Forside Fora Off-topic bindingsperiode, opsigelse? Jetnet scam?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    WinkingRaven
    Rusher
    Offline

    Hey!

    Jeg har fået internet fra Jetnet, som endnu ikke har leveret min forbindelse to uger efter. Jeg kan nu, desværre, se på trustpilot and stort set alle oplever det samme som jeg.

    Man kan ikke ringe til dem. Kun chat og email, og deres svar tid er 2-3 dage pr. svar. Jeg har selv kæmpet i 2 uger nu.

    De tiltyder at en “tekniker” kan komme forbi, men jeg ved mit udstyr er i orden. Jeg kan se på trustpilot, at de tager 1000,- for sådan et besøg og i flere tilfælde dukker teknikeren ikke op, kan ikke løse problemet og eller kommer uden, at kunden er blevet informeret om prisen.

    Jetnet er så smarte nok til, at have en bindingsperiode på 6 måneder.

    Mit spørgsmål er, om nogen her ved, om sådan en bindingsperiode kan opsiges, når man ikke får produktet man betaler for?

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Det lyder som en sag for Forbrugerklagenævnet. I skal nok være et par stykker, som går sammen.

    Bindingsperioden kan vel retmæssigt ophæves, hvis de aldrig har leveret varen?

    Sikke en start for et firma… 🫣

    #2
    hausner
    Moderator
    • 702 Indlæg
    Offline

    internet-udbyder uden et servicecenter med en telefon. Puha, der var jeg nok sprunget over

    #3
    Nass
    Rusher
    • 491 Indlæg
    Offline

    Du har ret til at ophæve, hvis de har misligholdt jeres aftale væsentligt. Prøv at tjekke i kontrakten og vilkårene, om der står noget om, hvor grelt det skal være, før du må ophæve. (Når man ophæver skal man ikke vente på opsigelsesvarslet)

    Du kan også sende dokumenterne til mig hvis du vil

    #4
    WinkingRaven
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 58 Indlæg
    Offline

    #3 Netop om misligholdelse, så har jeg fået en mail, hvor de netop påpeger det.

    Jeg mener, at de har haft siden den 15. Juni til levere min forbindelse.

    Jeg har endnu ikke modtaget en opringning fra dem, så vi kan have en sober samtale.

    #3 hvis du har noget viden, uddannelse eller kender nogen, som har forstand på erhvervsjura, må du meget gerne sende en PM.

    Teknisk set har de deres på det “rene”, men så taler vi også meget teknisk. Det kan blive en lang dialog om, om det er deres ret til at yde support efter jeg har opsagt min aftale.

    #5
    WinkingRaven
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 58 Indlæg
    Offline

    Opdatering:
    Jeg er blevet helt blokeret fra deres facebookside efter en enkelt kommentar.
    I min kommentar pointerer jeg, at hvis de sletter min kommentar, vil jeg lave en copy/paste og sætte tal på for hver repost, så andre har mulighed for at se min oplevelse med dem.
    Der er tilsyneladende en grund til, at deres sidste post på facebook er fra 2021 og alle kommentarer er slettet.
    De gik så direkte til blokering ved mig.

    Med det sagt, så er det jo egentlig også sjovt, at de har tid til at blokere mig på deres facebookside kl 23. Om aftenen, men endnu ikke har svaret på min sidste mail, som jeg sendte i fredags.

    Jeg har talt med deres “support” I dag, hvor jeg fik at vide, at dem som tager sig af opsigelse indenfor bindingsperioden kun kan svare over mail, der er ingen mulighed for at tale med dem telefonisk.

    Det er så langt ude efterhånden.

    De har det juridiske på deres side, til en vis grad, hvor det kun kan diskuteres.

    Moralsk og etisk… Så er de ude på et stort skråplan.

    Stor advarsel herfra.

    Med det sagt, så kan man faktisk godt komme i kontakt med deres salgsafdeling

    #6
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Crikey…

    Hvad bruger de som lokkemad?

    #7
    knekker
    Rusher
    • 865 Indlæg
    Offline

    Et firma som man let kan komme i kontakt med telefonisk så længe det gælder salg, men så snart det handler om at smutte som kunde, er der skåret helt ind til benet. Sådanne ulækre firmaer skal man holde sig langt fra.

    Glem Facebook, hvis du vil prikke der hvor det gør ondt og hvor de ikke har kontrol over dine indlæg, så lav en anmeldelse af oplevelsen på trustpilot, det plejer firmaer ikke være så glade for, da de er afhængige af godt renome, hvilket også er grunden til at de flittigt sletter dine negative fb indlæg.

    • Dette svar blev ændret 10 måneder, 1 uge siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 10 måneder, 1 uge siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 10 måneder, 1 uge siden af knekker.
Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...