Forside Fora Politik/Samfund Yderst. højrefløjens idioti koster UK. 100 Mia. GBP hvert år

  • Dette emne har 22 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 3 måneder siden af -SANTA-Julemanden.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    Offline

    870.000.000.000,00 DKK om året
    det er prisen på BREXIT Storbritannien betaler hvert år.
    Det er altså noget af et tab, set med økonomiske briller.
    En vækst som er forsvundet der måske aldrig vender tilbage igen.

    Og hvis man ser på Polen, i 2004 blev de Optaget i EU, deres BNP var cirka 200 mia. USD.
    i dag er den på 670 mia. USD, dvs den har 3 doblet siden de kom ind i EU.
    Og deres yderste højrefløj ønsker også en POLXIT.

    https://www.france24.com/en/live-news/20231111-far-right-urges-poland-to-be-ready-to-quit-eu

    Facisterne i Italien, samme historie. Det er EU penge som har forhindret et komplet Kolapse af Italien flere gange.
    Gækenland , same shit different asshole, Golden dawn vandt valget dengang.. men det var EU støtte der redde dem fra komplet kolaps.

    Uden at bringe DF ind i billedet, kan i se der er en fællesnævner for disse type partier?

    pl

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-31/brexit-is-costing-the-uk-100-billion-a-year-in-lost-output?embedded-checkout=true

    Brexit Is Costing the UK £100 Billion a Year in Lost Output
    Bloomberg Economics report marks third anniversary of split
    Business investment is weaker, labor shortages more acute

    By Andrew Atkinson
    January 31, 2023 at 2:00 AM GMT+1
    Brexit is costing the UK economy £100 billion a year ($124 billion), with the effects spanning everything from business investment to the ability of companies to hire workers.

    An analysis by Bloomberg Economics three years after Britain left the European Union paints a bleak picture of the damage done by the way the split has been implemented by the Conservative government.

    • Dette emne blev ændret 3 måneder siden af Canis_lupus.
    • Dette emne blev ændret 3 måneder siden af Canis_lupus.
Viser 22 svar - 1 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    Ingen har sagt at DF burde styre landet, det har de slet ikke et bredt nok kompetence grundlag til. De er derimod nogle af de få partier der har nosser til at offentlig kalde en spade for en spade, når det kommer til at beskytte landet imod folk som forsøger at komme her til for at nasse eller ødelægge landet.

    #2
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 770 Indlæg
    Offline

    “Ingen har sagt at DF burde styre landet”

    Ahhh… De var det største borgerlige parti på et tidspunkt og vandt valget suværent, men så sluttede det også der for dem, da folk kunne se at de ikke kan tage ansvaret for noget som helst.

    Og med hensyn til at kalde en spade for en spade, ja det må man sandlig give dem

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/df-ordfoerer-tvivler-paa-menneskeskabte-klimaforandringer-partitop-mener-mennesker

    00

    Dette er bare min holdning, og jeg mener at et parti der ikke engang tager klima problemerne alvorligt, er et useriøst parti der hører til fortiden. De er på ingen måder klar til at løse eller takle nu-tidens problemer, når de ikke engang vil anderkende dem.

    #3
    Nass
    Rusher
    • 490 Indlæg
    Offline

    Det er ærgergligt for UK. Financial Times har en meget fed video om “The Brexit effect” på YouTube.

    Men at drage paralleller til DK er decideret komisk. Vi har en regering henover midten. Det siger meget om, hvor vi er som samfund. Ekstremisme er ikke populært i DK. Bare se hvordan det gik Paludan. Der var ikke engang ordenlig plads til Nye Borgerlige.

    #4
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 770 Indlæg
    Offline

    https://www.altinget.dk/artikel/maalet-for-dfs-nye-lederduo-exit-fra-eu-inden-for-de-naeste-10-aar

    Målet for DF’s nye lederduo: Exit fra EU inden for de næste 10 år
    Selv om det er en vigtig strategisk målsætning for Dansk Folkeparti at få Danmark meldt ud af EU, så er det alt for tidligt at kræve en folkeafstemning om det nu. Sådan siger europaparlamentarikeren Peter Kofod i et interview med Altinget. Efter planen skal han være formand Morten Messerschmidts højre hånd i den nye partiledelse.

    Det er partiformand Kristian Thulesen Dahl, der i sin grundlovstale præsenterer en skærpelse af Dansk Folkepartis EU-politik – men der står skrevet Pia Kjærsgaard og Søren Espersen mellem linjerne i hans tale. Det er deres kurs, der nu bliver officiel DF-politik.

    Nu præciserer Kristian Thulesen Dahl, at DF er modstander af EU. Han har længe sagt, at Danmark skulle tage det i flere tempi. Først afvente en færdig britisk aftale. Og derefter holde folkeafstemning. Hvad han ville anbefale ved dén afstemning, det kunne man ikke vide på forhånd. Så, altså et…. måske til dansk udmeldelse.

    Nu er budskabet, at Danmark skal ud af den politiske union og have en handelstilknytning til de andre lande. Måske efter britisk forbillede. Ellers i en norsk model – nordmændene er tilknyttet det såkaldte EØS-samarbejde, der er et samarbejde mellem en række lande og EU om handel, uden at være omfattet af EU’s politiske overbygning.
    ——————————

    Ovenstående er kun fra 2022.

    #5
    Nass
    Rusher
    • 490 Indlæg
    Offline

    Gab…

    Uinteressant. Det du deler, er ligegyldigt. Det er ikke relevant for 95% af danskerne. DF har 7 mandater i folketinget. De har minimal indflydelse. Hvad er det du prøver på? Hvad laver du her?

    #6
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3054 Indlæg
    Offline

    #5 Det virker mest som om, at han leder efter en undskyldning for at svine DF til og piske en stemning op.

    Det er som du siger totalt itellevant at bringe DF ind i en Brexit debat, da DF nul indflydelse har i DK og danskerne generelt overhovedet ikke hælder i retning af, at et Dexit (eller hvad vi skal kalde det)

    #7
    Nass
    Rusher
    • 490 Indlæg
    Offline

    #6 Tværtimod, det synes jeg du har misforstået. Jeg prøver ikke at piske stemningen op, jeg prøver tværtimod at sige, at vi ikke er i risiko for et “Dexit”. Synes Canis prøver at piske en unødig stemning op omkring at skabe fokus på DF’s Dexit-politik. Det er jo ikke relevant for den generelle politiske stemning.

    #8
    Emilsa
    Rusher
    • 1121 Indlæg
    Offline

    Jeg går vældigmeget ind for et Dexit, men jeg synes vi tager alle der nogensinde har stemt Fremskridtspartiet, DF, NB eller DD og sætter dem på den sydlige side af grænsen inden… med forbud mod at komme tilbage

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #9
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 770 Indlæg
    Offline

    Det er som du siger totalt itellevant at bringe DF ind i en Brexit debat, da DF nul indflydelse har i DK og danskerne generelt overhovedet ikke hælder i retning af, at et Dexit (eller hvad vi skal kalde det)
    ————————————————————————————–

    I sidder og er total bagkloge nu.

    2015 folktingsvalget hvor DF var det største borgerlige parti
    2016 Britterne stemte Ja til BREXIT

    Og uanset hvor mange mandater DF har eller ikke har i dag, vi kunne nemt have endt der hvor englænderne endte.
    Ud over det, så er de stadigvæk anti EU og stadigvæk allergiske overfor ordet “Klimaforandringer” og det er en sjov tendes på højrefløjen.

    Jeg tror der er noget som i allesammen har misforstået, det er ikke Kun DF jeg angriber.
    * Det er samtlige af yderliggående højrefløjs-Anti-EU-Anti-klima fjolserne som jeg angriber og bliver harm over.

    “At kalde en spade for en spade”, må ja ha lov at sige at de partiers retarderede og forældede holdninger er så langt væk fra det virkelige liv og den verden vi lever i.

    BREXIT som er et tab 100 Mia. GBP hvert år kunne nemt have blevet et DEXIT.

    #10
    Kenkari
    Moderator
    • 2747 Indlæg
    Offline

    We get it, we get it. Du kan ikke lide DF.

    Men, er der virkelig grund til at lave et helt emne, hvor du basher DF?

    Kan du ikke bare skrive det i din signatur

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #11
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3054 Indlæg
    Offline

    #7 Nass. Nej, nej. Jeg siger Canis prøver at piske en stemning op – ikke at du gør 🙂

    #9 Kan du ikke tage og råbe alt din galde ind i en pude, i stedet for at spide bits på det her? 😉

    #12
    Deadlights
    Rusher
    • 1213 Indlæg
    Offline

    Jeg er tilhænger af både EU og mener vi generelt gør for lidt for klimaet. Samtidig synes jeg vi ikke skal tage flere indvandrere ind, end vores samfund kan nå at integrere, og jeg er generelt ikke glad for at tage imod religiøse tosser eller folk, der nærmest behandler kvinder som slaver.

    #13
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 770 Indlæg
    Offline

    #10 Fuck Ja det er der grund til!!

    * Anti EU folket har lige GENNEMKNEPPET Englands økonomi de næste 50 år*
    Tallene er der, sort på hvidt. Læs artiklerne læs rapporterne.

    Troede du virkelig at alle dem som er Anti EU på rushers skulle Slippe for kritik? LOL

    Jeg troede du kendte mig bedre.
    Glem DF et sekund. Vores EU skepsis har været der længe før Brexit.
    Jeg kan godt hive undersøgelserne frem hvis du ønsker det.

    Det er kun fordi Anti-EU folkene vendte pludselig da de kunne se hvor katastrofal BREXIT var.

    Alle jer der pludselig blev Skabs EU-tilhængere , i skal sku da kraftedme udstilles .

    https://www.danskerhverv.dk/presse-og-nyheder/nyheder/2020/januar/brexit-har-gjort-danskerne-mere-positive-omkring-eu/#:~:text=Analysen%20viser%20tydeligt%2C%20at%20danskerne,af%20blevet%20mere%20negative.

    Brexit har efterhånden præget den offentlige debat siden juni 2016, hvor et smalt flertal af den britiske befolkning første gang stemte ”ja” til at forlade EU. Flere frygtede dengang, at det ville få befolkningerne i flere EU-lande til at ønske samme udvikling for deres lande. Efter tre et halvt år med usikkerhed omkring Brexit har flere dog indset, at det ikke er helt ligetil at forlade EU med alt, hvad det indebærer. Dansk Erhverv har på denne baggrund undersøgt danskernes syn på EU og herunder også, om Brexit har påvirket deres syn på Danmarks medlemskab.

    #14
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 770 Indlæg
    Offline

    5. Spam er ikke tilladt. Spam omfatter, men er ikke begrænset til: Flooding (mange posts), Boosting (løfte ens topic ved at skrive “op” eller lignende), Laming (posts uden reelt indhold – f.eks. posts uden tekst men kun links). Quoting bør holdes ved et absolut minimum.

    //Kenkari, Moderator

    • Dette svar blev ændret 3 måneder siden af Kenkari.
    #15
    Kenkari
    Moderator
    • 2747 Indlæg
    Offline

    Troede du virkelig at alle dem som er Anti EU på rushers skulle Slippe for kritik? LOL

    Er der så mange af dem?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #16
    JamesPond
    Rusher
    • 142 Indlæg
    Offline

    #10 Fuck Ja det er der grund til!!

    * Anti EU folket har lige GENNEMKNEPPET Englands økonomi de næste 50 år*

    Tallene er der, sort på hvidt. Læs artiklerne læs rapporterne.

    Troede du virkelig at alle dem som er Anti EU på rushers skulle Slippe for kritik? LOL

    Jeg troede du kendte mig bedre.

    Glem DF et sekund. Vores EU skepsis har været der længe før Brexit.

    Jeg kan godt hive undersøgelserne frem hvis du ønsker det.

    Det er kun fordi Anti-EU folkene vendte pludselig da de kunne se hvor katastrofal BREXIT var.

    Alle jer der pludselig blev Skabs EU-tilhængere , i skal sku da kraftedme udstilles .

    https://www.danskerhverv.dk/presse-og-nyheder/nyheder/2020/januar/brexit-har-gjort-danskerne-mere-positive-omkring-eu/#:~:text=Analysen%20viser%20tydeligt%2C%20at%20danskerne,af%20blevet%20mere%20negative.

    Brexit har efterhånden præget den offentlige debat siden juni 2016, hvor et smalt flertal af den britiske befolkning første gang stemte ”ja” til at forlade EU. Flere frygtede dengang, at det ville få befolkningerne i flere EU-lande til at ønske samme udvikling for deres lande. Efter tre et halvt år med usikkerhed omkring Brexit har flere dog indset, at det ikke er helt ligetil at forlade EU med alt, hvad det indebærer. Dansk Erhverv har på denne baggrund undersøgt danskernes syn på EU og herunder også, om Brexit har påvirket deres syn på Danmarks medlemskab.

    Nice omgang trolling du har gang i, du er meget dedikeret.
    Kan se dine indlæg bliver længere, er du begyndt at bruge ChatGPT?

    #17
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 770 Indlæg
    Offline

    #15 er der ikke? 😂🤣

    #18
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 770 Indlæg
    Offline

    #16 er ChatGPT ikke kun på engelsk? 🤔

    #19
    Kenkari
    Moderator
    • 2747 Indlæg
    Offline

    #15 er der ikke? 😂🤣

    Det ved jeg ikke. Jeg har ikke tal på dem, har du?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #20
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 770 Indlæg
    Offline

    #19 Emilsa er da 1, og han er ikke engang højrefløj men længere ud på venstrefløjen.
    Han har nosserne i det mindste til at stå frem det må man respektere.
    Meeeeen jeg tænker da der må være en del på højrefløjen, som er stille nu fordi de
    godt kan se at det er stupidt, og økonomisk fuldstændig galskab at forslå at skulle have Danmark ud af EU, for selv at kunne bestemme og afvise en håndfuld indvandrere mere ved grænsen.

    #21
    Kenkari
    Moderator
    • 2747 Indlæg
    Offline

    #20; Ærligt. Jeg havde også holdt min kæft, hvis alternativet var at høre på dit ævl og kævl

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #22
    -SANTA-Julemanden
    Rusher
    • 21 Indlæg
    Offline

    DF er (heldigvis IMHO) ikke rigtigt relevant mere – delvist erstattet af et ligeså uinteressant Støjberg-parti.

    Ifht dit indlæg #0, så tror jeg ikke det kommer som den store overraskelse. Det var jo “STAY”-lejrens budskab tilbage i 2015-2016 at det vil have ekstraordinære økonomiske at melde sig ud af markedsfællesskabet. Der er ingen tvivl om at det både har kostet i kroner og ører men ikke mindst også hægtet UK af på fremtidig vækstpotentiale hvilket har endnu flere konsekvenser over tid end de beløb du nævner – det er jo eksponentielt.

Viser 22 svar - 1 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...