Forside Fora Sport Formel 1 (2022)

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Nickell
    Moderator
    Offline

    Så starter vi igen!

    2021 havde jeg ikke megen interesse i, da Magnussen var ude, men er du vimmer et drama uden lige.

    Nye regler, nye biler, Magnussen tilbage. Sidste gang en flok danskere fik et wildcard grundet krig, der vandt de hele lortet (1992).

    Jeg er klar.

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 116 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    NightBreaker
    Moderator
    • 1438 Indlæg
    Offline

    Har desværre ikke mulighed for at se med, på tv i år.Men ! Jeg glæder mig da rigtig meget at følge med fra sidelinjen. Haas ser semi gode ud. Top5 mener nogle eksperter. Så bliver da spændende.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af NightBreaker.
    #2
    VampiricEye
    Rusher
    • 3669 Indlæg
    Offline

    Uhh, er det den her weekend? Jeg har set ét løb i mit liv, hvilket var det afsluttende løb fra sidste sæson. Det var mildest talt en noget blandet fornøjelse. Men med Kmag tilbage, så kan det da godt være, at jeg skal give F1 en reel chance den her sæson.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #3
    Kallekun
    Rusher
    • 146 Indlæg
    Offline

    Jeg har set F1 i over 20 år. Jeg synes desværre ikke at KMAG eller hans far er særligt gode F1 kørere. Nuvel den danske vinkel osv osv. Jeg har altid holdt med Red Bull og Ferrari.

    Hamilton kører godt og har en god bil, jeg kan bare ikke lide manden.

    Jeg er fan af Max Verstappen. Men han kan også lave et par svinestreger, men det gør mange af dem. Synd Raikonnen stoppede. Han var så ligeglad og kølig så det var sjovt. Hvem husker ikke det løb i Monaco hvor han udgik og gik ned på sin båd og hyggede sig med sine venner mens løbet blev kørt færdigt.

    #4
    Mortimers
    Rusher
    • 26 Indlæg
    Offline

    Jeg glæder mig som en lille hest! – bliver virkelig spændende at se om vi få flere tætte dueller/overhalinger nu hvor der er mindre ‘dirty air’/turbulens bag bilerne.

    glæder mig også til at se hvor tæt F1 bliver i år. De gør stadig mere og mere for at skabe tættere konkurrence, og måske kan vi få flere som kan komme op og forstyrre RB og Merc.

    Jeg er tilgengæld ligeglad med KMag, håber det ikke kommer for meget klaphat i viasats dækning – jeg synes de plejer at være gode til at balancere det.

    #5
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1745 Indlæg
    Offline

    KMAG er i Q3. Det lover godt for i morgen…

    Jeg håber fandme at de får styr på dækskiftene denne gang. Gaffaen kommer nok også i brug.

    #6
    Bams
    Rusher
    • 352 Indlæg
    Offline

    Han er bare en kæmpe Chef ham Magnussen. 👏👏 Vi hepper på at bilen holder i morgen. Så er der point💯

    #7
    Mortimers
    Rusher
    • 26 Indlæg
    Offline

    Wow jeg havde slet ikke opdaget at Ferrari var kommet så godt med. Sidst jeg så dem havde de utrolig mange problemer med porpoising, men det har de tydeligt gjort meget bedre. Spændende!

    og så er jeg ret sikker på at der ikke går særlige mange løb før Merc billerne igen spiller max, bliver spændende at se om Russel kan følge med Ham.

    Fuck det bliver godt i dag!

    #8
    Bams
    Rusher
    • 352 Indlæg
    Offline

    KOM SÅ KMAG!! 7er!

    #9
    VampiricEye
    Rusher
    • 3669 Indlæg
    Offline

    Damn, der skete ting og sager til sidst!

    Kmag sluttede som 5’er. Et godkendt comeback, tænker jeg.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #10
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    #7 Superfedt at se en ‘fellow’, hvis F1-interesse ikke er båret af, om Magnussen deltager eller ej 😉 Bevares, han gør det rigtig godt i sit comeback, men der sker altså mere interessante ting i F1 lige nu. Og så kan jeg ikke holde ud at høre på Jens Hansen på Viasat. Han kan ikke tale om andet end Magnussen, og så er han bare dum at høre på.

    Sæsonen ser superspændende ud.
    Ferraris comeback – holder det?
    Red Bulls motorer, der begge brækker sig til allersidst – bliver de nødt til at neddrosle kræfterne til fordel for holdbarheden? Og vil de i så fald være hurtige nok til at kunne følge med?
    Mercedes’ problemer – hvor hurtigt får de bugt med dem, og vil de blive konkurrencedygtige?
    Og hvad sker der hos McLaren?

    #11
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Fedt løb… Jeg faldt i søvn klokken 15, så jeg vågnede først efter starten.

    Synd for Verstappen, tre Red Bull-motorer fejlede i dag.

    Fedt at se Ferrari på toppen.

    Magnussen satte sin makker til vægs idag. Flot indsats, fede dueller, han afviste Hamilton i en periode, gav hurtigt Gasly svar på tiltale efter overhaling.

    #12
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    #11 Ja, du har sgu ret. Det var tre, og ikke to, Red Bull (Honda) -motorer, der fejlede i dag. Av.

    #13
    Kallekun
    Rusher
    • 146 Indlæg
    Offline

    Enig i #7 at der går lidt for meget Magnussen i den.

    Er spændt på hvordan sæsonen kommer til at se ud.

    #14
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    Begge redbulls havde fuelpumpe problemer, ikke motor havarier, torrorosso var en hydrauliklækage.

    K-mag kører fantastisk, men kyl bare ham Jens Hansen ud, han er ligeså slem som Claus Porre.

    #15
    VampiricEye
    Rusher
    • 3669 Indlæg
    Offline

    Hvor tit går der ild i en bil, uden den er kørt galt?

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #16
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    #14 De to problemer, du nævner der, er ting, der fører til motorhavari. Og ting, som Honda er ansvarlige for. Derfor er de alle tre udgået med motorproblemer. Hvordan vil du ellers definere motorhavari?

    #17
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Hvor tit går der ild i en bil, uden den er kørt galt?

    Det sker en gang i mellem, vist nok oftere end ved ulykker. Men det seneste jeg husker, er Grosjeans ulykke for 1½ år siden… Alle troede, at han var død.

    #18
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Hvor tit går der ild i en bil, uden den er kørt galt?

    ? Tsk-tsk. Mine bremser er rødglødende* – om så bare de tre kilometer til den lokale Brugs – Efter Sukker/Fløde/Smør/Vodka = hvad man nu lige har glemt at købe inden weekend madlavning

    *Overdrivelse fremmer forståelse, IKKE sandhed

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #19
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    #16, Nu er Jeg altså uddannet mekaniker, og arbejder med store motorer i fjernvarme branchen, fuelline problemer betyder altså ikke udskiftning af en motor, men kun et shutdown – selvfølgelig er det fatalt i løbet, men betyder ikke udskiftning af ICE.

    Vil nærmere tro det har med overgangen til E10 fuel at gøre, mindre smøring og større korrosion, det kan være materiale valget er forkert.

    #20
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #19 Jamen der er da ikke STORE motorer i F1 længere, er der? (rækker tunge)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #21
    Mortimers
    Rusher
    • 26 Indlæg
    Offline

    Skide spændende løb, men der gik desværre lidt for meget klaphap (som i den hat roligans har på)

    Virkelig fed duel i mellem Leclerc og Verstappen, og jeg synes at det løbet helt generelt var utrolig tæt!

    Virkelig fedt med de nye regler, lang mere tætte løb.

    glæder mig til at følge Red bull og ferrari!

    #22
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    #19 Ved ikke helt, hvad du vil med det argument. Jeg er også uddannet mekaniker. Der er ingen, der har nævnt, at de skal skifte tre gange ICE; kun at de tre biler stod af pga. motorproblemer.

    #23
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    Du nævner motorhavari, i min verden er det en alvorlig mekanisk fejl, men lad os stoppe her, at fluekneppe giver ingen mening.

    Forøvrigt er Honda ikke ansvarlige for noget som helst, Redbull får hjælp fra Honda i 2022 med produktion, men står ikke for det, Redbull overtager det fulde produktionsansvar ved udløb af 2022.

    #24
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    #23 Du har helt ret, og jeg formulerede mig også uklart, så det undskylder jeg.

    #25
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Jeg følger kuns med i F1 hvis DK med i! Er jeg i den forkerte tråd?

    Plads 1-6 = 3 Teams er det jo…ik’?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #26
    Kenkari
    Moderator
    • 2732 Indlæg
    Offline

    Den bane nede i Saudi Arabien er vel næsten også bygget til at folk skal køre galt på et eller andet tidspunkt. Kæft den er tight

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #27
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    AV!

    ^ Sry’ det vidste jeg ikke… kan ses på ‘tube.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af StultusX2.
    #28
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Fint løb igen af KMAG i Saudi Arab – de fik ikke 100% udbytte ift. deres strategi, men Kevin gjorde sit for at få det ud af situationen som det kunne give. Også fedt at han overhalede Hamilton kort efter Hamilton havde avanceret på Kevin

    9. plads med Hamilton som 10’er, kevin leverer point til holdet igen igen – og det også selvom KMAG skulle risikere at få 5 sek. straf for den situation, aom man ville kigge nærmere på her efter løbet.

    Sejt at han kan køre som han gør, efter så kort indfasning tilbage til F1 efter 1 ude, hans fysiske tilstand er heller ikke 100% endnu, det er sgu stærkt kæmpet!

    Fedt at se Kevin igen, jeg havde ellers smidt F1 efter Kevin ikke var med mere, og endda også det sidste års tid inden, jeg syntes vognens forudsætninger dengang gjorde det ulideligt at følge (kombineret med en del fejl Kevin også “ofte” leverede).
    Han var dog en super starter, og en dreng med evner helt sikkert, respekt til ham – Men F1 synes jeg også er SÅ påvirket af mange faktorer, at det virkede ekstremt skævt ift. de individuelle forudsætninger kørerne har (Team, Vogn, Sponsorater, osv osv).

    #29
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #28: Jeg er enig i alt, hvad du skrev.

    Der var også en fed duel i toppen. Det bliver sku spændende igen i år.

    Spørgsmål: Hvordan kunne hard-dæk være så konkurrencedygtige? KMAG kørte modsat sine konkurrenter (start på hard, slut på medium), men han manglede ikke fart i starten, og han havde svært ved at fange Gasly til sidst, selvom han nok havde nappet ham, hvis der havde været endnu en omgang.

    Tilføjelse: Hvad skete der for alle de, som pludselig gik i stå. Der forsvandt fem biler på fem minutter!

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af Nickell.
    #30
    Elleve
    Rusher
    • 118 Indlæg
    Offline

    #29 tror tilmed at 3 af bilerne røg på samme omgange. 37-38 tror jeg det var… Det var underligt… Men Magnussen og Haas er totalt optur. Go team Mick & Mag!

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 116 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...