Forside Fora Politik/Samfund Kommunalvalg 2025

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,776

Jeps. Vi skal til stemmeurnerne d. 18 november 2025, og der er rundt omkring i de forskellige kommuner allerede fuld gang i valgflĂŠsket.

Jeg skal stemme i KÞbenhavns Kommune, og her har Pernille Rosenkrantz-Theil virkelig vÊret ude og spille fandango. Og hun fÄr da al den hjÊlp hun skal have fra private virksomheder.

En ejendomsgigant, Jeudan, har stillet lokaler til rĂ„dighed til hende i forbindelse med valgkampen, lige ved NĂžrreport. Det kan nĂŠsten ikke blive mere centralt. Hvad skal hun sĂ„ betale: Absolut ingenting – https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/vandtaette-luksusskotter/10932075

Ja ja, det gĂŠlder om at kende nogle, der kender nogle, der kender nogle, der har set et billede af Tordenskjold.

Og hvis det ikke nÊrmest skriger ud af det her indlÊg, sÄ stemmer jeg ikke Soc Dem.

Har I nogle grumme historier ude fra jeres nĂŠrland?

Viser 24 svar - 1 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 486

Vi ved jo alle sammen “There is no such thing as a free lunch”, sĂ„ at Pernille har vĂŠret ude og sige at de tilfĂŠldigvis ikke havde en lejer og vi mĂ„ lĂ„ne det, det er sku for let kĂžbt. Havde de vĂŠret ude og sige jeps, mellem lejere, og et kort lejemĂ„l, sĂ„ kan i fĂ„ det til œ pris, det havde nok vĂŠret mere fair.

Her pĂ„ vestkysten af DK har Socialdemokraterne til gengĂŠld problemer internt, de sviner hinanden til pĂ„ Facebook, ogsĂ„ efter der har vĂŠret mĂžder om ikke at gĂžre det, og jeg tror det var i mandags der var indkaldt til endnu et “Lad os nu lade vĂŠre med at svine hinanden til og nĂžjes med at svine modstanderne, da folk mĂ„ske ellers slet ikke vil stemme pĂ„ partiet” mĂžde.

Om det virker ved jeg ikke, og jeg kan nÊrmest ikke huske at der har vÊret andet end Venstre ved magten i byen, tror den nuvÊrende har vÊret det 5-6 Är og ham inden vist omkring 25 Är. Men jo tÊttere vi kommer pÄ valget, tÊnker jeg der kommer flere historier frem i medierne.

Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 486

Og dog, kommer lige i tanke om at der da vist var noget med at borgmesteren og en anden fra Venstre var pÄ plakaterne til Suset Festival fordi de skulle lege DJ, sÄ de Þvrige partier mener jo det er snyd, og betalt reklame agtigt, nÄr nu kommunen giver penge til Suset festival og de sÄ kommer pÄ en masse plakater rundt i byen.

hqx
    Rusher
    • E-peen: 482

Jeg stemmer i Är pÄ de gode, fordi de andre er virkelig nogle onde nogen.

Kenkari
    Moderator
    #0 TrÄdstarter

#1: Vi har det samme her i Kbh. Det har vÊret Soc dem som overborgmester i alt for mange Är. Men, de er ved at miste magten, og sÄ mÄtte Mor Mette lige trÊde i karakter og sÊtte hendes veninde og sommerhusmedejer i spil

• Dette svar blev ĂŠndret 2 uger, 6 dage siden af Kenkari.
    Kenkari
    Moderator
    #0 TrÄdstarter

SÄ er SF pÄ banen i KÞbenhavn.

De vil bruge 10 milliarder pÄ at opkÞbe boliger, f.eks. fra Blackstone aka Kereby, og sÄ udleje dem billigt til kÞbenhavnere, f.ekjs. pÊdagoger, lÊrere, sosu mennesker og sÄ videre.

Gad vide hvor de vil finde 10 milliarder henne.

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,500

Det er spÞjst at nÄr offentlig ansatte modtager en iPhone fra privat firma skal de i fÊngsel:
    https://www.dr.dk/nyheder/penge/bestikkelsessag-offentligt-ansatte-skal-i-faengsel-efter-have-modtaget-iphones-og

NÄr en politiker modtager ydelser af privat virksomhed sker der intet. Hyklere hele bundtet.

Kamala
    Rusher
    • E-peen: 83

#6 Kan du pÄpege hvor i loven det stÄr, at det er forbudt for en virksomhed, at yde partistÞtte??
    Sjovt nok er der rent faktisk fradrag for det.

-dut-
    Rusher

#7 jeg siger ikke at det er ulovligt, jeg siger at det er hykleri.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,958

#7 Der er forskel pÄ bestikkelse og partistÞtte.

At de skal i fĂŠngsel er helt fair. De kender reglerne og de modtog alligevel bestikkelse.

Er det fair at virksomheder stÞtter politiske partier? Det kan man sÄ diskuterer.

#0 Bare Pernille holder EL fra magten, sÄ er jeg nÊsten ligeglad hvad hun gÞr.
    Hende EL tumpen der er teknik/miljĂž borgmester er helt vĂŠk fra vinduet.

Kenkari
    Moderator
    #0 TrÄdstarter

#0 Bare Pernille holder EL fra magten, sÄ er jeg nÊsten ligeglad hvad hun gÞr.
    Hende EL tumpen der er teknik/miljĂž borgmester er helt vĂŠk fra vinduet.

Det kommer an pÄ hvad man er til. Og som med alle partier. For mig, er der et eller andet relaterbart i alle partier.

F.eks det at SF synes der skal gÞres noget, sÄ der kommer billigere boliger. Ja, god tanke, men fuldstÊndig urealistisk.
    At Soc Dem ville gÞre daginstitutioner gratis synes jeg er en god ide, den skal bare lige tweakes lidt, sÄ det f.eks kun er gratis, hvis man har en husstandsindkomst under x kroner.
    EL har en ting med at de vil have bilerne ud af byen. Det synes jeg er en god ide, men det skal lige tweakes lidt. De vil nedlĂŠgge parkeringspladser i middelalderbyen, men det gĂžr det bare svĂŠrt for erhvervsdrivende at finde et sted at holde. Det kan godt tweakes lidt.

Og jeg kan ikke huske hvem der foreslog det. Men, der er nogle pÄ RÄdhuset, som vil lave en 0-Emissionsfri zone pÄ indre vestrebro, medmindre du bor der. Igen, jeg synes det er en god tanke, men det skal lige tweakes lidt.

Og det irriterer mig, for jeg har svÊrt ved at finde et parti, hvor jeg er enig med dem hele vejen rundt, sÄ der mÄ indgÄes nogle kompromisser

Cancerman
    Head Rusher

Det kommer an pÄ hvad man er til. Og som med alle partier. For mig, er der et eller andet relaterbart i alle partier.

MisforstĂ„ mig ikke: Jeg fucking hader Pernille Rosenkrans Thiel… Men jeg hader Lise Barfod mere.

Nu er jeg gudskelov flyttet blandt vĂŠk fra de lortekommune, sĂ„ nu kan i andre fĂ„ glĂŠde af de tosser. 😁

ahymdahl5
    Rusher
    • E-peen: 1

Det som irriterende mig mest er, at folk som stammer fra enhedslisten ender som direktÞr og bor pÄ strandvejen nÄr de er fÊrdige med politik. Der er altid et eller andet med deres integritet.

GĂŠt hvem jeg snakker om(jeg tror ikke at Pernille er meget mere anderledes).

• Dette svar blev ĂŠndret 2 uger, 6 dage siden af ahymdahl5.
    zybr
    Rusher
    • E-peen: 138

Heh, hvor er det nÊsten helt surrealistisk at hÞre pÄ sÄdan en som Pernille Rosenkranz Theil idag, nÄr hun stÄr der og forsvarer de rige og folk der betaler topskat.
    Det passer nok alligevel nĂ„r man siger at de unge stemmer socialt, men nĂ„r de bliver ĂŠldre(og begynder at tjene penge) sĂ„ bliver de liberale 😀

Kender ikke rigtigt til hende der Lise Barfod , men hun mener Äbenbart at Israel-PalÊstina konflikten er super vigtigt i dansk kommunalpolitik, WTF?!.

Touch some fucking grass Lise…

• Dette svar blev ĂŠndret 2 uger, 3 dage siden af zybr.
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,469

#13 – AltsĂ„ jeg er 42 og betydelig mere ideologisk venstreradikal end dengang i fĂžrste halvdel af mine 20ere da jeg lĂ„ i Ă„ben krig med nynazister

Cancerman
    Head Rusher

#13 Lise Barfod er rablende sindsyg. Helt vĂŠk fra vinduet.

#14 Der er altid undtagelser der bekréfter reglen 🙂

Kenkari
    Moderator
    #0 TrÄdstarter

#15: AltsÄ, hvis valget stÄr mellem Barfoed og Rosenkrantz-Theil, sÄ vil jeg hellere have Barfoed end hende Soc Dem damen, som har fÄet det hele serveret pÄ et sÞlvfad af sin veninde Mette-mor

Og det ligner det bliver mellem de to til Overborgmester

NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,703

Nu kender jeg kun til Vejle. Og der skal der altsÄ en ny ind. De har kÊmpe overskud pÄ over 2 milliarder, men alligevel spare de pÄ alt til deres borger. Lukker skoler, plejehjem, skÊr i skoler isÊr speciel skoler, hvor bÞrn har det hÄrdeste og svÊreste.

Cancerman
    Head Rusher

#17 Det er jo derfor, at de har penge i kassen – de bruger dem ikke 😁

#16 Jeg er ligeglad med om Pernille har fÄet det serveret:
    Line Barfod er en rabiat kommunist og blander sine aktivistiske tendenser omkring Gaza ind i et kommunalvalg – det skal bare stoppe lige nu.

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,078

#3 SĂ„ mĂ„ man nĂŠsten gĂŠtte pĂ„, at du stemmer blankt. De er sgu alle nogle klaphatte efterhĂ„nden…

hqx
    Rusher
    • E-peen: 482

#3 SĂ„ mĂ„ man nĂŠsten gĂŠtte pĂ„, at du stemmer blankt. De er sgu alle nogle klaphatte efterhĂ„nden…

Helt ĂŠrligt sĂ„ aner jeg det ikke, de lover alle sammen guld og grĂžnne skove – og ingen levere noget som helst andet end nedskĂŠringer eller symbolske budget forbedringer.

Kenkari
    Moderator
    #0 TrÄdstarter

Jeg fandt aldrig ud af om det var i forbindelse med Kommunalvalget, eller om de allerede gÄr efter Folketingsvalg nÊste Är eller noget

View post on imgur.com

-dut-
    Rusher

#21 er det Fonsecas slogan?

Kenkari
    Moderator
    #0 TrÄdstarter

#21 er det Fonsecas slogan?

Der er mange tanker pÄ x og what not, om at Moderaterne bejler til Fonseca fordi de er sÄ dÄrlige i mÄlingerne. De ligger jo til at ryge helt ud ved nÊste valg.

NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,703

GrĂŠs er grĂžnt
    Er du enige ?

J som i Jord
    Er du enige ?

En boldt er rund
    Er du enige

Vi er mennesker !
    Er du enige ?

Er det her en idiotisk mÄde, at tiltrÊk for pÄ
    Er du enige?

Jeg kunne nĂŠsten ikke vĂŠre mere tĂŠt af de her Er du enige. Hvem fan tror de vi er ?

Viser 24 svar - 1 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...