smarte, så bakker de hende op. Men jeg forudser et rivegilde hos GOP. Skulle Biden ikke være tilgængelig, så kan Haley også jorde Kamala Harris.

    Hvad siger I?

    • Dette emne blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Nickell.
Viser 28 svar - 1 til 28 (af 28 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Kraben
    Rusher
    • 69 Indlæg
    Offline

    Jeg tager en hvilken som helst anden end den orange klovn.. Hold da k for et cirkus der har været omkring ham.

    #2
    Kenkari
    Moderator
    • 2732 Indlæg
    Offline

    Det lignede lort i første omgang, og jeg kan ikek finde quote knappen i #0, så vi prøver noget andet

    Den vil stadig ikke som jeg vil, så vi snyder

    Er republikanerne smarte

    AHAHAHAHAHAHAHAAHH

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Kenkari.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Kenkari.
    #3
    -dut-
    Rusher
    • 1161 Indlæg
    Offline

    Angående afstemningen, så er det næsten ligegyldigt hvem der stiller op. Amerikanerne (alt for mange) kan ikke lide stærke kvinder, eller kvinder med magt.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af -dut-.
    #4
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Angående afstemningen, så er det næsten ligegyldigt hvem der stiller op. Amerikanerne (alt for mange) kan ikke lide stærke kvinder, eller kvinder med magt.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af -dut-.

    De kan ende med et valg, som hedder Harris mod Haley… 😱

    #5
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    De kan ende med et valg, som hedder Harris mod Haley… 😱

    Det sker næppe, men det kunne være sjovt 😁

    #6
    Deadlights
    Rusher
    • 1203 Indlæg
    Offline

    Jeg tror ikke Nikki Haley har en chance. Jeg tror DeSantis er den mest populære lige nu. Men hvis både DeSantis og Nikki Haley kan Trump ende med at blive den republikanske kandidat i stedet for DeSantis fordi stjæler flere stemmer fra hinanden end fra Trump.

    Jeg tror ikke Harris har en chance ved demokraterne selv hvis Biden ikke valgte at stile op. Så vil det nok nærmere blive Gavin Newsom eller Pete Butigieg. Marianne Williamson kunne være spændende, men er usikker på hun vil kunne vinde.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Deadlights.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Deadlights.
    #7
    hqx
    Rusher
    • 309 Indlæg
    Offline

    Jeg tror ikke Nikki Haley har en chance. Jeg tror DeSantis er den mest populære lige nu. Men hvis både DeSantis og Nikki Haley kan Trump ende med at blive den republikanske kandidat i stedet for DeSantis fordi stjæler flere stemmer fra hinanden end fra Trump.

    Jeg tror ikke Harris har en chance ved demokraterne selv hvis Biden ikke valgte at stile op. Så vil det nok nærmere blive Gavin Newsom eller Pete Butigieg. Marianne Williamson kunne være spændende, men er usikker på hun vil kunne vinde.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Deadlights.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Deadlights.

    Er planEN lige PT ikke at Biden stiller op?

    IMO er han alt for gammel, håber virkeligt de finder noget frisk blod til at kæmpe imod GOP.

    #8
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1745 Indlæg
    Offline

    DeSantis udfordrer Trump.

    Min forudsigelse: DeSantis bliver spidskandidat, men taber præsidentvalget, da Trumps vælgerbase boycutter valget.

    #9
    hqx
    Rusher
    • 309 Indlæg
    Offline

    DeSantis udfordrer Trump.

    Min forudsigelse: DeSantis bliver spidskandidat, men taber præsidentvalget, da Trumps vælgerbase boycutter valget.

    Tror ikke nogen PT i GOP kan udfordre Trump.

    Biden stiller op – tror heller ikke der er nogen seriøse udfordrere til ham hos demokraterne, hvilket er lidt træls.

    Bidens primære force er at han ikke er Trump – såfremt en hvilken som helst anden bliver valgt hos GOP taber Biden.

    #10
    RetardedWookie
    Rusher
    • 182 Indlæg
    Offline

    #8 Det kunne være utroligt smukt.

    #11
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #8 Jeg tror sagtens Desantis kan absorbere trumps vælgerbase, han er ligeså ekstrem hvis ikke mere- bare kompetent til forskel fra Trump

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #12
    Deadlights
    Rusher
    • 1203 Indlæg
    Offline

    #9 Marianne Williamson virker meget lovende, men medierne lader som om hun ikke eksisterer eller ikke er seriøs, så de fleste vælgere opdager hende nok ikke.

    #13
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    ÆV…Recep vandt

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #14
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #13: Verden havde brug for nyt blod i Tyrkiet. Men jeg forundres altid over de her overlevende politikertyper, hvor folk tilgiver alt af frygt for lidt fornyelse.

    #15
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    Godt nok vandt Trump forleden dag til primærvalget, men han tabte så i dag:
    https://www.bt.dk/udland/trump-skal-betale-millionerstatning-til-forfatter

    83,3 millioner eller lige lidt over en halv milliard! fordi idioten ikke kan holde sin kæft.
    Hold kæft hvor jeg fryder mig.

    Det mest skræmmende er, at hans vælgere stadig stemmer på ham og gladelig hjælper med at betale.

    Hvor jeg dog inderligt håber han kløjes i en cheeseburger inden længe.

    • Dette svar blev ændret 2 måneder, 3 uger siden af Cancerman.
    • Dette svar blev ændret 2 måneder, 3 uger siden af Cancerman.
    #16
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    Godt nok vandt Trump forleden dag til primærvalget, men han tabte så i dag:

    https://www.bt.dk/udland/trump-skal-betale-millionerstatning-til-forfatter

    83,3 millioner eller lige lidt over en halv milliard! fordi idioten ikke kan holde sin kæft.

    Hold kæft hvor jeg fryder mig.

    Det mest skræmmende er, at hans vælgere stadig stemmer på ham og gladelig hjælper med at betale.

    Hvor jeg dog inderligt håber han kløjes i en cheeseburger inden længe.

    • Dette svar blev ændret 2 måneder, 3 uger siden af Cancerman.
    • Dette svar blev ændret 2 måneder, 3 uger siden af Cancerman.

    Ja, det er en frygteligt skræmmende personkult, han har fået skabt omkring sig. Utroligt at folk kan og vil lade sig forføre af sådan en gemen idiot.

    #17
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #15 Bare vent til sagen om hans svindel med finanserne bliver afgjort, de går vist efter $375 millioner.

    Selv hvis de kun får halvdelen så tvivler jeg på at han har pengene stående på bankkontoen

    #18
    Mr.Wizard
    Rusher
    • 84 Indlæg
    Offline

    Der er(google search) pt. 334 millinoer indbyggere i USA. Hvorfor helvede kan det være så svært, at finde bare 1 enkelt yngre kandidat, som kan overtage efter Biden?? Lad dog den stakkels mand få lov at gå på pension….hans stab/parti har jo nærmest “truet” ham til at fortsætte(bagved lukkede døre), fordi man åbenbart ikke syntes man kan finde en bedre egnet kandidat….og er bange for hvad der vil ske med landet, hvis Donald Trump får posten igen.

    Og jeg bruger normalt ikke stastistikker i mine argumenter(indbygger tallet), men syntes i dette tilfælde at det er for fristende ….når vi taler om et land der kun har 2 politiske partier(modsat den store flok af forskellige partier vi har herhjemme), at rent matematisk ihvertfald, burde det simpelthen være umuligt ikke at kunne finde vel-egnede kandidator til at overtage posten, som den næste præsident.

    Mon de evt. vil acceptere en dansker til posten? Alt andet end Trump er bedre, siger hans modstandere jo! ;-P

    For at nuancere debatten, så tror jeg muligvis der er noget om snakken mht. at Putin ville respektere den rødhårede hidsigprop mere, end en kvinde på posten. Problemet er så bare, at hidsigproppen har kommet med nogle udtalelser, der peger imod at han har tænkt sig at trække USA og NATO ud af konflikten og fortælle EU at de børe gøre det samme….og ellers må EU landende selv rode med konflikten, han er lige glad. Trump går kun op i penge….samt pleje af eget ego og eget verdens-billede!

    Hvilket iøvrigt ikke ligger langt fra hvad pressen/medierne skriver om Putin!

    #19
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #18 Sikke en masse vrøvl. Biden er selv stillet op, ligesom andre også er. Så det er sidste ende op til vælgerne om de vil have Biden som kandidat eller ej.

    Putin har ingen respekt for Trump, og ville heller aldrig få det, Putin er en fascistisk diktator, respekt er imod definitionen.

    Hvad du måske nogle gange oplever som respekt er blot et middel for at opnå målet.

    #20
    Deadlights
    Rusher
    • 1203 Indlæg
    Offline

    Putin morer sig vist mest over hvor let det er at manipulere Trump. Trump er desuden kendt netop for at stoppe støtte til Ukraine, og det passer jo fint med Putins invasionsplaner.

    Ryger Trump i fængsel kan det hænde Nikki Haley bliver den republikanske kandidat og har mulighed for at vinde over Biden. Jeg tror dog Ukraine vil få støtte fortsat uanset om Biden eller Haley er præsident. Der er også en god chance for samme sker med Trump, da begge partier gerne vil eksportere militærudstyr.

    • Dette svar blev ændret 2 måneder, 3 uger siden af Deadlights.
    #21
    FunteX
    Rusher
    • 249 Indlæg
    Offline

    Lad os nu bare håbe at ingen af de to klovner kommer ind igen . . .

    #22
    sittingduck_m
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    Jeg tør ikke at se ud i en fremtid med Trump ved roret igen, og slet ikke med den uro der er rundt om i verdenen. Har har galoperende storheds vanvid og virker ikke helt ved sine fulde fem. Det siger meget når han tror ha kan ende krigen i Ukraine med et møde…

    #23
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    #22 Manden har roterende fis i kasketten, men være endnu, så er han en kæmpe narcissist: han tænker på ingen andre end sig selv og er klar til, at ofre hvad som helst for sin egen vinding.

    #24
    MasterSoren
    Rusher
    • 75 Indlæg
    Offline

    Det bliver desværre Trump der vinder hvis ikke Demokraterne snart får øjene op for upopulær og senil Biden er. Skulle biden gå hen og vinde vil han være 86 år i slutningen af næste presidentperiode.

    Eller også kommer han til at vinde over Nikki Haley fordi der er for mange der ikke bryder sig om en kvindelig president som andre i tråden allerede har pointeret.

    #25
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    Jeg tør ikke at se ud i en fremtid med Trump ved roret igen, og slet ikke med den uro der er rundt om i verdenen. Har har galoperende storheds vanvid og virker ikke helt ved sine fulde fem. Det siger meget når han tror ha kan ende krigen i Ukraine med et møde…

    Det er desværre ikke helt urealistisk, når han siger, at han kan det. Men det vil ske ved, at store dele af Ukraine bliver overdraget til Rusland, og at støtten til Ukraine stoppes helt, så de intet kan gøre ved det.

    #26
    sittingduck_m
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    #22 Manden har roterende fis i kasketten, men være endnu, så er han en kæmpe narcissist: han tænker på ingen andre end sig selv og er klar til, at ofre hvad som helst for sin egen vinding.

    Helt enig. Krydret med verdens dårligste realitetssans sans så er den på plads

    Jeg tør ikke at se ud i en fremtid med Trump ved roret igen, og slet ikke med den uro der er rundt om i verdenen. Har har galoperende storheds vanvid og virker ikke helt ved sine fulde fem. Det siger meget når han tror ha kan ende krigen i Ukraine med et møde…

    Det er desværre ikke helt urealistisk, når han siger, at han kan det. Men det vil ske ved, at store dele af Ukraine bliver overdraget til Rusland, og at støtten til Ukraine stoppes helt, så de intet kan gøre ved det.

    Ja jeg tror su har ret. Men det er også virkelig nemt bare at give land som man ikke lige ejer til andre. Han ser intet geopolitisk i det her og opfatter alt som noget der kan købes eller sælges – han er jo forretningsm… noget

    #27
    Parus
    Rusher
    • 116 Indlæg
    Offline

    Robert Kenedy skal også regnes med i valgkampen, måske en uafhængig er ene bedre løsning end Biden/Trump. – https://www.kennedy24.com/

    Godt nok er han stadig ældre end hvad jeg forstiller mig at kunne stemme på.

    #28
    SvenBent
    Rusher
    • 270 Indlæg
    Offline

    #18

    Naar foerst du er naaede ned til kun 2 partier for et stykke tid saa er det naeste umuligt at faa flere partier ind.

    Lad os antage du stemmer X og du hader Y
    X faa 55% af stemmerne og Y for kun 45%
    X er vinder

    nu kommer Z saa ind i billede d og er lidt bedre end X i dine mening og end del andre mennesker. men de er langt fra Y
    X faar nu 40% af stemmerne. Z 15% of X beholder sine 45%.
    Nu vinder Y det vaerste der kunne skee for dig.
    Saa du kan ikke risiker eat stemme Z selv om du heller vil du bliver noed til at stemme paa enten X eller Y. dev ved alle andre ogsaa. saa Z kan aldrig faa nogle stemmer fordi ingen vill stemme paa dem foer de har mange stemmer.

    USA har staekrt behov for ranglist stemmer
    dvs alle kan vaelge en favorit og en runner-up

    Forst bliver alle favorit svare talt op hvis der ikke er nogen med 50%
    fjerne du det mindst valgt gruppe og de stemmer der havde dem som favorit gaar i stedet til ders runne up.

    det vil give mulighed for at stemme paa Z uden at risikiere at miste ders stemme vaek paa X

    USA har brug for flere partier saa hads campagner ikke er saa effektive. men de har brug for en ny stemme metode for det kommer til naturligt

    - Sven Bent

Viser 28 svar - 1 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...