Forside Fora Gør det selv Vis jeres gør det selv projekter Svar til: Vis jeres gør det selv projekter

#17
Emilsa
Rusher
  • 1120 Indlæg
Offline

Jeg bor i et gammelt slidt hus, så det er noget med at gå og lappe på det løbende og sætte sig ind i de gamle metoder og materialer – da moderne teknikker og materialer godt kan gå hen og gøre mere skade end gavn. Jeg foretrækker også gamle huse i oprindelig udtryk.

Jeg har korpusserne til et køkken skramlet op ude i laden, jeg skal bare have købt fronterne. JEg regner med at stille det op på soklerne fra det gamle køkken. Vores hus er nemlig vind og skævt, taktilt og pisse rustikt. Men det gør også jeg får mareridt ved tanken om at skære noget til der skal stå på gulvet så det står i vatter. Bordpladen regner jeg med at købe som ubehandlet i heltræ og så selv behandle.

Et andet projekt er at nogle af de gamle vinduer er i skidt stand i bunden og træet skal skidtes. Det er de oprindelige vinduer og jeg nægter at skifte til noget nyt – så enten finder jeg nogle originaler i samme størrelse, eller også skal jeg til at lære finsnedkeri. Jeg har set de har et kursus ovre i sverige ud for gøteborg der hedder noget i retning af “HJÆLP, jeg har købt nyt gammelt hus” hvor en del af kurset er at medbringe sit eget gamle kaputte vindue og så sætte det istand. Det overvejer jeg meget, færgen er jo ikke meget mere end en spytklat og et brostenskast væk.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.