Forside Fora Sport EM 202(1)0

Currently, there are 0 users and 2 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,549

Jow jow.

Vi skal vel nÊsten have en trÄd omkring EM 2020, nu hvor den 26-mand store trup netop nu bliver offentliggjort.

Vi starter i Parken mod hhv. Finland, Rusland og Belgien i indledende runde.

Hvad siger I til det? Tanker om truppen, forventninger? Kom glad, kom frisk, kom frejdigt.

Viser 30 svar - 91 til 120 (af 459 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,730

– Det var enten at spille fĂŠrdig her til aften eller spille kampen sĂžndag klokken 12. Men sĂ„ ville spillerne ikke kunne gĂ„ hjem og sove. Det ville vĂŠre endnu mere uoverskueligt.

Det sĂŠtter i min verden beslutningen i nyt lys.

Jeg synes stadig det er en god ide at spille den fĂŠrdig nĂ„r de vidste at Christian var ok og hvis de havde lysten. Men synes godt nok at alternativet var lidt slĂžjt. I morgen kl 12 ville ha vĂŠret tĂ„beligt. Det ville jo ikke give nogen som helst mulighed for at bearbejde tingene inden og det kunne netop presse nogen til at ville „ha det overstĂ„et‟

Nickell
    Moderator
    • E-peen: 1,979

BT giver seks stjerner til alle mand pÄ holdet. Det bÞr lÊses, for det er hjertevarmende, det som stÄr om hver spiller.

https://www.bt.dk/em/bts-dom-over-danmark-6-stjerner-til-alle-de-danske-em-helte

FortĂŠl mig ikke, at denne modgang ikke styrker os.

Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

#81 Vi mÄ se tiden an.

#82 Du ved vel godt, at sarkasme kan vĂŠre en svĂŠr stĂžrrelse pĂ„ skrift, ikke? Og ja, mit hoved var nok ogsĂ„ et lidt andet sted. SĂ„ jeg tĂŠnkte bare: „fjollede biolog‟.;)

Jo jo, helt enig, det kan det. Synes bare, det var sÄ Äbenlyst, at jeg var useriÞs (og du plejer da at vÊre relativt hurtig til at opsnappe den slags).

Og ja, en fjollet biolog, det kan jeg sgu nok ikke sige mig fri for 🙂 mĂ„ske burde det stĂ„ i parantes under mit navn efter „moderator‟ ?

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af Jacques.
    Cancerman
    Head Rusher

Man fĂ„r helt lyst til, at lave forsiden om – men der er nok en del ikke-fodboldtosser der vil brokke sig 🙂

View post on imgur.com

Nickell
    Moderator

Man fĂ„r helt lyst til, at lave forsiden om – men der er nok en del ikke-fodboldtosser der vil brokke sig 🙂

View post on imgur.com

GĂžr det dog! JesuisEriksen!

Nogen gange tror jeg, at vi er en meget lille skare, som holder dette forum kĂžrende, selvom vi nĂŠrmer os 400 medlemmer…

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,386

Eneste grund til at jeg ved at der er EM er pĂ„ grund af denne trĂ„d 🙂

Fodbold siger mig absolut ingenting. Men I kan vel lave en nyhed om det uden ligefrem at éndre hele siden 🙂

Cancerman
    Head Rusher

#95 Voila 🙂

Cancerman
    Head Rusher

#96 Sagtens – den bliver bare lidt stĂžrre end normalt – men mon ikke vi klarer det et par dage 🙂

Cancerman
    Head Rusher

#96 Jeg er heller ikke selv den store fodboldtosse (ikke ondt ment) lÊngere og den 1,5 halvleg jeg sÄ i aften er fÞrste gang i meget lang tid jeg har set fodbold.
    SĂ„dan en situation han dog ikke undgĂ„ at pĂ„virke mig, sĂ„ synes en cadeaux til Christian er pĂ„ sin plads 🙂

NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,629

Var sgu hÄrdt at se. De skulle ikke havde spillet den kamp videre. ikke pga. de tabt den. Men det er ikke sundt for dem at spille under det. Det er for voldsomt. Er mest glad for han overlevet.

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 3,926

#91 UEFA vred armen om pĂ„ dem. De besluttede at afslutte den i aften, fordi de pĂ„ baggrund af de givne muligheder „bare gerne ville have det overstĂ„et‟. Simon KjĂŠr blev udskiftet med en halv time tilbage. Ikke fordi han var trĂŠt eller skadet. Men fordi han var for mentalt ramt til at kunne fortsĂŠtte.

Man sidder med en dÄrlig smag i munden. UEFA satte kold business over det menneskelige hensyn.

Nickell
    Moderator

Der skulle ogsÄ tages hensyn til finnerne, som spiller nÊste kamp pÄ onsdag.

Mulighederne var fÄ i en ekstraordinÊr situation. Spillerne fik lov til at udskyde kampen.

VampiricEye
    Rusher

Beklager EB-link: https://ekstrabladet.dk/underholdning/livsstil/kaos-paa-wikipedia-erklaerede-christian-eriksen-doed/8628336

Det er simpelthen sĂ„ vigtigt at komme fĂžrst pĂ„ wiki, sĂ„ lad os da bare erklĂŠre folk dĂžde, inden de er det…

#102 De er professionelle atleter. De ville godt kunne klare en halv kamp mandag eksempelvis og sÄ en hel kamp onsdag. Alternativt kunne deres nÊste kamp ogsÄ sagtens rykkes fra onsdag til torsdag uden problemer, da det stadig ville efterlade 4 dage inden deres sidste gruppekamp.

Der er ingen sportslig grund til, at kampen absolut skulle afvikles i gÄr aftes eller kl. 12 i dag. Grundet corona er der i forvejen indlagt en mulighed for at rykke en kamp op til 48 timer.

VampiricEye
    Rusher

NĂ„, hvis vi skal vende lidt tilbage til, hvad trĂ„den egentlig handler om, sĂ„ hĂ„ber jeg pĂ„ at kunne se noget af England – Kroatien i dag. Hvilke kampe skal I andre se i dag?

Kenkari
    Moderator
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 3,549

NĂ„, hvis vi skal vende lidt tilbage til, hvad trĂ„den egentlig handler om, sĂ„ hĂ„ber jeg pĂ„ at kunne se noget af England – Kroatien i dag. Hvilke kampe skal I andre se i dag?

Dem alle sammen..:)

VampiricEye
    Rusher

#105 Ahh, det var fede tider, dengang det kunne lade sig gĂžre.:)

Nickell
    Moderator

Beklager EB-link: https://ekstrabladet.dk/underholdning/livsstil/kaos-paa-wikipedia-erklaerede-christian-eriksen-doed/8628336

Det er simpelthen sĂ„ vigtigt at komme fĂžrst pĂ„ wiki, sĂ„ lad os da bare erklĂŠre folk dĂžde, inden de er det…

#102 De er professionelle atleter. De ville godt kunne klare en halv kamp mandag eksempelvis og sÄ en hel kamp onsdag. Alternativt kunne deres nÊste kamp ogsÄ sagtens rykkes fra onsdag til torsdag uden problemer, da det stadig ville efterlade 4 dage inden deres sidste gruppekamp.

Der er ingen sportslig grund til, at kampen absolut skulle afvikles i gÄr aftes eller kl. 12 i dag. Grundet corona er der i forvejen indlagt en mulighed for at rykke en kamp op til 48 timer.

SĂ„ let slipper du ikke (lad os komme videre…) 🙂

De skal rejse til Skt. Petersborg, indkvarteres, coronatestes og sikkert mange andre ting. Logistisk ville det blive et helvede, som for alvor ville stjÊle fokus fra deres optakt til kampen. De viste deres noble side frem i gÄr, og jeg finder det kun fair, da de ikke skal belastes af en modstanders uheld.

Det er noget lort for Danmark, men sÄ lÊnge, at Christian Eriksen har det godt, sÄ skal vi nok overkomme resten.

Nu fĂ„r I fred (med mindre Sonny er debatlysten 😉 ).

Jeg hopper fluks over i Odds-trÄden!

VampiricEye
    Rusher

#107 Jeg tilfĂžjer bare lige en udtalelse fra Hjulmand:

“There are players in there who are completely emotionally finished. The vast majority said it was impossible. ‚We can not play‛. And they sit and hold each other. It is a traumatic experience. That’s how it is. It was something about trying to go out and do what we can.‟

SÄ de Þnskede ikke at spille, men grundet de givne valgmuligheder var de nÞdsaget til at spille fÊrdig i gÄr aftes.

Jeg kan da godt se, at det et trĂŠls for finnerne, at et menneske var dĂžden nĂŠr pĂ„ banen… Jeg holder pĂ„, at det menneskelige hensyn burde have vejet tungere end det sportslige og Ăžkonomiske, men sĂ„dan blev det ikke.

Jeg kan godt leve med, at vi er uenige, og jeg har ikke behov for at omvende nogen. Vi ser tingene forskelligt, og sÄdan er det jo bare.:)

Cancerman
    Head Rusher

#108 Det er dÄrlig stil af UEFA. Hvis de har sagt de ikke ville spille, sÄ er det slÞjt at de bliver presset til det.

Jeg ved det er stik modsat af hvad jeg skrev i gĂ„r, men det var under forudsĂŠtning at de gjorde det frivilligt – ikke under „tvang‟ fra UEFA

NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,629

Andre end mig der har sovet at pis til. Det sÊtter sgu i mig. Er sgu kommet lidt bag pÄ mig at jeg blevet sÄ pÄ virket af det.
    Ved sgu ikke om jeg kan se mere foldbold det her EM. Havde elles set frem til det, men det her….. buha, det er sgu hĂ„rdt.

Cancerman
    Head Rusher

#110 Jeg sov nogenlunde. Men jeg tog ogsÄ lige et par stykker og sove pÄ (pilsner og whiskey)

Men som en der de sidste par Ă„r, altid har kigget efter hjertestarteren og hvem der kunne hjertemassage nĂ„r man lĂžb pĂ„ banen, sĂ„ havde man ikke lige brug for, at en mand i sin bedste alder og kanon form er ude for sĂ„dan noget. 🙁

VampiricEye
    Rusher

Peter Schmeichel, Michael Laudrup og flere andre revser UEFA i dag.

Og her er der noget fra en dansk sportspsykolog:

„At kampen mod Finland blev genoptaget samme aften kom ogsĂ„ bag pĂ„ Kristoffer Novrup Henriksen, der er sportspsykologisk konsulent ved Team Danmark.

– Jeg ved, der er mange hensyn at tage, og jeg er glad for, at spillerne blev taget med pĂ„ rĂ„d, men det kommer bag pĂ„ mig, at man tager den beslutning, siger han til TV 2.‟

Jeg er egentlig meget enig med Laudrup. UEFA skulle have vÊret deres opgave voksen og have sagt, at kampen er udsat, og sÄ mÄ vi se pÄ lÞsninger i morgen.

Det skal selvfÞlgelig for sÄ vidt muligt ikke gÄ ud over finnerne. Men jeg tror pÄ, at UEFA kunne have fundet en bedre lÞsning.

Nickell
    Moderator

Der er kun Ă©n god lĂžsning, og Danmark skulle have trukket sig.

Hvis man sÊtter mennesket fÞr sporten, sÄ er det den eneste lÞsning.

VampiricEye
    Rusher

#113 Enig, det burde de have gjort. Men de var i en tilstand af chok og var desvĂŠrre ikke i stand til at trĂŠffe den beslutning. Jeg mener stadig ikke, at UEFA burde have sat dem i en situation, hvor de fĂžlte, at de var nĂždt til at spille, selvom de ikke havde lyst.

Hvis man lige har set pressemÞdet, sÄ er det tydeligt, at Hjulmand ikke er tilfreds med UEFA, og han siger helt Äbent, at han har dÄrlig samvittighed, og han fortryder, at de spillede i gÄr.

sittingduck_m
    Rusher
    • E-peen: 105

Shit et antiklimaks i hÄr. Gik fra fest til frygt og sÄ til (for mig) total ligegyldighed og nedtrykt sindsstemning. Er dog super glad for at han er i live og stabil og flot reageret af simon kjÊr og lÊgestaben. De var de sande vindere i af kampen.
    UEFA melder fallit og sĂŠtter Ăžkonomi over mennesket i min verden…

Spoock
    Rusher
    • E-peen: 63

Andre end mig der har sovet at pis til. Det sÊtter sgu i mig. Er sgu kommet lidt bag pÄ mig at jeg blevet sÄ pÄ virket af det.

Ved sgu ikke om jeg kan se mere foldbold det her EM. Havde elles set frem til det, men det her….. buha, det er sgu hĂ„rdt.

Jeg sov rigtig dĂ„rligt og selvom jeg „blot‟ sĂ„ det hjemmefra, ramte det mig hĂ„rdt. Af netop den grund, mener jeg at kampen skulle have vĂŠret suspenderet og sĂ„ mĂ„tte man kigge pĂ„ lĂžsninger i dag. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan spillerne mĂ„ have haft det. Det vil for altid klinge hult for mig, nĂ„r UEFA snakker om vĂŠrdier og at vi skal passe pĂ„ hinanden.

Og pointen med at spillerne selv valgte det, er problemet at det kom sÄ vidt. Mennesker i den situation er sjÊldent i stand til at trÊffe de beslutninger der er rationelt bedst for dem.

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af Spoock.
    Noize
    Rusher
    • E-peen: 177

Puha godt han er kommet sig, sÄ lad os nu glÊde os over at Eriksen har det godt og han ikke stillede trÊskoene.

Men nÄr det er sagt sÄ vil jeg have at vores hold lÊgger det her helt bag sig inden torsdag i nÊste uge. samt den sidste kamp i indledende runder. Ellers skal de trÊkke sig nu. Jeg orker simpelthen ikke hÞre at de tabte de 2 nÊste kampe pga Eriksens kollaps. For jeg ved at det vil komme som undskyldning hvis de taber de 2 nÊste kampe ogsÄ. Bruger man det som undskyldning sÄ skal man ikke gÄ ind og spille kampene.

Thumbs down for tv sports kommentatorer generalt. puha de snakker om det samme 20 gange og det er altid sÄ tilpasset situationen.

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af Noize.
    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af Noize.
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

Thumbs down for tv sports kommentatorer generalt. puha de snakker om det samme 20 gange og det er altid sÄ tilpasset situationen.

Vudden‛ vil du sige noget som helst politisk korrekt UDEN at kĂžre i samme smĂžre..igen..igen & igen. År 2020’erne?

HALLO! Han dĂžde ikke +1! Kan vi komme videre*?

*Kom frisk I alle?

Kan den der „mindetavle‟ lige komme vĂŠk igen? Han dĂžde ikke = at skrue lidt ned!?

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af StultusX2.
    VampiricEye
    Rusher

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-57461747

Misery loves company. En engelsk fan er i kritisk tilstand efter et fald pÄ Wembley.

Cancerman
    Head Rusher

#119 Mon ikke vi bare skal aflyse EM inden det gÄr helt galt. Det er jo forhekset :-O

Viser 30 svar - 91 til 120 (af 459 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...