- Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 11 mÄneder, 1 uge siden af hunterSEG.
-
Emne
-
Er blevet overrasket over jeg har CPU bottleneck.
Har nu leget lidt med mit quest 3 VR og MSFS i lidt tid nu.
Har set og lÊst en masse om bedste settings, og kan efterhÄnden forstÄ de forskellige variabler og settings.
Hardware
MB 650 socket amd5
Cpu amd 7800x3d
Gpu gtx 4070 super
Ram 32gb
Ssd 1000gb
Wifi Tp-link x75 6e. Headset er eneste enhed pÄ 6ghz bÄndet. 2 meter mellem headset og router.Software
– Virtual Desktop
– OpenXR toolkitGĂ„r efter oplĂžsning, sĂ„ vr billedet bliver skarpt og sĂ„ med medium visuals settings i msfs.
Har omkring 45-50 fps nÄr jeg kÞrer fuld oplÞsning i headset og har openXR toolkit sat til NIS/FSR 85% skalering og sharpness 50%.
Virtual desktop er pÄ high, lige pt. Synes dog ultra og godlike giver samme fps. Bitrate er sat til 500.Som skrevet i starten, sÄ kan jeg konstatere at det er min cpu der er bottleneck. Det havde jeg ikke regnet med. Alle snakker om GPU hele tiden, om man skal have et gtx 4090, for ordentlig vr, men hvis min bottleneck er cpu, sÄ er det da ikke sÄ vigtigt.
Synes at hvis jeg gÄr lÊngere ned i skalering eller msfs settings, sÄ bliver vr oplevelsen ikke sÄ skarp eller pÊn som Þnsket. Jeg fÄr flere fps, men det er stadig min cpu der er bottleneck.
Nogle der har de samme erfaringer, eller hvad er jeres oplevelse?
Skal siges jeg kÞrer trÄdlÞs, mÄske et kabel mellem computer og headset vil hjÊlpe, men det tror jeg ikke er problemet.
- Dette emne blev Êndret 11 mÄneder, 1 uge siden af hunterSEG.
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...