Forside › Fora › Køb og salg › S: Bil oplader 11kw, 16a, 3 faset
- Dette emne har 19 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 2 år, 10 måneder siden af Cancerman.
-
Oprettet afEmne
-
01/02/2022 kl. 14:07 #0BirkeMosRusherOffline
Har vi nogle her på Rushers, der står og mangler en bil lader, tjek lige denne annonce:
https://www.facebook.com/marketplace/item/1088949341870813
Kan godt laves en rushers pris på f.eks. 3400kr INKL. fragt.
Perfekt lader til hjemmebrug, 11kw er faktisk en del, mange offentlige standere er også 11kw 😀
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
06/02/2022 kl. 17:22 #1BirkeMosRusher#0 Trådstarter
- 27 Indlæg
OfflineHar vi slet ingen på Rushers.dk der har fået sig en el-bil ? Forstår jeg ikke, må være nogle by mennesker som køre el, og som kan bruge sådan lader her ???
Byd evt gerne.
Er med kvittering og fortsat garanti og med alt tilbehør inkl. 🙂
06/02/2022 kl. 17:32 #2KallekunRusher- 156 Indlæg
OfflineJeg har ladeboks til min bil😉
06/02/2022 kl. 17:44 #3MiNoRusher- 770 Indlæg
OfflineJeg er i gang med at overveje mit Clever Unlimited abonnement, da de totalt fucker os der har PHEV. Ved dog endnu ikke hvad alternativet skal være endnu – synes det er enormt uoverskueligt pt.
06/02/2022 kl. 17:57 #4BragseRusher- 33 Indlæg
OfflineHar først lige bestilt elbil og der er 12-14 måneders levering så ikke lige et akut behov.
06/02/2022 kl. 23:25 #5mortendbRusher- 36 Indlæg
Offline#3 Har du kigget på hvad det koster uden clever, især hvis du har elvarme (varmepumpe/jordvarme). Det er langt billigere.
07/02/2022 kl. 00:57 #6AbenRusher- 38 Indlæg
Offline#3
Jeg har en ladestander fra Spirii, så jeg kan få elafgift refusion. Jeg betaler 79 kroner om måneden for det og får ca 150-200 kroner tilbage om måneden i refusion. Jeg har også en PHEV.07/02/2022 kl. 07:08 #7HumanRusher- 72 Indlæg
OfflineGider man ikke sætte sig ind i tinegene når man vælger clever til en phev, eller hvorfor vælger man det?
Men det passer nok egenlig meget godt til alligevel når man vælger phev 😀07/02/2022 kl. 10:38 #8knekkerRusher- 1073 Indlæg
Offline#7 haha ja, PHEV biler er et kompromi hvor man hverken har den bedste bensin motor eller el motor. Med sådan et meh valg, hvordan kan man forvente at disse folk pludselig har lavet deres hjemmearbejde på Clevers løsning. =P
07/02/2022 kl. 11:19 #9TabascoPrebenRusher- 89 Indlæg
OfflineJeg har valgt Clever Unlimeted, da jeg har reduceret elafgift med elvarme, og det er den eneste mulighed for at få refusion.
Jeg er lidt pissed (mest på andres vegne) over de ændringer de laver i aftalen til april, men på grund af min afgiftsreduktion ender det nogenlunde med at fungere som det egentligt er tiltænkt for mig, med at mine omkostninger til el bliver dækket 1:1 af Clever. Indtil nu er jeg blevet refunderet næsten 1 kr. mere pr. kWh end det koster mig (fastprisaftale til 30 øre/kWh frem til marts 2022).
Så 750 kr. for fri opladning både ude og hjemme. Vi bruger 400-500 kWh pr. måned og min elpris stiger til omkring 1,75 kWh efter reduktion til marts, så det giver stadigt mening at blive hos dem synes jeg.
07/02/2022 kl. 11:53 #10MiNoRusher- 770 Indlæg
Offline07/02/2022 kl. 12:30 #11knekkerRusher- 1073 Indlæg
Offline#10 Beklager at det fornærmer dig, men det er altså ikke helt tilfældigt at der pt køre en skandale omkring PHEV biler i nyhederne, hvor forureningen på papiret, ser rigtig godt ud, men realiteten viser sig at PHEV biler i sin praktiskhed blot er et smuthul for konventionelle bil-fabrikanter for at få lov til at blive ved med at spytte fossil biler ud i samfundet.
Du får en mindre bensin tank fordi der skal være plads til batterier og alt dens ledningsgrej som gør bilen tungere, du får mindre plads til en ordentlig diesel/bensin motor fordi der skal være plads til EL motoren, og så viser det sig at de fleste køre på diesel/bensin alligvel fordi el rækkevidden på disse hybrid biler er elendigt.Hvis man kører ofte meget lange distancer, så vælger man hverken Hybrid eller el bil, men stadig Diesel.
Hvis man vil spare penge, og evt også vil hjælpe til med miljøet, så går man all-in på EV, i stedet for denne halvhjertet fesen hybrid løsning.07/02/2022 kl. 14:43 #12MiNoRusher- 770 Indlæg
Offline#11 Tak.
Problemet med generelle betragtninger er at man misser pointen. Alt og alle kan misbruges, så hvis vi starter med at få det ad vejen og sige det også gælder PHEV så kan vi komme frem til fakta i min situation, og måske stoppe med at tror at det er noget særligt for lige prævis PHEV. Corona hjælp er blevet misbrugt i stor stil, så skulle vi ikke have hjulpet virksomheder i nød? Nej, det nytter ikke at tænke således. Desuden er der tvivl om de tal der ligger bag debatten omkring PHEV.
Anyways, jeg fastholder at PHEV er absolut ideelt for mig i øjeblikket.
Jeg har haft den i 12 måneder nu, og den melder om et “benzinforbrug” på under 1 liter pr 100 km. Da jeg tankede til nytår, var det første gang siden sommerferien. Jeg har ca 50 KM i alt om dagen, og al daglig kørsel er dermed på el. Da jeg kan lade på jobbet også, så fungere det også om vinteren med reduceret rækkevide og til indkøb m.m. på vejen.
Det havde en elbil naturligvis også klaret, men problemet opstår så på de længere ture.
Jeg har noget familie i norge som er små 650km væk. Dem besøger jeg typisk over en 3-dages weekend. Jeg synes ikke infrastrukturen er til 3-4 gang fuld opladning på kun 3 dage. Risikoen for langvarig kø oven i selve ladetiden gør at sådan en tur ikke kan garanteres at fungere – og dermed er formålet med bilen ikke opnået.
Oven i det har vi en del familie i jylland (vi er i KBH) og her er det også halvlange ture, som typisk sker i travle perioder (weekender, helligdage) hvor der er maksimal pres på ladestandere omkring de store motorveje. Ingen i familen har selv ladestandere hjemme.
De sidste par år har vi brugt bilen meget mht sommerferier i tyskland og igen er det på max-belastnings tidspunkter hvor det bare et ekstra generende at stå i et fremmed land uden at få strøm.
Endeligt lejer vi typisk et sommerhus lidt ude for Ebeltoft. Der kan ikke lades ved huset. I sommers tjekkede jeg for sjov tilgængeligheden af frie ladestandere – som for det første var 12 km væk inde i selve Ebeltoft og for det andet ikke blev set være ledig en eneste gang i den uge vi var der. Min clever app viste vist også kun 3 standere i alt.
Historier om rene el-bils ejere der går tilbage til Benzin/Diesel er begyndt at dukke op. Det var nok bedre for 1-2 år siden, da der var så få biler at de få ladestandere faktisk ofte var frie – men NU går det nemt galt. Ja hverdagen er intet problem – men weekend, helligdag, ferier og bare helt spontane ture bliver nemt problematiske.
TL:DR en ren el-bil fungere endnu ikke for os, men vi kører næsten kun på EL i vore PHEV når året er gjort op.
Det er i øvrigt mega fedt at køre på el, så jeg glæder mig til at kunne skifte til en ren EL bil inden længe. Større batterier og hurtigere opladninger kommer jo hele tiden, men i mellemtiden er PHEV helt genialt for mig, og sikkert også rigtigt mange andre.
07/02/2022 kl. 17:35 #13NoizeRusher- 177 Indlæg
Offline#11 så er der alle dem som kan se at man vælger brændstof en gang mere indtil el biler er modne nok og ikke foruener så sindsygt meget under produktion. taber værdi, er upraktiske mhs til ladning.
EV fortalere er jo nogle totale consumer tools pt som vores el marked og de beta elbiler der futter rundt omkring derude.
Held og lykke når lortet skal sælges om 7 år.uha de er så kloge dem der nu har købt el biler og hvad tænker os tosser på der stadig kører i dino brændstof biler som i plejer at sige…suk tal om at retfærdigøre sit køb eller bankens køb som det jo nok er for jer.
næ hvis i vil være miljø venlige så køb en brændstof bil der kører rigtig langt på literen og kør rundt i den minimum de næste 10 år men ev bliver gjort grønt, brugbart og uden alle de ulejligheder der er ved ladning af lortet samt infrastrukteren på el kan vokse.
ev biler blier en gang skod kasser i fremtiden der bliver brug og smid væk.
07/02/2022 kl. 19:51 #14HumanRusher- 72 Indlæg
Offline#12 og #13 har tydelig aldrig ejet en elbil.
Og man kan da slet ikke køre til Norge i en elbil. Det land med absolut flest ladestandere.
Jylland? Umuligt. Det kan jo slet ikke gøres HELT uden at lade op 😜
Hvis vi skal spå om gensalg så er biler generelt ikke en skid værd efter 8 år. Da slet ikke en PHEV eller ren dinobil.
07/02/2022 kl. 20:30 #15NoizeRusher- 177 Indlæg
OfflineMin dino bil holder nu brugtvogns værdien rigtig godt.
Forbrændings motorer er en fantastisk ting
bliv i bare i bil selskabernes greb, i gør lige som de vil ha jer til når de sælger de lorte el spande 😀
consumer tools
- Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Noize.
07/02/2022 kl. 20:49 #16mortendbRusher- 36 Indlæg
Offline#9 Når du i forvejen har reduceret afgift burde Clever slet ikke tilbyde dig refusion og det er nok begrænset hvor længe det får lov at leve hos Clever (pt tjener de åbenbart nok til at de er ligeglade). Men du får en refundering for en afgift som du ikke har betalt.
Min gennemsnits elpris med elvarme ligger på 1.30 kr /kWh
Så med elvarme og ingen ladeoperatør og et forbrug på 500 kWh pr måned er min pris 650 kr pr måned.
#12 Du har fuldstændig ret bliver en PHEV kørt korrekt og opladet kan den være en rigtig fornuftig løsning. Dog glemmer langt de fleste at lade den.
08/02/2022 kl. 13:52 #17TabascoPrebenRusher- 89 Indlæg
Offline#16 Så i dit tilfælde kunne du få fri opladning både ude og hjemme hos Clever til ca. 400 kr. pr. Mdr. (750 kr/mdr.- ca. 2 kr/kWh x 500 kWh/mdr + 1,30 kr/kWh x 500 kWh/mdr). Men så er der selvfølgelig så nogle omkostninger til deres opsætning der skal hentes hjem udover.
Men ja, det er spøjst at Clever som den eneste i landet giver refusion på trods af reduceret afgift.
08/02/2022 kl. 14:51 #18NoztraRusher- 224 Indlæg
OfflineJeg lavede følgende beregning hvis jeg skiftede til elbil fra min nuværende VW Polo.
Selv når Clever abb. var betalt så ville det “kun” koste mig ca. 315kr om måneden.
Jeg har også el refusion.
08/02/2022 kl. 20:30 #19CancermanHead Rusher- 3460 Indlæg
OfflineVi har allerede en tråd hvor vi diskuterer elbiler, så flyt diskussionen over i den og lad #0 sælge sin lader i fred.
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...