Forside Fora Off-topic Anskaffe kat – tanker, tips og tricks? Svar til: Anskaffe kat – tanker, tips og tricks?

#37
Djernis
Rusher
  • 71 Indlæg
Offline

#35 Jeg læste skam udmærket hvad jeg selv linkede til, men i og med du påstod at katte var et ude dyr, hvilket heller ikke er korrekt og min besked i #31, som desværre forsvandt, skrev jeg netop at det handlede om kattens personlighed, race og så videre. En kats behov for at komme ud kan sagtens løses ved hjælp af enten voliere eller ture i sele, og vil man have den til at færdes i hele ens have og stadig fælge gældende regler så må man hegne haven ind og så investere i “indhegning” til haven.
Og ja vi anskaffede os en Maine Coon hos en avler da vi netop syntes det ville være en fantastiks kat med den races mentalitet og væsen til vores familie, de andre 5-6 katte vi har haft har været fra internat, men hvad det har med at gøre hvorvidt man overholder lovgivning eller ej må du meget gerne forklare, for sidst jeg tjekkede var det ikke et lovkrav at alle katte skulle bortadopteres før man måtte købe en hos en avler… Men hvad det har med sagen at gøre aner jeg sgu ikke det nærmer sig snarer en fin gang #Whataboutism

Du vil ikke have katten inde da du mener det får huset til at stinke og der kommer kattehår over alt, fair nok det kunne være du skulle prøve noget andet kattegrus, eller tømme bakken noget oftere, for vi havde ikke problemer med det grus og det antal tømninger vi havde. Og ja dyr fælder sgu, 4 katte og 2 hunde gav også masser af dyrehår, det findes der også løsninger for, det hedder en støvsuger og at skifte sengetøj. Det lyder snarere som om du egentligt ikke gider have katte medmindre det er som en “gård kat” der kun render rundt ude på gårdspladsen og snupper rotter/mus, men har man kat som kæledyr som OP gerne vil have så er de to måder at have kat også meget langt fra hinanden. Har man kæledyr så er der både lyde, lugte og snavs, sådan er det bare og det må man sgu lære at affinde sig med.

Hvis OP gerne vil have en kat og har muligheden for voliere eller sele ture så er hans kats behov nok fint dækket, og OP kan samtidig holde sin kat som han forhåbentligt ser som et kæledyr fremfor en “køb og smid væk fordi den er dens egen” hjemme.

Katte generelt kan jo ikke anses som vilde længere, det har århundreders avl jo også sat sit præg på, ligesom med hunde. Om du så mener det er iorden eller ej det vedkommer heller ikke sagen.

#34 Som sagt så er det ikke alle der har pladsen eller lysten til tingene, og sådan er det jo, mine indlæg har skam heller ikke været møntet på at det er sådan i SKAL gøre, det var bare idéer til hvordan man kunne gøre hvis man ville være indenfor de gældende regler. Hvad i vælger at gøre er jo op til jer, man skal bare huske at andres haver måske også bliver besøgt og det ikke er alle der er helt med på den.