Forside Fora Penge og økonomi Årsopgørelsen 2020.

  • Dette emne har 88 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år siden af Gumshot.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Ghidora
    Rusher
    Offline

    Hermed den årlige obligatoriske tråd.

    Årsopgørelsen for 2020 er klar 15 Marts.

    Regner du med at skulle have penge tilbage i år?

    Husk at man i år selv skal angive befordringsfradrag!

    GL & HF

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 88 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    MasterSoren
    Rusher
    • 74 Indlæg
    Offline

    Og det er UTVETYDIGT!

    #2
    Ghidora
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1174 Indlæg
    Offline

    Og det er UTVETYDIGT!

    Præcis!

    GL & HF

    #3
    VampiricEye
    Rusher
    • 3655 Indlæg
    Offline

    I mener vist utvetydelig!:D

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #4
    Nass
    Rusher
    • 488 Indlæg
    Offline

    Har I andre prøvet det der Skatteguiden?

    #5
    Gumshot
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    Jeg tror på 1000-2000kr tilbage, og befordringsfradrag, har man ikke altid selv skulle oplyse det, hvis man ikke angav det i sin forskudsopgørelse?

    Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

    #6
    Kenkari
    Moderator
    • 2682 Indlæg
    Offline

    Jeg tror på 1000-2000kr tilbage, og befordringsfradrag, har man ikke altid selv skulle oplyse det, hvis man ikke angav det i sin forskudsopgørelse?

    De sidste par år har det været opgivet i forbindelse med din arbejdsplads. De angiver din arbejdsadresse og din hjemadresse, og så klarer SKAT selv resten.

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #7
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    Jeg har lige fået endnu et brev fra SKAT, og nu har vi besluttet os: Vi flytter fra DK og tager virksomheden med eller dvs. lukker den og starter en ny op så man slipper for at skulle afregne ved grænsen.

    Det er et psykopatland at tjene millioner i, jeg gider simpelthen ikke mere. De skriver altid at de har beregnet at man kan afdrage kæmpesummer over 2 mdr. pga. ens indtægt og så er der intet at rafle om.

    Helt underligt bare at være helt afklaret mentalt, konen er ditto også enig, har allerede kontaktet boligmægler for at få solgt vores nye hus.

    #8
    Human
    Rusher
    • 72 Indlæg
    Offline

    #7 det var sgu lidt sort.

    #9
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    #8 årsopgørelse tid, jeg fik min før – min kommer bare i et andet format hvor der har siddet personer indover og gennemgået en masse tal.

    Det er skruen uden ende at tjene penge i DK, selvom der er revisor på så finder de altid nye veje til at opfinde skatter på hos SKAT…. vi har længe gået og undret os, vi har sat en indtægt der altid er dobbelt op (vi taler millioner) gennem flere år end det vi har tjent og alligevel skal der betales restskat altid…

    Så nu fik vi lige sidste henvendelse her i dag og skrider fra dette skattehelvede.

    #10
    -SANTA-Julemanden
    Rusher
    • 21 Indlæg
    Offline

    #9
    Lyder til I heller må finde en anden revisor. At sætte dobbelt-op på indtægt (og stadig betale restskat) vidner om I (jeres revisor) ikke har styr på jeres regnskab og fremskrivning.

    #11
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    #10 Det handler om beskatning af forskellige arbejdsindtægter, den seneste vi lige fik i dag var på 120.000 kr., det er renter mv. for tidligere skat fra 5 år tilbage og frem, som vi på ingen måder har kunne se at vi har skyldt og det fremgår ikke af årsopgørelsen nogen steder, vi har altid bare betalt og betalt og betalt.

    Det er en af DKs største revisorer, der er intet at sætte en finger på.

    Det handler bare om at alle skal være lige i dette land, uanset hvad man tjener.

    Det er kun Lottomillionærer der bliver rige anno 2021

    #12
    Spoock
    Rusher
    • 63 Indlæg
    Offline

    Jeg prøvede skatteguiden. Den siger jeg skal have 7.200 tilbage, så er spændt på om det kommer til at passe

    #13
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    #12 Den nye app? Er der kommet liv i den? Jeg gav op.

    EDIT: Næææææ den virker ikke endnu Stor fed advarsel når man åbner den.

    #14
    Schalde
    Rusher
    • 876 Indlæg
    Offline

    Skatteguiden er lukket for ny bruger pga stress den næste tid

    #15
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Regner med jeg skal betale i år pga. corona nedlukningen. Det går nok 🙂

    #7
    Der bliver trængsel, når de 3.000 nye medarbejdere kommer igang i landets skatteforvaltning. I må hellere booke flyttefolkene i weekenden.

    #9 og 11
    Nu kræver beskatning heldigvis lovhjemmel, men har da set en kreativ afgørelse eller to fra SKAT/Skattestyrelsen. De fanges dog i det administrative eller retlige klagesystem, og der er langt imellem. Dermed ikke sagt du kan være blandt de uheldige.

    Heldigvis kan din rådgiver få omkostningsgodtgørelse ved klage på skatteområdet, og du kan få henstand, såfremt du ikke har jokket alt for meget i spinaten i dit liv.

    Hvis jeres revisor sender mere til beskatning end I tjener, så er der naturligvis noget galt, men I bør nok kigge indad så, og det lyder også som en god grund til at Skattestyrelsen er gået 5 år tilbage.

    Der har i øvrigt været store problemer med inddrivelsesdystemet EFI, så kan være værd at være opmærksom på forældelsesfrister, men det har da siden Gældsstyrelsens oprettelse været muligt at få udskrevet oversigt over offentlig gæld, mig bekendt 🤔

    Ligesom landets skatteforvaltning kan begå fejl, så kender jeg ikke ét eneste revisionsselskab der ikke har jokket i en skattesag, og kan påstå, at de aldrig har haft en ansvarssag, eller ikke har indgået forlig i en – Så meget spændende påstand du kommer med der. Har du clearet dem i revisornævnets kartotek? 😄

    #16
    Ghidora
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1174 Indlæg
    Offline

    Har folk helt styr på hvor mange dage i har været på job? med hensyn til kørsel?

    De kan finde på at kræve underskrift fra arbejdsgiveren.

    GL & HF

    #17
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    #15 Så har jeg lige haft morgenmøde med SKAT.

    Det er helt forfriskende hvor søde og venlige deres medarbejdere er, fik fat på “en gammel rotte” som hun kaldte sig selv, og hun fik lige optimeret en masse ting og havde også sin klare holdning omkring hvad vi burde betale i SKAT her i landet, som i hvert fald ikke var så høj som vi gør nu

    Fandt en mindre fejl hvor en revisor har sat vores lønsystem op når vi skal have udbytte til at det sker via B-Skat…… fucking fjols.

    5 års udbytte der bare er røget over B skatten til topskat, og det kan ikke omgøres.

    Nå men så får man da støttet lidt til økonomien i DK

    #16 Ja da, jeg er på arbejde 900 dage om året som altid

    #18
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Jeg har lige fået endnu et brev fra SKAT, og nu har vi besluttet os: Vi flytter fra DK og tager virksomheden med eller dvs. lukker den og starter en ny op så man slipper for at skulle afregne ved grænsen.

    Det er et psykopatland at tjene millioner i, jeg gider simpelthen ikke mere. De skriver altid at de har beregnet at man kan afdrage kæmpesummer over 2 mdr. pga. ens indtægt og så er der intet at rafle om.

    Helt underligt bare at være helt afklaret mentalt, konen er ditto også enig, har allerede kontaktet boligmægler for at få solgt vores nye hus.

    Sikke et flex! Held og lykke med millionerne i det nye land! Må de blive til trilliarder!

    Bye with a warmly hugs

    #19
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    Ja, det bliver interessant at se, for jeg skiftede job i 2020, og der er mindre kørsel end der plejer at være grundet pesten.

    Jeg nedjustederede dog kørselsfradraget af to omgange løbende sidste år, så det bliver nok ikke et kæmpe smæk, såfremt der er et smæk

    #20
    Human
    Rusher
    • 72 Indlæg
    Offline

    #17 det lyder sgu til i har styr på det

    #21
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #17
    Et godt råd ville være, at du måske begynder at være lidt mere opmærksom på dine skatteforhold, hvis du ikke har opdaget i 5 år, at dit udbytte har været angivet som B-indkomst, af din revisor.

    Har du undersøgt muligheden for omgørelse/genoptagelse? Forstår ikke rigtig du siger der ikke er noget at gøre.

    Hvis det ikke er muligt for nogen af de 5 år, så er det vel fordi de er gået længere tilbage end de seneste 5 år. Så er det jo fordi Skattestyrelsen mener der er handlet groft uagtsomt, da de ellers ikke kan gå længere tilbage end 6 år som udgangspunkt, men der er der mulighed for genoptagelse i nogen af indkomstårene. Ved grov uagtsomhed kan de gå 10 år tilbage.

    Lyder som en sag du bør få en advokat til at kigge lidt på. Måske du skal en tur forbi revisornævnet, eller i det mindste have nogen penge tilbage for det du har betalt for.
    Den optimering som det “onde SKAT” nu har lavet til dig, bør din revisor jo sørge for 😂

    • Dette svar blev ændret 3 år siden af SturmWolfDK.
    #22
    Ghidora
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 1174 Indlæg
    Offline

    DET ER SAMFUNDETS SKYLD!

    GL & HF

    #23
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    #20 det går bare hurtigt lige pludselig med indtjeningen…. jeg har ikke rigtigt haft tid til andet end at skrue op hvert år på indkomsten – så klager ikke over den del, men samlet set så betaler man jo helt abnorme summer i skat.

    #21 Ja det må vi nok få gjort, jeg arbejder bare lige pt. alt for mange timer i døgnet og supertankeren kan ikke bare lige stoppes med alskens andre opgaver… har nogle tider i løbet af dagen hvor jeg lige kobler af men fuck jeg er kronisk træt

    #24
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    #23

    Troller du? 😅

    Satan der er tændt advarselslamper der blinker for fuld smadder i dine posts, både hvad angår økonomi og helbred.

    Du er sikkert en alletiders fyr, dog må jeg insistere på at man som virksomhedsejer, der iøvrigt omsætter for millioner, sætter sig ind i hvordan økonomi og SKAT fungerer – fra en virksomhedsejer til en anden. Så står man ikke så ofte med røven i postkassen 😊

    P.S. Det er ikke sejt at arbejde ‘900 dage’, mon ikke du trænger til at se på dine processer så du ikke ryger ned med et brag?

    Det er internettet, i know, men det lyder ikke helt sundt noget af det

    Oh well, held og lykke, håber i finder nogle gode løsninger

    • Dette svar blev ændret 3 år siden af Mart33N. Årsag: dage, ikke timer
    #25
    Kenkari
    Moderator
    • 2682 Indlæg
    Offline

    Nå. Så plejer det at være i morgen aften at der bliver åbnet for sluserne.

    Hvad er forventningen? Sidder I med det samme, eller venter til senere på weekenden?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #26
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Jeg tager den altid fredag midnat. Det tager 20 minutter. Jeg forstår ikke dem, som gider sidde flere timer i kø.

    #27
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Uden #Horrorbyte(stave?) Ingen SKAT her!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #28
    Memorianx
    Rusher
    • 256 Indlæg
    Offline

    Jeg gir den lige et par dage fra de åbner til jeg hopper ind og kigger, gider ikke side i kø, det ender alligevel med at man ikke har tid når det er ens tur i køen

    #29
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Så ligger de første mange tusinder i kø.

    #30
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    #29, 99250 i kø, lige nu. suk!

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 88 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...