Den her har jeg studset over i et par timer. Jeg kan egentlig ikke finde et ståsted, for jeg elsker at lære nyt om 2. Verdenskrig. Der er mange menneskelige bedrifter, som imponerer mig, og ligeledes har vi alle tragedierne. I en lang periode stod Battlefield og Call of Duty for at være spilbranchens bedste eksponenter for krigen, men nu er vi måske nået et mætningspunkt?
Activision må i hvert fald sande, at deres seneste Call of Duty-spil, Vanguard, ikke solgte nær så godt, som de plejer at se spilserien præstere. Det har de kommenteret i en årsrapport, hvor grunden for det vigende salg tillægges valget af 2. Verdenskrig som baggrund for spil.
“While Call of Duty remains one of the most successful entertainment franchises of all time, our 2021 premium release didn’t meet our expectations, we believe primarily due to our own execution. [Vanguard]’s World War II setting didn’t resonate with some of our community and we didn’t deliver as much innovation in the premium game as we would have liked.”
Spillet landede til blandede anmeldelser, men måske ligger udfordringen et andet sted. Både FIFA, Battlefield og Call of Duty bliver i større grad fravalgt af gamerne, som kan have fået nok af de gammelkendte formularer. Der er faktisk udkommet flere årlige FIFA-spil end der er Marvel-film, blot for at sætte tingene i perspektiv.
Onde tunger har påpeget, at Vanguard bare ikke var godt. Andre mener, at konkurrencen var for stor i den travle november måned, hvor Battlefield 2042, Halo Infinite og CoD: Warzone tiltrak spillernes opmærksomhed. Uanset grunden, så tror Activision i hvert fald stadig på serien, så efterfølgeren til deres remake af Modern Warfare er klar denne november.
Forside › Fora › Sælger 2.VK-spil ikke mere?
Activision er i tvivl…
[Læs hele nyheden her: Sælger 2.VK-spil ikke mere?]