Forside Fora Penge og økonomi To Elbil eller not? Svar til: To Elbil eller not?

#43
Cancerman
Head Rusher
  • 3017 Indlæg
Offline

#42 Kan du se de 18% Kul?
Når de er nede på 0% så er jeg klar på, at blive TVUNGET over i en elbil – indtil da, der skifter jeg når jeg kan få mit liv og arbejde til at hænge sammen med en elbil

I skulle hellere tage og prædike elbiler over for dem, der kører rundt i gamle smadrekasser og ikke os der kører i en spritny diesel. (Der er flere andre fordele ved at få dem af vejen, men det er en anden snak)

Som jeg også skrev tidligere, så har jeg intet imod elbiler og jeg hilser dem mere end almindeligt velkommen. Men jeg gider ikke være med til, at man skal tvinges over i noget, bare for at vi kan føle os grønne alle sammen.

Hvis du har været i udlandet, så vil du føle dig totalt til grin, når vi her i landet sortere affald i 20 forskellige spande, prædiker elbiler, solenergi osv. ovs.
Vi er forsvindende små og vi gør igen forskel i det store billede. Vi skulle tage og bruge flere af vores kræfter på, at få de store lande til at få fingeren ud.

Dermed ikke sagt, at vi ikke skal være foregangsland, men man skal bare lige huske, at vores indsats ikke gør nogen forskel i det store regnskab, ud over at det ser godt ud og kan få flere med på bølgen.

og igen: Jeg vil gerne have en elbil. Men så længe infrastrukturen ikke er til det, så bliver det altså ikke lige nu. Politikkerne skulle ha fået fingeren ud for længe siden så der var infratruktur og f.eks. flere solceller på de danske tage, men det fik de også lige ødelagt ved at ændre på reglerne – hurra, hurra – skide flot.

Danskerne tænker for 90% vedkomne med pengepungen: Hvis ikke der er økonomisk vinding i det, så gør de ikke noget – så derfor er det også helt hovedløst, at elbilernes afgifter stiger, at det ikke kan betale sig at få solceller på taget osv.

Bare lige for at få det på det rene: Jeg har intet imod elbiler, sorting af affald eller at passe på miljøet. Jeg sortere gladeligt mit affald osv. og er generelt ret miljøbevidst MEN nu hænger en elbil altså ikke sammen for mig på nuværende tidspunkt, så derfor vil jeg ikke tvinges over i en. Jeg vil da på alle måder opfordre folk til en elbil, hvis det passer ind i deres liv – men jeg vil ikke tvinge folk.
(Jeg ville derimod gerne tvinge folk med gamle smadrekasser til at få dem skiftet)