Forside Fora Politik/Samfund Kultur- og kirkeministeren trækker sig 15-08-2021!

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
Viser 16 svar - 1 til 16 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Kenkari
    Moderator
    • 2739 Indlæg
    Online

    Jeg kan ikke se det dårlige i at hun trækket sig. Hun var jo imkompetent helt fra starten af

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #2
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3046 Indlæg
    Offline

    About fucking time!

    #3
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Hun er gravid. Hun mistede det forrige barn, mens hun var minister. Jeg tror, at grunden ligger i hendes privatliv.

    Men hun vil ikke blive savnet.

    #4
    VampiricEye
    Rusher
    • 3675 Indlæg
    Offline

    Jeg tror, at mange der arbejder inden for kultur (musikere osv.) er godt tilfredse med denne nyhed. Hun er blevet slagtet gevaldigt under stort set hele pandemien.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #5
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Dagens bedste nyhed 🥳

    #6
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3046 Indlæg
    Offline

    #3 Det er naturligvis dybt tragisk, at hun mistede et barn og har kæmpet med at blive gravid igen.
    Men hvis ens personlige sager overskygger ens evner til at være minister, så skal man altså trække sig – og ikke bare stikke hovedet i busken og vente på, at ministerpensionen bliver tildelt.

    #7
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #3 Det er naturligvis dybt tragisk, at hun mistede et barn og har kæmpet med at blive gravid igen.

    Men hvis ens personlige sager overskygger ens evner til at være minister, så skal man altså trække sig – og ikke bare stikke hovedet i busken og vente på, at ministerpensionen bliver tildelt.

    #6: Hun har været vag og visionsløs, men i mange lande har man været misundelig på den hjælp, som kulturen i Danmark er blevet hjulpet på under pandemien, blandt andet i Norge.

    #8
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    Hun var vellidt som borgmester i Roskilde Kommune, måske primært fordi hun var mæglende og ikke rigtigt gjorde nogen fortræd. At hun blev kulturminister på baggrund af sin borgmester-stilling var ret specielt, og hun havde da heller ingen problemer i at kaste borgmesterkæden fra sig og løbe mod Christiansborg da muligheden opstod.

    Forløbet frem til nu hvor hun går af demonstrerer nok meget godt at lokalpolitik og nationalpolitik er to meget forskellige områder at navigere i, og at arbejdspresset også er væsentligt forskelligt.

    #9
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #8
    Jeg tror det kommer meget an på hvem man spørger 😂

    #10
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3046 Indlæg
    Offline

    #7 Jeg er rimeligt sikker på, at mange i kulturen i DK har set misundeligt på, at de offentligt ansatte er sendt hjem med fuld løn, uden bekymring og folk i kulturen har stået med lang næse. Jeg kender i hvert fald et par stykker som har haft det meget stramt.

    #11
    ByteBandit
    Rusher
    • 42 Indlæg
    Offline

    #10 Hvilke offentligt ansatte er blevet sendt hjem med fuld løn? De offentligt ansatte har udført deres arbejde hjemmefra, og hvis deres opgaver ikke har været kompatible med det har de mødt op.

    #12
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #10 Hvilke offentligt ansatte er blevet sendt hjem med fuld løn? De offentligt ansatte har udført deres arbejde hjemmefra, og hvis deres opgaver ikke har været kompatible med det har de mødt op.

    Hverken min kone eller jeg har været hjemme med løn, foruden den første måned, hvor der blev lukket ned.

    Kunstnerlivet er ikke let, men jeg har ikke læst, at man ikke har kunnet få understøttelse eller skifte branche kortvarigt, hvor der var efterspørgelse.

    #13
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3046 Indlæg
    Offline

    #11 Hvilke offentlig ansatte har ikke fået fuld løn?

    Mindes ikke jeg har hørt om nogen offentligt ansatte der er blevet trukket i løn.

    #14
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #11
    +1

    #13
    Det er din formulering der faldt ham for brystet tror jeg umiddelbart. Oversat lyder det som om de blev sendt hjem med fuld løn uden forpligtigelser – Jeg tror dog ikke det var det du mente.

    #15
    Deadlights
    Rusher
    • 1205 Indlæg
    Offline

    Jeg er vel ikke den eneste her, som kan lægge to og to sammen? Hun stopper lige som Diablo 2: Resurrected er på vej ude ad døren. Et tilfælde? Næppe.

    Nu skal hun lige hjem og theorycrafte builds og så er hun klar til september.

    #16
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3046 Indlæg
    Offline

    #14 Det gjorde han nok. Det var overhovedet ikke det jeg mente.

Viser 16 svar - 1 til 16 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...