Forside Fora Hardware Tv køb Black Friday 2023

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    aff3
    Rusher
    Offline

    Hej Rushers.

    Jeg overvejer at købe et LG OLED C3 nu hvor det er på tilbud, eller er der et andet tilbud på lignende TV i synes der er bedre? Jeg er lidt lunken overfor det ikke kører Android, men deres eget webOS. Fungerer det fint?

    Det skal primært bruges til PS5 og film/streaming. Kommer fra et ældre Phillips LED TV, så tænker det er nu at købe OLED. 😁

Viser 17 svar - 1 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    celerun
    Rusher
    • 10 Indlæg
    Offline

    Der er minimal forskel på C2 og C3, så spar pengene og nup et C2 istedet. C3 er en smule lysere men ikke specielt meget og slet ikke de ekstra penge værd. webOS fungerer fint og fjernbetjeningen kan styre musen på skærmen ved at pege. Det virker bare.

    Tjek de utallige video reviews på youtube af “c2 vs c3”, det er virkelig ikke pengene værd, i forhold til hvad du får.

    Her er en: https://www.youtube.com/watch?v=O9jXzoOdSuo

    • Dette svar blev ændret 5 måneder, 2 uger siden af celerun.
    #2
    aff3
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 165 Indlæg
    Offline

    #1 Tak for info.

    C2 modellen ser dog dyrere ud på PriceRunner lige pt. De store kæder har måske allerede udfaset den.

    #3
    celerun
    Rusher
    • 10 Indlæg
    Offline

    Ah okay, jamen så er det vidst besluttet?

    Der findes ikke bedre skærme til gaming end OLED, og LG’s paneler er klart på toppen. True black + HDR er jaw-dropping. Glæd dig!

    Hvis ikke du allerede er der, så join den her subreddit. https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/

    Der er en grund til at LG C2 (og C3, det er det samme panel) er _skærmen_ der bliver bragt op ved hver “Which OLED screen should I get” post.

    Go’ fornøjelse!

    #4
    Birdm
    Rusher
    • 134 Indlæg
    Offline

    Lige et shoutout til Sony herfra, er meget tilfreds med mit A80J 55″
    Sony bruger også LG´s panels, mens resten af hardwaren, er Sonys egen

    https://www.elgiganten.dk/product/tv-lyd-smart-home/tv-tilbehor/tv/sony-bravia-55-a80l-4k-oled-smart-tv-2023/608101

    De ser lidt stinkedyre ud pt, men fandt mit til 7000,- på januar udsalg, dog J-modellen (et år før K)
    Værd at overveje efter min mening, men er nok meget ens performance med LGs gætter jeg på

    #5
    NightBreaker
    Moderator
    • 1442 Indlæg
    Offline

    Hvor stort skal det være ?

    LG’s C2/C3 er i hvertfald gode TV.

    Købe den der er billigst.

    #6
    aff3
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 165 Indlæg
    Offline

    #4 Jeg tjekker det lige ud.
    #5 65 tommer

    #7
    hausner
    Moderator
    • 701 Indlæg
    Offline

    I er sgu nogen dyre drenge når det kommer til TV

    #8
    carn
    Rusher
    • 46 Indlæg
    Offline

    Har LIGE været ude og hente et LG OLED C3 – der er dælme sket en del i settingsmenuerne, siden ca. 2017. Er ikke helt sikker på at jeg har sat det rigtigt op

    #9
    knekker
    Rusher
    • 863 Indlæg
    Offline

    LG C2 med lidt snilde tillader adgang til “Service Mode” som giver dig adgang til en masse cool settings som ikke er tiltænkt den normale bruger. Her kan du f.eks. slå “Auto dimming” funktionen fra, som skærmen foretager hvis du f.eks browser en hjemmeside med en lys hvid baggrund. For at minimere potentiel burn-in. En funktion som desværre kan være ret distraherende, når man ser film, spiller spil eller browser hjemmesider og skærmen pludselig dimmer ned.
    LG har desværre fjernet adgang til service mode i C3. Derfor er der nogle experter som anbefaler C2 frem for C3.

    Hvis jeg selv skulle vælge imellem C2 eller C3, ville jeg vælge C2.
    Men jeg ville nok helst fortrække ASUS 41.5″ Skærm ROG SWIFT PG42UQ af LG’s OLED skærm, da den har mere matte skærm og alle funktioner som man kan forvente af en monitor, hvilket ikke er tilfældet med C2 og C3, der fungere mere som et TV, ie. glossy skærm, skærmen slukker ikke af sig selv når du lukker PC’en ned osv.

    • Dette svar blev ændret 5 måneder, 2 uger siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 5 måneder, 2 uger siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 5 måneder, 2 uger siden af knekker.
    #10
    Ghidora
    Rusher
    • 1206 Indlæg
    Offline

    Jeg ville holde øje med:

    https://www.flatpanels.dk/blackfriday2023.php

    Men LG WebOS er helt fint

    GL & HF

    #11
    aff3
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 165 Indlæg
    Offline

    #9 Jeg tror det er fikset med en firmware opdatering tidligere i år, men jeg er tvivl om det er det samme du snakker om.
    https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1679567071

    #12
    TabascoPreben
    Rusher
    • 86 Indlæg
    Offline

    LG C-serien er rigtigt fin. Har selv en C1 og er super tilfreds (ud over at jeg skulle være gået med en 65″ i stedet for 55″). Når man har vendt sig til OLED så ser alt andet bare skrabet ud efter. Kør med WebOS til det sander til og du bliver træt af det, også smæk en Google TV eller Apple TV på. No biggie.

    Samsungs OLED skulle også være fine, med lidt mere knald på farverne. Men nok ikke noget der er værd at betale ret meget ekstra for.

    #13
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Der er fede OLED fra mange producenter, alle med LG panel.

    Personligt ville jeg kigge på Philips 807 eller 808, som har Android og Ambilight.

    #14
    knekker
    Rusher
    • 863 Indlæg
    Offline

    #9 Jeg tror det er fikset med en firmware opdatering tidligere i år, men jeg er tvivl om det er det samme du snakker om.

    https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1679567071

    Jo ifølge dit link, ser det ud til at være rettet.
    De er har dog stadigvæk fjernet mulighed for at få adgang til service mode i C3 og G3.

    #15
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    G3

    Nogen gange #knekker…så er du på jysk TRÆLS! I øvrigt er der kuns EN G3’er – og den er fra H&K ej LG(og koster ikke omkring de 25K)

    Tåpik: 2021 LG LCD skærm her. Magisk pegepind og webOS er sgu dejligt.

    OLED bliver sikkert det næste….engang.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #16
    Ghidora
    Rusher
    • 1206 Indlæg
    Offline

    GL & HF

    #17
    aff3
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 165 Indlæg
    Offline

    Bare lige for at runde af, så gik jeg med C3. Jeg skal hente det i eftermiddag, så må vi se hvad det kan. 🙂 Tak for input!

Viser 17 svar - 1 til 17 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...