Forside Fora Politik/Samfund Kan I holde vinteren 2022-23+?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    HMAKs tykke sokker her. Og har sørget for rigeligt med brænde til mine “stakkels” gamle(ej fattige!) forældres morsø…

    Men hva’ med Rusherne. Hvad har I på og/eller fyrer I med – og ser det godt eller skidt ud?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 1 år, 5 måneder siden af StultusX2.
    • Dette emne blev ændret 1 år, 5 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 1 til 30 (af 34 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Shiu
    Rusher
    • 94 Indlæg
    Offline

    Får ingen problemer her. Faktisk har jeg lige fået et brev i min e-boks at der ikke vil komme en regning fra fjernvarmen da de har tjent langt mere end budgetteret ved at sælge sol/vind. Så resten af året er varmen gratis for mig.

    #2
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #1 Aha, tydeligvis IKKE på Nykøbing Mors Fjernvarmeværk! Monstro fra det fynske?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #3
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3014 Indlæg
    Offline

    Vi har lige fået ny brændeovn til det nye hus og har masser brænde. Så det hjælper.

    Så er det mere spændende om nogen kan nå at installere en varmepumpe inden vi flytter ind… Og hvad elprisen bliver

    #4
    medisterKongen
    Rusher
    • 492 Indlæg
    Offline

    Fjernvarme fra HOFOR og bor i nybyg fra 2017. Så lige hvad angår varmen er alt OK.

    #5
    MasterSoren
    Rusher
    • 74 Indlæg
    Offline

    Vi har gasfyr. Det er heldigvis ikke et alt for gammel hus (Energi klasse B ) og alt lys er for nyligt udskiftet til led. Vi har budgetteret med at skulle bruge omkring 40 klik ekstra i år på energiudgifter.

    Vi har heldigvis også nogle fornuftige opsparinger at tære af hvis priserne stikker helt af.

    Hvis vi ikke løber tør for gas og el skal det nok gå, men det bliver en dyr vinter.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 5 måneder siden af MasterSoren.
    #6
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    Pillefyr i et 200 år gammelt hus, det er godt jeg ikke er kuldskær… Men jeg gruer for alle dem fra Afrikas land i familien

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #7
    Kenkari
    Moderator
    • 2672 Indlæg
    Offline

    #6 har du så været forudseende og købt piller til vinteren, eller er du på herrens mark?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #8
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #7 jeg har været lagt ned af regninger hele sommeren, så jeg er på herrens mark, men jeg har en plan… Man kan få piller presset af majs skaller, de koster det halve. Det er stadig ubehagelig dyrt – men det går nok lige

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #9
    Kenkari
    Moderator
    • 2672 Indlæg
    Offline

    #8 jeg læste også nogle vælger noget solsikkepiller eller noget, måske det var en mulighed. Det forurener som en i helvede, men det må vi vel leve med

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #10
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 292 Indlæg
    Offline

    Jeg låste min gaspris i slut 2021 i 2 år… så jeg undgår vist med nød og næppe prisstigningerne… og så fandt vi lige en gravalvorlig indstilling på vores gasfyr.. vi kunne ikke forstå et af værelserne hvor der også er adgang til fyret altid var drønvarmt uanset hvad vi indstillede… så var det kedlen der havde digital adgang(!) og det rum stod til 38 grader lol!

    Vi kunne ikke forså vores regninger altid var høje, men det kan vi se nu har nedbragt vores gasforbrug med nok 70% lol… så vi går en tid i møde med langt mindre regninger.

    Og så har vi Clever Power til vores 2 elbiler, så vi kan køre fast for 699 kr (+790 kr. i midlertidigt tillæg), så det er jo ikke tosset.

    Ja og så tjener jeg også ganske hæderligt.

    Men hvorom alting er, så har vi dog skruet ned for varmen i ren solidaritet og sat elforbruget ned… vi lå på normalt i snit 25-30 kWh om dagen, og er nu på under 10… slukkede et par køleskabe her og der og gik diverse rum igennem for standbystrøm… især i kælderen var der mange it gadgets der bare stod og slugte strøm.

    Går det hele ned ad bakken næste år har vi tilbud klar på solceller til huset med batteri og inverter så vi er 120% selvforsynende, dem tjekker jeg leveringstider på hver 2. måned, så vi kan trykke køb.

    #11
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3014 Indlæg
    Offline

    #6 Det er præcis sådan et vi har købt – håber de kan nå at sætte en varmepumpe i (ellers staller 90% af de andre renovationer også)

    #12
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #10 38° ‘amnen for ind i hede hule h…

    ..og selvom man er ri#(X..forholdsvist velhavende. SÅ alligevel: herfra!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #13
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #11 – Vi fik det lige før jeg “overtog” “gården”/slægtsruinen da min far gik til.. Tanken på det gamle brændefyr sprang dagen efter han døde… Jeg forbander min mor, lidt, for ikke at have valgt en kombi løsning der kan tage både piller og brænde.

    Fyret er fantastisk, men ligenu lidt nedern

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #14
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 563 Indlæg
    Offline

    Fyrer med træ og har fint til denne sæson.

    Jeg har heldigvis fundet en der vil have tyndet ud i sin skov, så der går jeg og fælder, bl.a. med min onkel. Han har sådan et dejligt monstrum hvor man bare smider stammen i og så kommer der brænde ud i den anden ende.

    Lige nu sælger han alt det han kan lave. Det er fuldstændig vildt. Folk holder nærmest i kø under slisken med deres trailere – det har jeg aldrig set før 😬

    #15
    Esmun
    Rusher
    • 10 Indlæg
    Offline

    Pillefyr og brændeovn her.

    Var heldig at jeg fik forhørt mig hos trælasten da pille-priserne ramte 5000 kr. på nettet. De havde sørme et helt læs piller til 3100,- inkl. levering. Jeg købte 4 paller lige på stedet.

    Nu kan jeg så bare ærge mig over at jeg ikke tømte deres lager da det var “billigt”, men jeg er også vandt til at give 5000 for 3 paller, så 12000+ for 4 var lidt hårdt for mig at sluge på det tidspunkt.

    Desværre holder det nok kun til februar, men så håber jeg godt nok priserne har justeret sig lidt ind igen når den værste vinter er forbi. Ellers køber jeg en varmepumpe

    #16
    hausner
    Moderator
    • 681 Indlæg
    Offline

    låste min gaspris i slut 2021

    Okay hvor heldigt var det lige?

    #17
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3014 Indlæg
    Offline

    Vores sløve VVSer har så lige meldt at han først kan leverer VP til januar. Håber satme den anden han er hurtigere.

    #18
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 292 Indlæg
    Offline

    #16 Det var fantastisk timing… fik låst den til 4 kr/m3…

    Men seriøst samtlige medier skrev der at man burde låse sin gaspris, jeg fulgte bare opfordringen – jeg bliver næsten lidt idiot af alle dem der piver nu – det stod med store fede overskrifter på stort set alle nyhedsmedier i efteråret 21’….

    Har aldrig tænkt over min gaspris, men medierne spammede bare løs med “Lås din gaspris” artikler og advarsler… så ringer jeg ind til gasselskabet og siger “fastpris tak” og får en mail 2 min efter at mit produkt er ændret til fastpris i 2 år.

    Det tog mig under 5 min. med ventetid at fixe det… har nok tjent 50-100k på de 5 min. efter skat.

    #19
    hqx
    Rusher
    • 295 Indlæg
    Offline

    #18 Det kan man ikke engang mere, og som jeg har forstået det er der mange firmaer som har opsagt deres fastprisaftaler grundet de specielle omstændigheder og høje priser – hvilket bare er super træls for kunderne.

    Så lige på OK fx. der ligger de i 28kr/m3 – og vi er stadig i September, av av av…

    #20
    TabascoPreben
    Rusher
    • 84 Indlæg
    Offline

    Ældre hus med ny varmepumpe og næsten ny brændeovn.

    Fik installeret varmepumpe sidste sommer og vandt i statens energitilskudslotteri (21k bobs), så det var lækkert nok.

    Som #18 fulgte jeg også opfordringerne i medierne omkring nytår og fik fastpris på el til lidt over en krone pr. kWh frem til feb. 2025.

    #19 Jeg har ikke hørt om andre end SK Forsyning der har opsagt kundernes fastprisaftaler ud fra force majour (fjendtlige handlinger fra fremmede magter)? Men hvis Andel vælger at sløjfe min fastprisaftale er det da nok en ekstraregning på 30-40k om året, så det må de gerne lade være med.

    Har brænde nok til denne fyringssæson ud. Plejer at få et vognlæs kløvet bøgebrænde læsset af i indkørslen ad gangen. i 2020 gav jeg 5500 kr. Nu ligger den på omkring 15.000 kr. Min far selvskover, og der har førhen været maks et par tusind at spare på at tag med ham og bakse rundt med det i 3-4 weekender. Men nu er der nok over 10k at hente så jeg må trække i skærebukserne og komme med ud og få noget frisk luft og gratis croosfit næste år.

    #21
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 563 Indlæg
    Offline

    #19
    True. Der er mulighed i alle forbrugeraftalerne for at udbyder kan komme ud af aftalerne, så #10 har såmænd ingen garanti for den pris. Men fordi udbyder har en mulighed, så er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at de gør det. Så han kan krydse fingre og være glad for prisen så længe det vare.

    Og som #20 også er inde på, så er man begyndt at rykke på det ude hos udbyderne, og jo længere vi kommer ind i en inflation og desto hårdere konsekvenserne bliver, så skal der nok ikke så lang tid til før udbyderne slår til for at overleve.

    #20
    Sådan en tur i skoven er fandme skønt. Åbne en øl/sodavand og madpakke med et par rugbrødsmadder og hører fuglene, vinden og træer/blade, samt duften af nysavet træ. Plus man får brænde OG motion samtidigt. Whats not to like

    #22
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 292 Indlæg
    Offline

    #21 Jeg har tjekket op på det, og de har bekræftet at de ikke opsiger de aftaler de har indgået.

    Men jeg sidder også bare klar på køb knappen mht. solceller og varmepumpe hvis nogen fucker med de gaspriser her så har vi hele setuppet på ca. 4-6 uger.

    #23
    zybr
    Rusher
    • 92 Indlæg
    Offline

    Har pillefyr+2xbrændeovne. Piller nok til denne vinter og nok træ til 3-4år. Bor alene så kan godt “skære hjørner” med fyringen. Er mest bekymret for evt. sprængte vandrør hvis det bliver en hård vinter. Havde 2 sprængte vandrør for 2 år siden, det kan ikke anbefales.

    #24
    VxChemical
    Rusher
    • 330 Indlæg
    Offline

    Jeg har gas fyr.

    Men jeg er ved at installere en luft til luft varmepumpe med kanaler rundt i huset for at få varmen rundt til værelserne.

    Så kommer der en el radiator eller 2 til at klare det som pumpen ikke kan.

    Fuck Putins gas.

    #25
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3014 Indlæg
    Offline

    Der var bid på dne anden VVSer. Så der bliver installerer varmepumpe den 21. November. De stakkelsw nuværende ejere sad ved pejsen – de var løbet tør for piller

    #26
    TabascoPreben
    Rusher
    • 84 Indlæg
    Offline

    #21 100%. Nyder det egentligt også, men i sidste ende er det sjovere at være hjemme med familien og lave noget med dem. Fruen er heller ikke henrykt over at stå med hus og unger mens jeg er ude halvdelen af weekenden i en måned, men når der er en shoppingtur/rigtig god middag at hente pr. gang glider det lidt nemmere ned

    Edit: også lyder det til at regeringen kommer ud med gaveposen i morgen og køber stem… hov hjælper befolkningen gennem energikrisen. Spændende hvad de har i gaveposen.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 5 måneder siden af TabascoPreben.
    #27
    Ghidora
    Rusher
    • 1168 Indlæg
    Offline

    Har strøm til og med hele næste år til 35 øre pr kWh.

    Varmen er heldigvis på strøm 😀

    GL & HF

    #28
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    ..og så begynder det…

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-09-29-traepillefirma-sigtet-for-bedrageri-politi-advarer-mod-at-true

    Bliver en “interessant” vinter.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #29
    Kenkari
    Moderator
    • 2672 Indlæg
    Offline

    #28;: Jeg tror bare folk skal erkende, at der ingen træpiller er i denne vinter. Der er udsolgt

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #30
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 563 Indlæg
    Offline

    #28
    For at komme med et politiker svar:

    “Det kan ikke udelukkes at anmeldelser af brændselstyverier stiger kraftigt denne vinter” 😬

    Dem der har forudkøbt af ham er enten desperate eller idioter. Forhåbentlig det første. Indehaver har lang kriminel løbebane, og det er Alm. Kendt i lokalområdet.
    Nu er de vist gået under jorden, og det forstår jeg godt, hvis de faktisk er skyldige 🫣

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...