Forside Fora Politik/Samfund Kommunalvalg 2025

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,729

Jeps. Vi skal til stemmeurnerne d. 18 november 2025, og der er rundt omkring i de forskellige kommuner allerede fuld gang i valgflæsket.

Jeg skal stemme i Københavns Kommune, og her har Pernille Rosenkrantz-Theil virkelig været ude og spille fandango. Og hun får da al den hjælp hun skal have fra private virksomheder.

En ejendomsgigant, Jeudan, har stillet lokaler til rĂĄdighed til hende i forbindelse med valgkampen, lige ved Nørreport. Det kan næsten ikke blive mere centralt. Hvad skal hun sĂĄ betale: Absolut ingenting – https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/vandtaette-luksusskotter/10932075

Ja ja, det gælder om at kende nogle, der kender nogle, der kender nogle, der har set et billede af Tordenskjold.

Og hvis det ikke nærmest skriger ud af det her indlæg, så stemmer jeg ikke Soc Dem.

Har I nogle grumme historier ude fra jeres nærland?

Viser 6 svar - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 459

Vi ved jo alle sammen “There is no such thing as a free lunch”, sĂĄ at Pernille har været ude og sige at de tilfældigvis ikke havde en lejer og vi mĂĄ lĂĄne det, det er sku for let købt. Havde de været ude og sige jeps, mellem lejere, og et kort lejemĂĄl, sĂĄ kan i fĂĄ det til ½ pris, det havde nok været mere fair.

Her pĂĄ vestkysten af DK har Socialdemokraterne til gengæld problemer internt, de sviner hinanden til pĂĄ Facebook, ogsĂĄ efter der har været møder om ikke at gøre det, og jeg tror det var i mandags der var indkaldt til endnu et “Lad os nu lade være med at svine hinanden til og nøjes med at svine modstanderne, da folk mĂĄske ellers slet ikke vil stemme pĂĄ partiet” møde.

Om det virker ved jeg ikke, og jeg kan nærmest ikke huske at der har været andet end Venstre ved magten i byen, tror den nuværende har været det 5-6 år og ham inden vist omkring 25 år. Men jo tættere vi kommer på valget, tænker jeg der kommer flere historier frem i medierne.

Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 459

Og dog, kommer lige i tanke om at der da vist var noget med at borgmesteren og en anden fra Venstre var på plakaterne til Suset Festival fordi de skulle lege DJ, så de øvrige partier mener jo det er snyd, og betalt reklame agtigt, når nu kommunen giver penge til Suset festival og de så kommer på en masse plakater rundt i byen.

hqx
    Rusher
    • E-peen: 464

Jeg stemmer i ĂĄr pĂĄ de gode, fordi de andre er virkelig nogle onde nogen.

Kenkari
    Moderator
    #0 TrĂĄdstarter

#1: Vi har det samme her i Kbh. Det har været Soc dem som overborgmester i alt for mange år. Men, de er ved at miste magten, og så måtte Mor Mette lige træde i karakter og sætte hendes veninde og sommerhusmedejer i spil

• Dette svar blev ændret 3 timer, 58 minuter siden af Kenkari.
    Kenkari
    Moderator
    #0 TrĂĄdstarter

Så er SF på banen i København.

De vil bruge 10 milliarder på at opkøbe boliger, f.eks. fra Blackstone aka Kereby, og så udleje dem billigt til københavnere, f.ekjs. pædagoger, lærere, sosu mennesker og så videre.

Gad vide hvor de vil finde 10 milliarder henne.

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,484

Det er spøjst at når offentlig ansatte modtager en iPhone fra privat firma skal de i fængsel:
    https://www.dr.dk/nyheder/penge/bestikkelsessag-offentligt-ansatte-skal-i-faengsel-efter-have-modtaget-iphones-og

NĂĄr en politiker modtager ydelser af privat virksomhed sker der intet. Hyklere hele bundtet.

Viser 6 svar - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...