Forside Fora Hardware O365 gruppe basret kalender rettigheder

  • Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 2 år siden af SvenBent.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    SvenBent
    Rusher
    Offline

    Jeg sider og proever at give alle folk i organisation adgang til en kalendard.
    De boer alle have “Author” right hvilket giver dem adgang til at oprette ting men kun aendre or sletter deres egne ting.

    Mit problem er at naar jeg saetter det op som i billedet ovenfor saa kan Adam slette og aendres Bent ting.
    Det lyder paa mig som om at hele gruppen bliver set som samme Ejer istedet for de individuelle folk i gruppen ses som ejere at aftalerne i kalenderen.

    Saa hvad er den nemmeste maade at undgaa at smidde alle folk i en gruppe manuelt eller manuel give dem permission per enkelt bruger ?

    udfordringer:
    on-prem AD er synced til o365 men vores security groups are ikke.
    dvs gruppe maessigt kan jeg kun arbejde med mail enabled security groups i o365.
    derudover tror jeg ikke en gruppe vil hjaelpe hvis det som ovenfor medfore at ejerskabet tilhore gruppen og ikke individerne i gruppen.

    Haaber der giver mening hvad jeg forklarer

    - Sven Bent

    • Dette emne blev ændret 2 år siden af SvenBent.
    • Dette emne blev ændret 2 år siden af SvenBent.
Viser 3 svar - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 271 Indlæg
    Offline

    ok after lidt test frem og tilbage fik jeg loest ovenstaende nogenlunde.
    min opsaetning er korrekt problemmet er at outlook giver alle en personlig fremvisning sa det ser ud som om du sletter noget som du ikke har slet rettighed til

    A laver et moede
    B sletter Moedet og kan ikke laenger se det
    A kan stadgivaek see moedet
    C-Z kan alle stadigvaek see det

    Saa problemmet er loest det ar blot brugere der ikke helt forstod hvad de saa.

    mit naeste problem er at calenderen tillader to moedet paa samme tid.
    den kommer godt nok op ig sgier der er en konflikt men forhindre ikke i at nye moeder overlappe med gamle.

    Hvad er fikset til dette ?

    - Sven Bent

    #2
    NoFaith
    Rusher
    • 293 Indlæg
    Offline

    Automatically Reject meeting invites when busy in Outlook

    Det er en funktion i klienten så derfor kan du med garanti også sætte denne indstilling op på den mailboks som mødet bliver anmodet til, så den automatisk decliner hvis der allerede ligger en aftale.

    Powershell

    set-calendarprocessing -identity “roommailboxname” -allowconflicts $false

    #3
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 271 Indlæg
    Offline

    Automatically Reject meeting invites when busy in Outlook

    Det er en funktion i klienten så derfor kan du med garanti også sætte denne indstilling op på den mailboks som mødet bliver anmodet til, så den automatisk decliner hvis der allerede ligger en aftale.

    Powershell

    set-calendarprocessing -identity “roommailboxname” -allowconflicts $false

    lidt sent feedback

    Saa hvidt jeg husker er denne sat til false som standard.
    Jeg proevede ogsaa at saette den til false men de gav det samme.

    Indtil videre har der ikke vaeret klager over det saa jeg har valgt at lade det ligge.

    - Sven Bent

Viser 3 svar - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...