Forside Fora Spil VR MSFS 2020 bottleneck CPU eller GPU

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    hunterSEG
    Rusher

Er blevet overrasket over jeg har CPU bottleneck.

Har nu leget lidt med mit quest 3 VR og MSFS i lidt tid nu.

Har set og læst en masse om bedste settings, og kan efterhånden forstå de forskellige variabler og settings.

Hardware
    MB 650 socket amd5
    Cpu amd 7800x3d
    Gpu gtx 4070 super
    Ram 32gb
    Ssd 1000gb
    Wifi Tp-link x75 6e. Headset er eneste enhed på 6ghz båndet. 2 meter mellem headset og router.

Software
    – Virtual Desktop
    – OpenXR toolkit

Går efter opløsning, så vr billedet bliver skarpt og så med medium visuals settings i msfs.

Har omkring 45-50 fps når jeg kører fuld opløsning i headset og har openXR toolkit sat til NIS/FSR 85% skalering og sharpness 50%.
    Virtual desktop er på high, lige pt. Synes dog ultra og godlike giver samme fps. Bitrate er sat til 500.

Som skrevet i starten, så kan jeg konstatere at det er min cpu der er bottleneck. Det havde jeg ikke regnet med. Alle snakker om GPU hele tiden, om man skal have et gtx 4090, for ordentlig vr, men hvis min bottleneck er cpu, så er det da ikke så vigtigt.

Synes at hvis jeg går længere ned i skalering eller msfs settings, så bliver vr oplevelsen ikke så skarp eller pæn som ønsket. Jeg får flere fps, men det er stadig min cpu der er bottleneck.

Nogle der har de samme erfaringer, eller hvad er jeres oplevelse?

Skal siges jeg kører trådløs, måske et kabel mellem computer og headset vil hjælpe, men det tror jeg ikke er problemet.

"Et rush om dagen. Holder facebook fra døren."

• Dette emne blev ændret 3 måneder, 3 uger siden af hunterSEG.
Viser 2 svar - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    NightBreaker
    Moderator
    • 1578 Indlæg

hvilken driver bruger du ?
    jeg kender ikke til openXR, men kan se at der er ret stor forskel imellem driver iht. ydelse.

hunterSEG
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 250 Indlæg

Bruger den nyeste driver fra nvidia.

Har faktisk her til aften lige set en yt, som siger den nye driver er dårlig til quest 3. Så var faktisk på vej ind for at rulle tilbage til 55244, som skulle være bedre.

Har også læst mig frem til at msfs faktisk er meget cpu tung.

"Et rush om dagen. Holder facebook fra døren."

Viser 2 svar - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...