Forside Fora Hardware Nyt build forberedt til den kommende AMD 7950X3D chip

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
Viser 10 svar - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    MiNo
    Rusher
    • 704 Indlæg
    Offline

    Bare lige for at tage blæseren :

    Socket compatibility Intel LGA1700 (included since Q4 2021, older coolers require NM-i17xx-MP83), LGA1200, LGA1156, LGA1155, LGA1151, LGA1150, LGA2066, LGA2011-0, LGA2011-3 (Square ILM) & AMD AM4, AM5

    Direkte fra Noctua selv : https://noctua.at/en/nh-d15-chromax-black/specification

    Den fylder noget. Husk at tjekke, at kabinettet er bredt nok. Den er ca 17 cm “høj”

    #2
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Men til hvad? Star Citizen?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #3
    Schalde
    Rusher
    • 882 Indlæg
    Offline

    Er 32 GB et must ? hvis man skal være fremtidssikret de næste 5år?

    #4
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    Det kan vel ikke være for meget, har selv 64 GB

    #5
    Fedder
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 69 Indlæg
    Offline

    Kabinet er 245 mm bredt.
    Tegninger på kabinet er det svært at vurdere om køler 170 mm +mb + bund holder sig under de 245 ?

    Ikke sikkert at jeg får brug for 32 GB men man ved aldrig

    #6
    Masoz
    Rusher
    • 126 Indlæg
    Offline

    Er 32 GB et must ? hvis man skal være fremtidssikret de næste 5år?

    Hvis man spiller Star Citizen, så er det en stor fordel at have 32GB

    #7
    InvisibleSkull
    Rusher
    • 7 Indlæg
    Offline

    Hvad skal du bruge den til? Hvis gaming kan det bedre svare sig at købe bedre GPU, med mindre du kører på meget gammel/skidt CPU/RAM setup. Kunne også være værdifuldt at vide hvilken opløsning du bruger(hvis det er til gaming, hvilket jeg gætter på da du vil have X3D).

    #8
    Fedder
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 69 Indlæg
    Offline

    Spiller mest Sniper elite 5 på en Samsung G9 monitor med en AMD 5600X.

    Er måske overkill med et nyt build. Men fik muligheden så vælger mand selvfølgelig de bedste komponenter

    #9
    InvisibleSkull
    Rusher
    • 7 Indlæg
    Offline

    Selvfølgelig Jeg kører også en 5600X og et RTX3080. Spiller i 1440P og det er klart min GPU der er bottleneck.

    Kørte en benchmark i Call of Duty 2 den anden dag, og den viste 98% GPU bottleneck og 2% CPU..
    Dit 3070TI er allerede bottleneck med en 5600X’er, og vil være en kæmpe bottleneck på 7950X3D – især med den opløsning du kører.

    Så 10.000 kr. er brugt langt bedre på et 4070TI end på CPU/MOBO/RAM – hvis vi udelukkende snakker gaming.

    Jeg har selv overvejet opgradering til ZEN4 for nylig, men det vil koste mig 6-7000 kr. for 10-20 FPS mere. Hvis jeg bruger de 7000 kr. på ny GPU får jeg 50-100 FPS mere. Så jeg venter nok en generation mere, selvom jeg prøver at overbevise mig selv om at en 7700X, er det jeg mangler. Det er bare dyrt købte FPS i den opgradering.

    Hvis penge er ligemeget, så er det da for fedt at have det bedste Det giver bare mere mening at have det bedste grafikkort, da det er her det virkelig rykker når man skal have flest FPS muligt.

    Udover denne betragtning, synes jeg dit build ser fedt ud. Ville dog aldrig bruge SÅ mange penge på et bundkort Der er langt billigere alternativer der performancemæssigt er ens. Ville også overveje en AIO i stedet for luft – ZEN4 bliver lidt lune. https://www.proshop.dk/CPU-Koeler/Arctic-Liquid-Freezer-II-280-CPU-Vandkoeling-Max-23-dBA/2816726 – alternativt i 420 MM udgaven, den bør kunne være i det kabinet du har valgt.

    #10
    NightBreaker
    Moderator
    • 1442 Indlæg
    Offline

    Jeg er ikke helt enig i at dit grafikkort er bottleneck i dit system. Vil faktisk sige det passer meget godt sammen. Men mindre du overclocker. Dermed ikke sagt du ikke får mere ud af et grafikkort frem for en cpu, for det gør du helt sikkert, men der er ikke noget større bottleneck i dit system.

    https://pc-builds.com/bottleneck-calculator/result/10f19b/3/graphic-card-intense-tasks/3440×1440/

    Iht. Drømmen om 7950x3d. Så er det måske lidt tidligt. Ingen kender prisen. Måske er det ikke det værd. Måske er et mix af ny cpu og grafikkort en bedre løsning.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af NightBreaker.
Viser 10 svar - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...