Forside Fora Spil I gang med Fallout i 2024

  • Dette emne har 14 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 2 uger, 1 dag siden af Schalde.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    MiNo
    Rusher
    Offline

    Har aldrig spillet noget, men måske jeg burde?

    Hvis der er nogle garvede fallout fans, så må i gerne komme med nogle bud på hvordan jeg skal gribe det an. Synes at have læst at noget er godt, andet er knap så godt. Jeg kunne nok nøjes med det som er godt/rigtigt godt – så længe det giver en sammenhængende oplevelse hvor man ikke i et spil pludseligt ikke fatter noget fordi man sprang et spil over.

    Reelt er der ikke mange spil som er sådan. Det gør det nemligt svært at sælge til nye spillere, så hav gerne de kritiske briller på.

Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    MiNo
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 709 Indlæg
    Offline

    Har lige tjekket https://www.thegamer.com/how-many-fallout-games-are-there/

    Mit eget bud ville være

    Fallout 3 (2008)
    Fallout New Vagas (2010)
    Fallout 5 (2015)

    Og hvis det hele var fantasktisk, og jeg vil have mere så
    Fallout 78 (2018)

    #2
    -dut-
    Rusher
    • 1173 Indlæg
    Offline

    #1 du fik da stavet en af dem korrekt, så det er da en form for begyndelse.

    #3
    Kassen
    Rusher
    • 75 Indlæg
    Offline

    Der er ingen af dem hvor du vil føle du springer noget over. De er alle lavet efter princippet om at du “ikke var der” i de forrige.

    Hvis du feks. spiller fallout 2, vil du stadig høre om karakteren fra det første, men det foregår så længe efter at det jo kun er historie. Samtidigt så når du møder divserse faktioner, skal din karakter jo alligevel spørge hvem de er, fordi han ved det jo angiveligt ikke, selvom man mødte dem i de andre spil.

    Personligt er fallout new vegas bedst synes jeg. men mange synes nummer 3 er bedst. Nummer 3 starter man i vault og på den måde giver det nok mest den “rigtige” fallout følelse. Begge spil som jeg husker det har fine storylines. Du kan hente en mod som gør at du spiller fallout 3 på fallout new vegas motor (aim downsight bla)

    Fallout 4 har helt klart det bedste gunplay. til gengæld har det meget mere begrænset historie elementer (men dem der er er gode synes jeg)

    Kort historie: mit bud er at starte med fallout 3, på new vegas engine.

    #4
    Festival_H
    Rusher
    • 785 Indlæg
    Offline

    Jeg er selv igang med Fallout 3 i øjeblikket og man mærker nemt at det er nogle år siden den er lavet.

    1 og 2 er for dem som elsker det klassiske. Det gør jeg ikke, så dem så jeg playthroughs på YT.

    Regner med at spille 4eren bagefter og så måske noget 76, men er det ikke et eller andet online noget?

    #5
    MiNo
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 709 Indlæg
    Offline

    #2 LOL jeg sagde jo jeg var ny til den serie

    #3 tak. Så lige kortvarigt 1+2 og det er vist slet ikke mig.
    Og tak for MOD tippet. Vil checke det ud, og se hvad der ellers er af tweaks.

    Til 4’eren findes en HD texture pack, så den skal da på.

    Snuppede 3 + Mew Vegas + 4 for i alt 175 kr – og alle 3 spil i ‘GOTY’ eller Ultimate Ed. med alt muligt gøgl.

    #4 76’eren startede vist som primært multiplayer, men der skulle være tilføjet en masse som gør det til et ok single player spil. Se evt mit link fra tidligere.

    Nå, nu skal jeg så bare lige blive færdig med Arkham Knight, så er dén trilogi klaret.

    Andre tips inden jeg starter op er MEGET velkomne

    #6
    Emilsa
    Rusher
    • 1124 Indlæg
    Offline

    Hvis ikke du spiller 1 og 2, så snyder du dig selv

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #7
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3063 Indlæg
    Offline

    #5

    #8
    Schalde
    Rusher
    • 883 Indlæg
    Offline

    Har selv spillet de andre undtagen 1 og 2 og er ved at installere Fallout 76 nu. Det var skrald da jeg prøvede det tilbage i 2018 eller 19 men er vist blevet ganske okay så nu skal det prøves.. primært som solo eller med en ven eller 2

    #9
    MiNo
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 709 Indlæg
    Offline

    #5 Cool !

    #10
    medisterKongen
    Rusher
    • 510 Indlæg
    Offline

    Har prøvet Fallout 4 igen efter den sidste update. Jeg var ikke hooked. Og har faktisk aldrig fået det gennemført.

    Har tilgengæld næsten lige spillet Fallout: New Vegas igennem igen, som jeg også klart mener er det bedste af de nye spil.

    Men ser da lovede ud med at kunne kombinere 3’eren med NV via mods.

    #11
    Kassen
    Rusher
    • 75 Indlæg
    Offline

    Har prøvet Fallout 4 igen efter den sidste update. Jeg var ikke hooked. Og har faktisk aldrig fået det gennemført.

    Har tilgengæld næsten lige spillet Fallout: New Vegas igennem igen, som jeg også klart mener er det bedste af de nye spil.

    Men ser da lovede ud med at kunne kombinere 3’eren med NV via mods.

    Jeg gik også igang med nummer 4 for nyligt.

    Jeg spiller med en del mods nu, som bare forbedre sådan…generelle småting, og det har faktisk fangede mig mere end det gjorde da det udkom (jeg var virkeligt ikke imponeret).

    Dog skal man nok mere gå til det som et slags looter shooter end et fallout spil.

    Jeg synes de “rigtige quest” der er i fallout 4 faktik fanger fallout atmosfæren rigtigt godt. Men man skal være indstillet på at man løber i rigtigt mange “dungeons” som bare er loot. Modsat de gamle fallout hvor hver location ligesom havde et tema og en bunke quest.

    Forstår dog stadig ikke at folk er så imponeret over companions i Fallout 4. Jeg synes altså dem jeg har løbet med (prøver at få perks fra alle) er noget flade. Dog har jeg det virkeligt sjovt med at bygge de 2 robot companions om på den robot station.

    #12
    Zchez
    Rusher
    • 18 Indlæg
    Offline

    Jeg prøvede at spille Fallout 3 igen, på min bærbar, men spillet vil ikke starte op.
    Prøvede at finde en løsning, fx køre i win xp compability mode, tvinge den til at bruge bestemt grafikkort osv. men intet virker.
    New Vegas virker dog uden problemer.

    Har nogle af jer andre også prøvet det og fundet en løsning?

    #13
    sittingduck_m
    Rusher
    • 99 Indlæg
    Offline

    Jeg har brugt rigtig mange timer i New Vegas og 4eren og begge spil er fantastiske. New Vegas har en bedre storyline hvor 4eren i min optik er mere spænende ar udforske. Spiller mest for at se den verden spillende er i så har kun gennemført New Vegas. Har dog brugt 3 gange så mange Timer i 4eren på at bygge settlements, udforske og bare nyde den verden der er.

    Hvad angår mods så har den nye update sat en del ud af spil. Så må se om det bliver rettet ind igen.
    Sim settlement er et sjovt mod hvor de selv bygger byen op…

    #14
    Schalde
    Rusher
    • 883 Indlæg
    Offline

    Er blevet suget fuldstændig ind i 4eren igen, denne gang med Mods og en helt anden tilgang til at udforske og løse quest samt nu kan jeg tilgå alle DLC. Kan slet ikke få den følelese i 76 som jeg kan med singleplayer spillene

    Indtil videre er jeg lvl 8 og har udforsket den første store quest hvor jeg skulle udradere raiders på en stor fabrik. mega fedt og endte med at tage over 2 timer

    Sgu lidt ærgeligt man skal være låst fast på 72FPS

    • Dette svar blev ændret 2 uger, 1 dag siden af Schalde.
Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...