Forside Fora Penge og økonomi To Elbil eller not? Svar til: To Elbil eller not?

Johbe
Rusher
  • E-peen: 131

Går selv og leder efter en afløser for min privatleasede 2019 BMW 320d xDrive, når den skal videre til næste år.

Listen er nu nede på 3 biler, hvilket gør mig sindssyg, da jeg skifter favorit hver time.

Tesla Model Y (er lidt skræmt, da jeg er med i en række Tesla grupper, og ser en del opslag hvor folk oplever diverse problemer med deres biler, men for hulen bilen den kører godt, og er afsindig rummelig. Dog et kedeligt design)

Kia EV6 GT-Line (Kører rigtig godt, med sygt meget udstyr, og super hurtig ladning. Men for hulen jeg har det stramt med den bagende)

BMW iX3 Charged (Afsindig lækker bil, specielt efter det nye facelift, men har svært ved at retfærdiggøre at smide godt 60000,- mere for iX3 hen over 3 år, i en leasing aftale. BMW iX3 koster ca. 35000,- mere end Tesla Model Y, så jeg er en kende presset omkring hvad jeg skal vælge.)

Inden der kommenteres på hvorfor jeg ikke blot køber, så er det ikke en mulighed for mig, da jeg nægter at smide penge efter en elbil, nu hvor udviklingen kører med en rasende fart. Privatleaser derfor den næste bil, hvor efter jeg forventer at køb vil være interessant for mig.