Forside › Fora › Medier/Kunst/Kultur › Film & TV › Oscars 2022
- Dette emne har 70 svar og 25 stemmer, og blev senest opdateret for 3 Ă„r siden af aff3.
-
Oprettet afEmne
-
27/03/2022 kl. 21:01 #0
VampiricEye
Rusher- E-peen: 3,940
Skal I se det?
Jeg er i biffen som sĂŠdvanlig. Vi starter med at se Belfast her inden lĂŠnge.
Flugt er nomineret til 3 Oscars. Jeg krydser fingre for, at den snupper en enkelt, og jeg tror mest pÄ Bedste Dokumentar.
Jeg hÄber, at showet bliver bedre end sidste Är, hvor det var katastrofalt ringe. De forsÞger sig heldigvis med vÊrter efter et par Är uden.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
29/03/2022 kl. 11:37 #31
VampiricEye
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 3,940
Det gÄr stÊrkt. Han slipper nok ikke for at hÞre for det lige forelÞbig.
man mÄ stÄ ved hvad man gjort
SĂ„ man kan aldrig undskylde for noget, eller?
29/03/2022 kl. 14:28 #32StiX
Rusher- E-peen: 273
#14 nu har jeg ledt rundt efter de udtalelser men kan ikke finde at Chris Rock skulle have udtalt den slags? MĂ„ske fordi jeg ikke selv har en Twitter konto og derfor ikke har adgang dertil.
Vil du ikke smide et screendump at det?
29/03/2022 kl. 15:58 #33Drixx
Rusher- E-peen: 385
29/03/2022 kl. 20:55 #34Jacques
Rusher- E-peen: 554
Will Smith kommer til at vĂŠre taberen i denne sag for altid og det bagslag, han oplever lige nu, er velfortjent, men….
Jeg forstÄr ham godt.
Alle mennesker har en grÊnse. Selv de venligste, hÞfligste og mest tÄlmodige mennesker. SÄ vidt jeg ved, er Will Smith ikke kendt for at vÊre hverken ustabil, uhÞflig eller uvenlig. TvÊrtimod egentlig.
Det skal i udgangspunktet vĂŠre tilladt at joke om alt. Men som komiker mĂ„ man derefter ogsĂ„ 100 % acceptere fĂžlgerne. Med aktion fĂžlger reaktion. SĂ„dan er det bare. Fornuftig eller ej. Det var Chris Rock bare ikke forberedt pĂ„. Det har han forhĂ„bentlig nu lĂŠrt at vĂŠre đ
Crazy stuff..
Godt nok synes jeg de seneste Ärs modefÊnomen med at groft tilsvine folk pÄ scenen ofte er over stregen (uden at vide hvor meget er clearet pÄ forhÄnd), men Will Smiths opfÞrsel er naturligvis uacceptabel og det bÞr have konsekevnser. Vold er aldrig acceptabelt.
Vold er hverken acceptabelt eller uacceptabelt. Vold er vold. Der er ingen naturlov, der dikterer, hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er. Vold er fx, i min optik, 100 % i orden i en situation, hvor man forsvarer sig selv eller sine nĂŠrmeste, hvis de udsĂŠttes for fysisk eller mental vold. Derudover ville jeg aldrig bruge vold for at fĂ„ min vilje eller understrege en pointe. En malplaceret joke kan sagtens opfattes som mental vold og det var jo sĂ„ det, der skete i dette tilfĂŠlde. At Will Smith indledningsvis grinte, gĂžr det ikke mere mĂŠrkeligt, at han efterfĂžlgende reagerede som han gjorde. Det var bare et umiddelbart forsvar i en situation, der var ubehagelig, bĂ„de for hans kone og ham selv. Engang i mellem skal en situation lige sive ind og behandles i hovedet og sĂ„ kan ens sindsstemning ĂŠndres fuldstĂŠndigt. Jada Smiths reaktion pĂ„ joken, som Will Smith indledningsvis ikke sĂ„, har uden tvivl medvirket til, at Will reagerede sĂ„ kraftigt. Han er stensikkert selv hamrende usikker mht. sin kones hĂ„rtab og det “image”, der fĂžlger med at have en kone, der ikke lĂŠngere har sit hĂ„r. Det er i bund og grund en meget menneskelig reaktion.
29/03/2022 kl. 21:32 #35Paybacktime
Rusher- E-peen: 1,391
Men som komiker mÄ man derefter ogsÄ 100 % acceptere fÞlgerne.
Nej.
29/03/2022 kl. 21:47 #36Nickell
Moderator- E-peen: 1,986
#34: Det er en farlig diskurs, du lÊgger for dagen. Er du ogsÄ klar til at forsvare det, hvis
a) Du ikke har sympati med voldsudĂžveren
b) Du fandt joken sjov, men det var pÄ en andens bekostningVi skal lÊre vores bÞrn ikke at ty til vold. Der er ingen grÄzoner i et civiliseret samfund.
29/03/2022 kl. 22:03 #37VampiricEye
Vi skal lĂŠre vores bĂžrn ikke at ty til vold.
Enig, men vi skal ogsĂ„ lĂŠre dem ikke at “mobbe” folk med deres sygdomme.
29/03/2022 kl. 22:17 #38Paybacktime
#37 Hvis man helt oprigtigt fÞlte det var mobning, altsÄ uden anfÞrselstegn, kunne man jo sÄ tale med sine bÞrn om, at det manden sagde pÄ scenen ikke var okay.
Men reelt var det han sagde sÄ mildt, at hvis bÞrnene lÊrer noget lige nu, er det, at hvis der er én, der siger noget, du ikke bryder dig om, er det fint nok at slÄ dem i hovedet. Det er en ret skidt lÊring.
29/03/2022 kl. 22:26 #39VampiricEye
#38 Er du sikker pÄ, at det var mildt for den med diagnosen, som det var rettet imod? Jada sÄ ikke fornÞjet ud.
29/03/2022 kl. 22:35 #40Paybacktime
#39 Hun har da ogsÄ 100% ret til at vÊre misfornÞjet og til at synes Chris Rock er en klovn. Det er der da givetvis mange andre, der ogsÄ synes. Det har bare ikke noget at gÞre med, om det er i orden at slÄ manden i hovedet som reaktion.
30/03/2022 kl. 00:33 #41Jacques
#34: Det er en farlig diskurs, du lÊgger for dagen. Er du ogsÄ klar til at forsvare det, hvis
a) Du ikke har sympati med voldsudĂžveren
b) Du fandt joken sjov, men det var pÄ en andens bekostningVi skal lÊre vores bÞrn ikke at ty til vold. Der er ingen grÄzoner i et civiliseret samfund.
Jamen, jeg synes jo ikke, det er en diskurs. Det er jo bare din holdning. Jeg forsvarer egentlig ikke hans handling. Jeg skriver, at man som professionel provokatÞr mÄ vÊre forberedt pÄ konsekvenserne af ens ord.
Som jeg skriver, er Will Smith ikke kendt for at vĂŠre et rĂžvhul. Jeg kender jo ikke manden, men man hĂžrer aldrig rigtigt noget skidt om ham, sĂ„ det er mit pejlemĂŠrke. Det sĂŠtter ham, selvfĂžlgelig, i et bedre lys. SelvfĂžlgelig gĂžr det det. Andet ville vĂŠre mĂŠrkeligt. Derfor fĂ„r han ogsĂ„ lĂŠngere “snor” i min optik. Det er dog ikke det samme som, at jeg ville vĂŠre imod, at hans Oscar blev taget fra ham, eller at han fik problemer med loven for sine handlinger. Slet ikke. Det ville sĂ„dan set vĂŠre fair nok. Jeg forsĂžger sĂ„dan set bare at forstĂ„ det menneskelige aspekt og derigennem forstĂ„r jeg godt Will Smiths reaktion. Fred vĂŠre med Chris Rock. Jeg har sĂ„dan set intet imod ham. Jeg kan bare konstatere, at han har lĂŠrt mere om mennesker efter den aften. Det er mĂ„ske ikke sĂ„ skidt for ham.
30/03/2022 kl. 09:04 #42RabidSquirrelX
Rusher- E-peen: 914
Hvorfor er det ikke Jada der selv gÄr op og slapper ham det er hende det handler om, et step up for ligestilling ville det vÊre.
Det hun gĂžr er at fastholde manden i en patriarkalsk rolle, ergo er hun med til at tilbageholde kvinder og deres kamp ligestilling.
SĂ„dan ca.30/03/2022 kl. 09:37 #43Paybacktime
#41 Det du taler om, har sÄdan set ikke noget med comedy at gÞre, men gÊlder generelt: Hvis en person siger eller gÞr noget, der provokerer dig, er det okay at slÄ dem i hovedet. Jeg tror ikke det er en verden, du Þnsker at leve i.
Og selv hvis vi begrĂŠnser det til comedy, er provokation jo altsĂ„ en fĂžlelse og dermed 100% subjektivt. Er det i orden at komikere bliver slĂ„et i hovedet fremover, hvis Ă©n i publikum fĂžler sig provokeret? Alt kan vĂŠre provokerende for den forkerte person. Komiker joker om folk fra New York, “MIN MOR ER FRA NEW YORK JEG SMADRER DIG”.
Det er en absurd tankegang.
30/03/2022 kl. 12:13 #44Jacques
#41 Det du taler om, har sÄdan set ikke noget med comedy at gÞre, men gÊlder generelt: Hvis en person siger eller gÞr noget, der provokerer dig, er det okay at slÄ dem i hovedet. Jeg tror ikke det er en verden, du Þnsker at leve i.
Og selv hvis vi begrĂŠnser det til comedy, er provokation jo altsĂ„ en fĂžlelse og dermed 100% subjektivt. Er det i orden at komikere bliver slĂ„et i hovedet fremover, hvis Ă©n i publikum fĂžler sig provokeret? Alt kan vĂŠre provokerende for den forkerte person. Komiker joker om folk fra New York, “MIN MOR ER FRA NEW YORK JEG SMADRER DIG”.
Det er en absurd tankegang.
Jeg mĂ„ hellere lige cementere det en sidste gang for prins Knud: jeg forsvarer ikke hans handling. LĂŠs nu efter. Jeg skriver, at man som professionel provokatĂžr – som en komiker jo ofte er – mĂ„ acceptere konsekvenserne af sine ord pĂ„ scenen. Ord er bestemt ikke harmlĂžse. Det har de aldrig vĂŠret đ de kan have en enorm magt og effekt pĂ„ modtageren. HVIS – og nu skriver jeg det igen – vedkommende i publikum vĂŠlger at reagere som Will Smith, mĂ„ vedkommende i ligesĂ„ hĂžj grad acceptere konsekvenserne af SINE handlinger, altsĂ„, fx lovmĂŠssige konsekvenser og offentlig udskamning. Jeg har selv vĂŠret i lignende situationer og kender konsekvenserne.
Aktion. Reaktion. Det er den verden, bÄde du og jeg lever i.
- Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r siden af Jacques.
30/03/2022 kl. 12:49 #45Paybacktime
#44 Jeg tror ikke du forsvarer Will Smiths handlinger. Du skriver, at man som komiker mÄ acceptere det der skete, som en mulig konsekvens og til det siger jeg nej, det mÄ og skal ingen af os acceptere. Og igen, det har ikke noget med comedy specifikt at gÞre. Hvis komikeren skal acceptere vold som en mulig konsekvens af sine ord, mÄ det samme da gÊlde journalisten, lÊreren, politikeren osv. osv.
_Kan_ det ske? Ja, det skete sĂžndag nat og der findes alle mulige tosser derude. Men at vi af den grund skulle acceptere det som en prĂŠmis, er en underligt apatisk holdning at lĂŠgge for dagen.
30/03/2022 kl. 13:34 #46Jacques
#44 Jeg tror ikke du forsvarer Will Smiths handlinger. Du skriver, at man som komiker mÄ acceptere det der skete, som en mulig konsekvens og til det siger jeg nej, det mÄ og skal ingen af os acceptere. Og igen, det har ikke noget med comedy specifikt at gÞre. Hvis komikeren skal acceptere vold som en mulig konsekvens af sine ord, mÄ det samme da gÊlde journalisten, lÊreren, politikeren osv. osv.
_Kan_ det ske? Ja, det skete sĂžndag nat og der findes alle mulige tosser derude. Men at vi af den grund skulle acceptere det som en prĂŠmis, er en underligt apatisk holdning at lĂŠgge for dagen.
Jamen, du skal selvfĂžlgelig have lov til at synes, at det er en underlig holdning at have. Det er jeg dog ikke desto mindre uenig i.
Og ja, jeg holder fast i, at hvis man insisterer pÄ, at tilgangen til ens hverv er at vÊre provokatÞr (hvilket jo altsÄ pÄ ingen mÄde behÞver at vÊre en generel ting for komikere og da slet ikke lÊrere, som du selv nÊvner), mÄ man acceptere fÞlgerne af et verbalt angreb. Det her kunne ligesÄ godt vÊre sket for Ricky Gervais eller Jimmy Kimmel. Det gjorde det sÄ bare ikke, hvilket jo var meget godt. Alle mennesker har en grÊnse og hvis man, bevidst, beslutter at gÄ over den, mÄ man nÞdvendigvis vÊre forberedt pÄ konsekvenserne. Det er jeg i hvert fald altid selv opmÊrksom pÄ, hvis jeg siger noget provokerende.
Der er ikke nogen naturlov, der siger, at man ikke skal vĂŠre voldelig mod hinanden. TvĂŠrtimod, vil jeg nĂŠsten sige. Vi mennesker er, hvor vi er i dag pga. vold. SĂ„dan er mennesker bare. Det ligger i vores natur at ty til vold. Det ligger dybt i os alle – ogsĂ„ dig, ogsĂ„ selvom du mĂ„ske ikke vil stĂ„ ved det. Er man tilpasningsdygtig, afholder man sig dog fra det og finder en anden lĂžsning. Fx gennem ord – eller endda dans. Se bare breakdance đ det er opstĂ„et i en erkendelse af, at konfrontation er uundgĂ„elig, men atvdet det er fordelagtigt at “slĂ„s” pĂ„ en alternativ mĂ„de, hvor man ikke mister tĂŠnder. Det gĂžr det bare ikke mindre menneskeligt, stadigvĂŠk at have lyst til at slĂ„ tĂŠnderne ud pĂ„ en – og rent faktisk at gĂžre det. Havde det vĂŠret mere konstruktivt og underholdende, hvis Will Smith havde frontet pĂ„ Chris Rock og i stedet udfordret ham til et dance-off? Uden tvivl! Det hĂ„ber jeg, sker nĂŠste gang!
LÊg mÊrke til, at det her blot er konstateringer om menneskets natur og ikke et udtryk for, hvordan jeg nÞdvendigvis selv gebÊrder mig. I de fÄ tilfÊlde i mit liv, hvor jeg har reageret fysisk i stedet for verbalt, har jeg vÊret presset udover kanten fysisk. Der skal meget til, for jeg har en lang lunte, men jeg reagerer meget voldsomt, hvis den ellers lange lunte nÄr bunden.
I det hele taget er det faktisk en rigtigt interessant diskussion, hvordan mennesker reagerer pÄ udfordringer, trusler og fysisk og mental vold.- Dette svar blev Êndret 3 Är siden af Jacques.
30/03/2022 kl. 14:09 #47knaseren
Rusher- E-peen: 144
er enig i man ikke skal acceptere vold, sÄ lad os alle lammetÊve Jacques sÄ han kan lÊre vold ikke betaler sig.
30/03/2022 kl. 14:24 #48Paybacktime
#46 Som jeg skrev – om som du nĂŠppe er uenig i – er provokation fuldstĂŠndig subjektivt. Alle kan blive provokeret af alt. SĂ„ det gĂŠlder i den grad ogsĂ„ lĂŠreren, som siger eller gĂžr noget, der provokerer en forĂŠlder, selvom det ikke er lĂŠrerens hverv at vĂŠre provokatĂžr. Eller journalisten der skriver noget, en lĂŠser bliver provokeret af, selvom det ikke er journalistens hverv at vĂŠre provokatĂžr. Osv. osv.
Skal de bare acceptere vold som en mulig konsekvens af deres ord?
Og i Ăžvrigt: Den joke sĂžndag nat var hverken et “verbalt angreb” eller “mental vold”. Ved at bruge de begreber, drĂŠner du al mening ud af dem. Jeg synes ikke engang den var provokerende, som du bliver ved med at nĂŠvne. Jvf. at provokation er subjektivt.
30/03/2022 kl. 15:06 #49Emilsa
Rusher- E-peen: 1,361
#36 –
Vi skal lÊre vores bÞrn ikke at ty til vold. Der er ingen grÄzoner i et civiliseret samfund.
Jeg er temmelig uenig, isĂŠr nĂ„r det kommer til bĂžrn og grĂ„zoner. Er der et systemsvigt, sĂ„ kan vold vĂŠre den absolut bedste/eneste vej ud. Jeg stoppede selv en tiltagende mobningskampagne mod mig ved at stikke en af de stĂžrre unger ned med en spidset blyant, da de trak mig ud for 117ende gang for at give mig en “vasker”. At en af dem begyndte at skrige som en stukket gris var afslutningen pĂ„ det kapitel. Det kapitel kunne have vĂŠret stoppet lĂŠnge fĂžr, hvis lĂŠrerne havde taget deres job seriĂžst… Her er tale om en grĂ„zone, og du fĂ„r aldrig nogensinde mig til bare tilnĂŠrmelsesvist at overveje at det var forkert.
Vi var en bĂžrneflok der var temmelig meget mĂ„l for mobning, og dertilhĂžrende lĂŠrer og skolesvigt. Vi var ikke de eneste pĂ„ den skole, der var meget af den slags – anyways, min lillesĂžster blev ogsĂ„ hĂŠftigt mobbet og chikaneret – hun blev flyttet til naboskolen, men det flyttede med – thi lĂŠrerne var ligesĂ„ apatiske og ungerne pĂ„ den skole kendte eller var i familie med ungerne pĂ„ den fĂžrste skole. Igen, mobningen stoppede den dag hun slaskede en af mobberne med en skiftenĂžgle.
NÄr ikke de ansvarshavdende voksne er deres opgave voksen, sÄ er vi ude i grÄzone land
30/03/2022 kl. 16:00 #50RetardedWookie
Rusher- E-peen: 245
#36 Nu kan man sĂ„ ogsĂ„ argumentere for at en âvaskerâ er et fysisk overgreb, der, hvis det ikke er direkte vold, tenderer til vold. Og sĂ„ er det jo selvforsvar. Og sĂ„ synes jeg det er lidt en anden snak.
Det er, efter min mening, ligeledes en formildende omstĂŠndighed hvis chikanen er vedvarende og Ăžvrige midler er forsĂžgt, men som udgangspunkt synes jeg bare aldrig vold er ok.
Og i tilfĂŠldet er (Will Smith) er der ingen formildende omstĂŠndigheder.
30/03/2022 kl. 16:16 #51JesperBlomkaal
Rusher- E-peen: 374
Ikke fordi jeg gÄr sÄ meget op i black/white debatten som Amerikanerne gÞr, men det er sgu grinagtigt at Jada var en af frontkvinderne i 2016 der boykottede Oscar uddelingen fordi hun syntes den var alt for hvid.
SĂ„ sidder hun og hendes mand her fĂ„ Ă„r efter og laver den fĂžrste voldsepisode i samtlige Ă„r, sort vs. sort… sikke et drama, og det er sgu da lidt at ĂždelĂŠgge det for sig selv nĂ„r man ikke kan tage en joke.. Will var flad af grin.
Der er en film af Chris Rock fra backstage da han ser klippet hvor han bliver slĂ„et, hvor han faktisk gĂ„r amok bagefter og rĂ„ber han vil tĂŠske Will og hans bĂžrn…. han er tydeligvis pĂ„virket af det. OgsĂ„ fordi hans egen familie sĂ„ farmand blive slĂ„et af Will Smith… hĂ„ber fandme han sagsĂžger ham for alt hvad han har.
Men omvendt, sÄ kan det mÄske vÊre fordi hun har vÊret ham utro sÄ meget, at han er helt nede i kulkÊlderen og hun bare har kontrollen over ham.
30/03/2022 kl. 16:34 #52VampiricEye
#51 Link til videoen af Chris Rock? Du kan ikke blive ved med at nĂŠvne den uden kilde.:)
30/03/2022 kl. 16:37 #53Paybacktime
#52 Den eksisterer ikke; det er trolling đ
30/03/2022 kl. 17:28 #54-dut-
Rusher- E-peen: 1,392
#51 jeg har kun set en af nogle der laver en sketch, kort efter forlĂžbet:
Den eneste reelle sammenligning af Chris og ham i videoen er hudfarven. Han ligner jo pĂ„ ingen mĂ„de đ
30/03/2022 kl. 17:42 #55StultusX2
Rusher- E-peen: 2,043
En snebold = Vold i DK!
Men er en flad = en snebold?
Lussingen hvis fra en stakkels, stresset moder er jo noget helt andet.
^Ă h-ja! Taler af erfaring, sĂ„ jeg mĂ„ godt…PS. Tee-hee! Havde det nu vĂŠret en white boy(omkring de 53+) der…SĂ se lĂžjer đ
- Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r siden af StultusX2.
- Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r siden af StultusX2.
30/03/2022 kl. 18:11 #56Deadlights
Rusher- E-peen: 1,422
#51 Det lyder ellers som om du gĂ„r sĂŠrligt meget op i hudfarven nĂ„r nu du gĂžr emnet til âblack on black violence.â
Jeg forestiller mig det er ret begrÊnset hvad man kan fÄ ud af at sagsÞge nogen for en lussing medmindre der rent faktisk er sket skade. MÄske en bÞde, tid hos en psykolog og pÄtvunget undskyldning.
30/03/2022 kl. 18:58 #57Ghostav
Rusher- E-peen: 45
What goes around comes around..
30/03/2022 kl. 19:51 #58Jacques
er enig i man ikke skal acceptere vold, sÄ lad os alle lammetÊve Jacques sÄ han kan lÊre vold ikke betaler sig.
Ahahaha ???????
“Stop volden……eller vi smadrer dig”
30/03/2022 kl. 21:34 #59StultusX2
Rusher- E-peen: 2,043
https://www.newsweek.com/chris-rock-sold-out-show-boston-oscar-slap-1693374
Vudden’ er det nu: Den enes dĂžd, den andens brĂžd?
31/03/2022 kl. 08:42 #60hausner
Moderator- E-peen: 888
Men hvor er Chris Rock for vild. Han tager sig ikke til kinden, han gÄr ikke ud bagved. Han er bare iskold, retter sig op og fortsÊtter showet som om der nÊrmest ikke skete noget.
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...