Forside Fora Hardware Give kalender adgang til en gruppe i O365 med powershell

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    SvenBent
    Rusher
    Offline

    Jeg fyre foglende powershell kommando af

    add-MailboxFolderPermission -identity “Board Room:\calendar” -AccessRights Author -user “This fancy new group”

    men faar foelgende fejlmeddelelse

    The user “This fancy new group” is either not valid SMTP address, or there is no matching information.
    + CategoryInfo : NotSpecified: (:) [Add-MailboxFolderPermission], InvalidExternalUserIdException
    + FullyQualifiedErrorId : [Server=BN7PR12MB2753,RequestId=1d0dc437-fb8e-49bb-97b1-4c6cecda62da,TimeStamp=3/11/2022
    7:36:55 PM] [FailureCategory=Cmdlet-InvalidExternalUserIdException] 15CAF164,Microsoft.Exchange.Management.StoreT
    asks.AddMailboxFolderPermission
    + PSComputerName : outlook.office365.com

    Lommandoen virker fint med brugere. men har det ikke helt fint med at smide brugere paa en ressources vil helt klart foretraekke det var gruppe baseret

    Gruppen er oprettet som in security group i O365 admin.

    - Sven Bent

Viser 4 svar - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Gronk
    Rusher
    • 21 Indlæg
    Offline

    https://docs.microsoft.com/en-us/powershell/module/exchange/add-mailboxfolderpermission?view=exchange-ps

    -User
    …Valid values are mail-enabled security principals (mail-enabled accounts or groups that have security identifiers or SIDs that can have permissions assigned to them)….

    #2
    NightBreaker
    Moderator
    • 1440 Indlæg
    Offline

    Er “This fancy new group” er det en mail-enabled security group ?

    #3
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 271 Indlæg
    Offline

    #1
    F#ck. Jeg laeste det som enhver gruppe med mail adgang og ikke som en label for en specifik gruppe type.
    jeg takker

    - Sven Bent

    #4
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 271 Indlæg
    Offline

    Satme rart at faa rydet up i 5 kalenders 21 brugers direkte permission ind til en gruppe.

    - Sven Bent

Viser 4 svar - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...