Forside Fora Off-topic Er en 1⁄2 L “energi drik” om dagen for meget ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Jeg skulle spørge på vegne af mine lænders frugter…(Og NEJ ikke engang Rushere kan ændre min/den sjofle ungdom…eller?)

    Kender selv kun til Red Bull med, den klassiske Stolichnaya…det var OK i 00’erne…NU Mnjaaah

    Og hvis ingen alkohol – Der er jo kuns Jolly Time(MED druesukker♥) tilbage

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 27 svar - 1 til 27 (af 27 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Man vælger selv sin gift.

    Jeg har aldrig været den store nyder at disse. Jeg forstår ikke det kunstige behov, som er opstået for et skud energi, som kunne løses af et stykke frugt.

    Eleverne bæller dem om morgenen, inden de går i skole. 🫣

    #2
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    Hvad er der galt med vand fra hanen? Jeg synes det smager fantastisk.

    Det synstetiske sukker og koffein pumpet lort der kaldes “energi drik”, burde alle enhver holde sig fra. Det har intet med rigtig mad eller drikkelse at gøre og er ren gift for din krop.

    Vi mennesker er ikke bygget til at konsummere alt den sukker og andet “highly processeced food” som vi i dag finder i supermarkedets sortiment. Symptomerne ser vi i form af den fedme epidemi, hjertekar sygdomme, alzheimers, diabetes osv der hærger vesten og har gjordt det siden 1950’erne, da fabriks lavet fastfood tog fat.

    Hvis du ikke forstår problemet med for meget sukker indtagelse(hvilket de fleste ikke gør), så skylder du dig selv at se denne video. Beklager den er lidt lang, men den er ret relevant.

    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af knekker.
    #3
    MiNo
    Rusher
    • 704 Indlæg
    Offline

    Om dagen / “hver dag” = No Go.

    Man bør ikke indtage noget “altid” / hver dag. Så er der noget galt.

    #4
    CrackMaND
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    #3 Kaffe?

    Eneste rigtige energidrik er en gang sort mokka!

    #5
    VampiricEye
    Rusher
    • 3680 Indlæg
    Offline

    #3 Jeg får havregryn med mælk hver morgen. R.I.P. til mig.:(

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #6
    hausner
    Moderator
    • 701 Indlæg
    Offline

    Det kommer jo meget an på hvad det er for en energidrik
    Nogle er bare sukkervand andre har nogle ekstremt høje doser af forskellige stoffer herunder koffein og afarter heraf, som det ikke er sundt at indtage i lange perioder.

    “Drikker du mange energidrikke og kombinerer det med hårdt fysisk arbejde eller alkohol, kan en sådan stigning indebære en lille risiko for alvorlige hjerteproblemer og dannelse af blodpropper”
    Har du samtidig højt blodtryk eller andre lign. dårligdomme i forvejen bliver det jo så bare endnu værre.

    Energidrikke kan være farlige for hjertet

    I egen optik er ½ liter = ½ liter for meget. Jeg rør det ikke.

    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af hausner.
    #7
    NightBreaker
    Moderator
    • 1442 Indlæg
    Offline

    Jeg kan godt lide dem fra lidl (de små 250ml), og ellers state. Men det er sgu ikke hverdag. Det koster de for meget til, og synes ikke det vil være sundt.

    #8
    MiNo
    Rusher
    • 704 Indlæg
    Offline

    #4 #5 konteksten her er stimulanser

    Men ja, kan du ikke komme igennem dagen uden kaffe så ville jeg indfører nogle pauser. Ikke mindst fordi du får et bedre kick, når det ikke er hver eneste dag du får kaffe

    #9
    Ghidora
    Rusher
    • 1206 Indlæg
    Offline

    Syntes ikke det er værre end kaffe, problemet er kalorierne hvis man ikke holder sig til sukkerfri produkter.

    Hvis vi snakker børn så det en anden sag, det gør mig ikke noget de smager det engang imellem men sku ikke på daglig basis.

    GL & HF

    #10
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    konteksten her er stimulanser

    Hører kvinder under denne kategori?

    Jeg skal spørge fra en kværulant… 😁

    #11
    VampiricEye
    Rusher
    • 3680 Indlæg
    Offline

    #7 Den fra Lidl, der hedder Colossus (sukkerfri), er formentlig min favorit. Den smager fremragende, og så koster den kun 6kr. for en halv liter.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #12
    hausner
    Moderator
    • 701 Indlæg
    Offline

    Syntes ikke det er værre end kaffe, problemet er kalorierne hvis man ikke holder sig til sukkerfri produkter.

    Hvis vi snakker børn så det en anden sag, det gør mig ikke noget de smager det engang imellem men sku ikke på daglig basis.

    Men de drikke indholder jo koffein der svarer til 17 kander kaffe, så de ER værre

    #13
    VampiricEye
    Rusher
    • 3680 Indlæg
    Offline

    Men de drikke indholder jo koffein der svarer til 17 kander kaffe, så de ER værre

    Løgn. Fra sundhed.dk:

    “Der findes en række energidrikke, som indeholder koffein, men indholdet i disse er sjældent højere end koffeinindholdet i kaffe. I Danmark er det maksimalt lovligt at tilsætte 80 mg koffein til 250 ml energidrik. Dette svarer til en kop kaffe.”

    Og det er vel at mærke en kop kaffe på sølle 125 ml.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #14
    VampiricEye
    Rusher
    • 3680 Indlæg
    Offline

    Der er også den her:

    “Fødevarestyrelsens anbefalinger lyder på, at voksne maksimalt bør indtage 400 mg koffein om dagen. Det svarer til 5 små dåser energidrik på 25 cl, hvis du vel at mærke ikke drikker kaffe, te, cola eller spiser chokolade også.”

    Så alt under 1,25 liter energidrik om dagen er bare fjong.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #15
    Canis_lupus
    Rusher
    • 770 Indlæg
    Offline

    De der energi drinks er det rene syre/gift for dine tænder.

    En tandrodsbehandling starter fra 1500 –> 5000 kr. just saying.

    #16
    Emilsa
    Rusher
    • 1121 Indlæg
    Offline

    Altså jeg drikker jo gladeligt et sted mellem 8 og 12 kopper kaffe om dagen på en hverdag. Så jeg holder mig bare helt for energidrik, med undtagelse af når jeg bliver nysgerrig Det meste af det smager også af lort og kemikalier

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #17
    hqx
    Rusher
    • 311 Indlæg
    Offline

    Som med alt andet energidrik og kaffe for den sags skyld så giver det ikke energi hvis man drikker det ofte, man sænker bare sin “baseline”.

    Dvs. folk som SKAL have deres morgenkaffe kunne være lige så friske hvis de slet ikke drak kaffe i en lang periode og så derefter drak en kop i ny og næ.

    Energidrik er fint, men kun til når du skal have et boost.

    #18
    hausner
    Moderator
    • 701 Indlæg
    Offline

    Men de drikke indholder jo koffein der svarer til 17 kander kaffe, så de ER værre

    Løgn. Fra sundhed.dk:

    “Der findes en række energidrikke, som indeholder koffein, men indholdet i disse er sjældent højere end koffeinindholdet i kaffe. I Danmark er det maksimalt lovligt at tilsætte 80 mg koffein til 250 ml energidrik. Dette svarer til en kop kaffe.”

    Og det er vel at mærke en kop kaffe på sølle 125 ml.

    Løgn er måske lige at sætte den på spidsen
    Men jeg kan da godt se at jeg tager fejl og det mest bare er et stort sukkerindhold der gør dem “energized”.
    Du skylder så nok også at have med at anbefalingen for “unge” er én energidrik/dag vel at mærke hvis de ikke får koffein andre steder fra.

    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af hausner.
    #19
    Nass
    Rusher
    • 490 Indlæg
    Offline

    Tjah, det synes jeg da, men vi har vel alle et eller andet vi forgifter os med.

    #20
    Elocon
    Rusher
    • 242 Indlæg
    Offline

    #0– hvis du har lyst til at drikke en 1/2 liter energi drik om dagen så synes jeg du skulle gøre det.
    Vi dør allesammen alligevel en langsom død med de klimaforandringer der er godt i gang.

    #21
    Ghidora
    Rusher
    • 1206 Indlæg
    Offline

    Som med alt andet energidrik og kaffe for den sags skyld så giver det ikke energi hvis man drikker det ofte, man sænker bare sin “baseline”.

    Dvs. folk som SKAL have deres morgenkaffe kunne være lige så friske hvis de slet ikke drak kaffe i en lang periode og så derefter drak en kop i ny og næ.

    Energidrik er fint, men kun til når du skal have et boost.

    Det er korrekt!, man bør holde en pause på 14 dage hver 3 uge eller noget i den dur, så har man stadig en effekt af koffeinen.

    jeg nyder dog min kaffe for meget til at gøre sådan

    Men man kunne jo gå decaf vejen!

    GL & HF

    #22
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    man kunne jo gå decaf vejen

    Hvorfor så overhovedet drikke det? Fordi kaffe smager godt?
    Hvis Ja! = Oprigtig Respekt herfra…

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #23
    Ghidora
    Rusher
    • 1206 Indlæg
    Offline

    man kunne jo gå decaf vejen

    Hvorfor så overhovedet drikke det? Fordi kaffe smager godt?

    Hvis Ja! = Oprigtig Respekt herfra…

    Øhh ja!?!?

    GL & HF

    #24
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    man kunne jo gå decaf vejen

    Hvorfor så overhovedet drikke det? Fordi kaffe smager godt?

    Hvis Ja! = Oprigtig Respekt herfra…

    Øhh ja!?!?

    AD som i EEW..og dog: All in thé eye of the taste buds…og Jeg respekterer det.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #25
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Oh dear:

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-09-21-stoffet-findes-i-et-hav-af-foedevarer-og-nu-tyder-nyt-studie-paa-at-du-bliver-dummere-af-det

    lad os’ da håbe, de ta’r fejl.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #26
    Kenkari
    Moderator
    • 2747 Indlæg
    Offline

    man kunne jo gå decaf vejen

    Hvorfor så overhovedet drikke det? Fordi kaffe smager godt?

    Hvis Ja! = Oprigtig Respekt herfra…

    Øhh ja!?!?

    Kaffe smager ikke godt. Du lever i en illusion

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #27
    Kenkari
    Moderator
    • 2747 Indlæg
    Offline

    Oh dear:

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-09-21-stoffet-findes-i-et-hav-af-foedevarer-og-nu-tyder-nyt-studie-paa-at-du-bliver-dummere-af-det

    lad os’ da håbe, de ta’r fejl.

    Mmmmh.. Aspartam. MERE AF DET SKIDT!!!

    Døden skal have en årsag

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

Viser 27 svar - 1 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...