Forside Fora Penge og økonomi Årsopgørelsen 2020.

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Ghidora
    Rusher
    Offline

    Hermed den årlige obligatoriske tråd.

    Årsopgørelsen for 2020 er klar 15 Marts.

    Regner du med at skulle have penge tilbage i år?

    Husk at man i år selv skal angive befordringsfradrag!

    GL & HF

Viser 28 svar - 61 til 88 (af 88 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #61
    ozzie
    Rusher
    • 11 Indlæg
    Offline

    2381 tilbage. Ca det samme som sidste år på trods af ændret jobsituation.

    #62
    Spoock
    Rusher
    • 63 Indlæg
    Offline

    7.200 retur. Det var forventet, da jeg har er par ting jeg altid har justeret lidt på for qt undgå restskat og så begyndte jeg at indbetale på en ratepension, jeg ikke registrede på forskud.

    #63
    Nass
    Rusher
    • 490 Indlæg
    Offline

    Yesss 5k retur!

    Jeg prøvede skatteguiden, den sagde jeg skulle betale 10k pffft

    #64
    Mikaa
    Rusher
    • 129 Indlæg
    Offline

    3,8 retur.

    Jeg skal lige have tjekket den grundigt igennem, for det kan jeg ikke lige få til at passe

    "Help me, Premature Ejaculation Man!"
    Premature Ejaculation Man: "I'm coming!"

    #65
    medisterKongen
    Rusher
    • 503 Indlæg
    Offline

    465000 foran i køen. Jeg tror bare at jeg venter.

    #66
    Cuco
    Rusher
    • 12 Indlæg
    Offline

    -7k, hvilket er okay, jeg har simpelthen ikke kørt så meget og dermed også sparet udgifter på det.

    #67
    Noize
    Rusher
    • 175 Indlæg
    Offline

    -4k her, aner ikke hvorfor

    #68
    VampiricEye
    Rusher
    • 3675 Indlæg
    Offline

    Uhh, jeg skal have 1805kr. tilbage. Så krydser jeg bare fingre for, at konen ikke bliver rippet.😅

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #69
    VampiricEye
    Rusher
    • 3675 Indlæg
    Offline

    Og 2300kr. tilbage til konen. Slet ikke dårligt.:)

    Pengene falder på et tørt sted, da hun pt. er på barselsdagpenge.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #70
    goffer
    Rusher
    • 40 Indlæg
    Offline

    Omkring 10k retur, hvilket jeg ikke helt forstår, men ser ud til de fradrag der er der er korrekte, pengene går desværre ikke til noget særlig sjovt da jeg har besluttet jeg skal blive voksen i 2021 og har sat mig for at købe en lejlighed.

    #71
    Gumshot
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    Jeg tror på 1000-2000kr tilbage, og befordringsfradrag, har man ikke altid selv skulle oplyse det, hvis man ikke angav det i sin forskudsopgørelse?

    De sidste par år har det været opgivet i forbindelse med din arbejdsplads. De angiver din arbejdsadresse og din hjemadresse, og så klarer SKAT selv resten.

    Jeg har nu erfaret ens arbejdsplads har skulle krydse af til skat, om man har et fast job og møder på samme arbejdssted hele året, så tidligere har din arbejdsgiver altså resulteret i at skat udfyldte den for dig. Havde du variabel arbejde og arbejdede hjemme så var det oftest blankt. Nu har de så helt fjernet det, får jeg at vide, så i fremtiden skal vi altid udfylde det men kan stadig huske det i ens forskudsopgørelse.

    Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

    #72
    Kenkari
    Moderator
    • 2741 Indlæg
    Offline

    Jeg har nu erfaret ens arbejdsplads har skulle krydse af til skat, om man har et fast job og møder på samme arbejdssted hele året, så tidligere har din arbejdsgiver altså resulteret i at skat udfyldte den for dig.

    Jeps. Der oplevede jeg så en sjov episode da jeg arbejdede for TDC, som havde udliciteret deres callcenter til noget der hed Sitel. Jeg boede på Amager og arbejder på Borup’s Allé. Men, Sitel havde angivet deres hovedarbejdsadresse til Århus, hvor de også havde en afdeling, så det lignede jeg pendlede fra Amager til Århus hver dag, ligesåvel som mine kollegaer på samme arbejdsplads.

    Det var sjovt det år, hvor nogle ikke fik det rettet, og så fik en “audit” af skat året efter, da de ikke kunne få den pendling til at give mening.. avs en tilbagebetaling

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #73
    -dut-
    Rusher
    • 1161 Indlæg
    Offline

    Får 12.5k tilbage, som nok kommer af et jobskifte. Normalt er det meget tæt på 0.

    #74
    Atheist
    Rusher
    • 57 Indlæg
    Offline

    PUha, rejsefradrag og kørselsfradrag vendte lige en smæk på 1500 til en 18 100-laser lige ned i foret

    Kæresten skal så af med 3600, så det er ikke mange bøffer og rødvinsflasker det giver

    #75
    wOOOOt
    Rusher
    • 242 Indlæg
    Offline

    247,- tilbage – bliver vildt

    #76
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    PUha, rejsefradrag og kørselsfradrag vendte lige en smæk på 1500 til en 18 100-laser lige ned i foret

    Kæresten skal så af med 3600, så det er ikke mange bøffer og rødvinsflasker det giver

    Det var jo stadig bøf og BJ-dag for 21 minutter siden, så jeg vil da mene, at din kone skylder dig et eller andet…

    Jeg fik en kold øl 😐

    #77
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    De 298.000 jeg betalte i skat sidste år var ikke nok, så får lov at betale yderligere 21000.

    Nu må vi se om de vil rulle det ind i dette års skatte betaling via en forhøjet træk procent, eller om jeg SKAL vente til 2022 forskudsopgørelsen lander. Jeg har ikke lige 21K til at kaste i grams til skat

    #78
    trace
    Rusher
    • 139 Indlæg
    Offline

    skylder dem 147 kr.
    min mor laver mit regnskab 🤷‍♂️

    #79
    medisterKongen
    Rusher
    • 503 Indlæg
    Offline

    Efter indberetnig af kørsels- og håndværkerfradrag skal jeg have 3.323 kr tilbage. Yay.

    #80
    Ghidora
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1205 Indlæg
    Offline

    ca. 2800 til mig selv og 1300 til konen…

    Det er ganske fint…. plejer at være rimelig præcis med forskudsopgørelsen, men dog så den gerne skulle give et lille plus

    GL & HF

    #81
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 299 Indlæg
    Offline

    -143k kun, det går sgu da fremad…. nu har jeg sat indtægt til det dobbelte af hvad jeg tror vi når så har jeg lige et mål at ramme.

    #82
    Bams
    Rusher
    • 353 Indlæg
    Offline

    Pis – jeg havde glemt de udbetalte feriepenge. Det blev et minus denne gang

    #83
    Grumsen
    Rusher
    • 2 Indlæg
    Offline

    Skulle betale 2041kr, men så indsatte jeg kørselsfradrag som blev 20.000kr.
    Nu får jeg 2457kr. Jeg forstår det ikke helt.. Hvor blev de andre 16.000 fra kørselsfradraget af?

    #84
    Jangaard
    Rusher
    • 9 Indlæg
    Offline

    Skal have 4500 kr. Ikke værst.

    Det er nemt at skide når man har røven fuld af lort.

    #85
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #83 Befordringsgodtgørelse er et ligningsmæssigt fradrag, så “slut-værdien” af fradraget er ca. 26%.

    Altså for hver 100 kr. i fradrag, vil det give ca. 26 kr. i hånden. Det passer også nogenlunde på dig, hvis man regner baglæns svarer det til ca. 17300 i befordringsfradrag.

    • Dette svar blev ændret 3 år, 1 måned siden af Fisker.
    #86
    Grumsen
    Rusher
    • 2 Indlæg
    Offline

    #85 Tak! Det kan jeg godt se nu, så giver det mening

    #87
    Bams
    Rusher
    • 353 Indlæg
    Offline

    #85 også tak herfra. Jeg havde studset over det samme🙈

    #88
    Gumshot
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    -143k kun, det går sgu da fremad…. nu har jeg sat indtægt til det dobbelte af hvad jeg tror vi når så har jeg lige et mål at ramme.

    Jeg mener det er forkert at sikre skat, på at forhøje indtægt alene, det vil bunde ude i nogle lignings fradrag og jobfrag som øges, og når du tjener mindre sænkes de jo, så du ender med at betale mindre i skat på den måde (muligvis).

    Jeg forhøjer altid min skattekort direkte hos arbejdsgiver uafhængigt af forskud, så jeg fortæller dem de gerne må sætte trækprocent +2 eller +3 hvor meget jeg gider spare op hos skat, det er jo ingen gavebod
    Det burde være mere sikkert efter skat har regnet på fradrag og sat procenter og fradrag.
    Er der større ændringer, så ja, så får de også et nyt skattekort + 2 procent ekstra

    Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

Viser 28 svar - 61 til 88 (af 88 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...