Forside Fora Off-topic Flyvende biler i 2030

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
Viser 5 svar - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #31
    Steadi
    Rusher
    • 329 Indlæg
    Offline

    #30 – Jeg tager hellere et bureaukratisk helvede fremfor droner eller flyvende biler over alt.

    Generelt er min holdning, i hvert fald indtil videre, at transport på landjorden i det mindste har den fordel, at de ret hurtigt ikke længere kan ses eller høres. Samtidig er den traditionelle luftfart ofte placeret så højt over jordens overflade, at de hverken larmer nævneværdigt eller kan ses som andet end en mindre genstand.

    Flyvende biler 50-250 meter over alt oppe i himlen? Det lyder ikke som en fed fremtid.

    #32
    Emilsa
    Rusher
    • 1167 Indlæg
    Offline

    #31 – Jeg tænker også at jeg i den post-apokalyptiske fremtid skal være en slags raider/prospector i ruinerne af den sammensunkne civilization, en technobarbar – så kan de flyve rundt med deres dimser inde i de indhegnede megabyer…

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #33
    StultusX2
    Rusher
    • 2017 Indlæg
    Offline

    #28 YAY! Go’e gamle Zorglub ♥ og +1 for tegneserie reference IKKE omhandlende ‘americana'(marvel, DC mm.)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #34
    Djernis
    Rusher
    • 71 Indlæg
    Offline

    #31 Jeg tror heller ikke det kommer til at ske foreløbigt, der er for mange ting der taler imod det, medmindre det bliver 100% automatiseret, der er for mange blinde vinkler i en bil der kan flyve og med det besvær folk har i forvejen med at bruge spejle eller se sig omkring så kan det kun blive værre i luften, medmindre de kun må færdes i bestemte “motorveje” i luften, og så vil der alligevel være en tosse i en BMW der skal te sig tosset

    Støjmæssigt ville der nok komme en del mere som du er inde på, vi bor næsten direkte under approach banen til landing i Aalborg Lufthavn (Bor i Vodskov) og vi kan da høre når flyene kommer over blokkene, men det er ikke noget der irriterer os synderligt, pånær når AWACS’en kommer forbi for 7. gang ud af 20 på en dag til touch’n’go øvelser, hold nu kæft det apparat larmer… men ok det er så også en flytype fra 70’erne

    • Dette svar blev ændret 3 år, 2 måneder siden af Djernis.
    #35
    Snowball42
    Rusher
    • 252 Indlæg
    Offline

    Jeg har altid har forsvaret Tesla og det kan evt ses som Tesla fan-boy, dog har jeg altid argumenteret for mine holdninger. Men min position her har faktisk ikke så meget at gøre med Tesla eller Elon som så, men det at en dansker og deres typiske jantelov, elsker at pille folk ned (eller se dem crash and burn) som har klaret sig godt her i livet.

    Jeg finder det patetisk fordi disse individer har aldrig selv udrettet noget i livet, og i stedet for at arbejde hårdt eller tage chancer for for at opnå noget, eller i det mindste have en form for respekt for de folk som Elon har opnået, så er det så er det endnu engang bare sjovere og lettere at svine og pille ned de folk som gør det godt.

    Jeg finder ikke Elon karismatisk jeg har heller ingen personlig interesse i at møde Elon, der findes endda et klip hvor han sparker sin kærestes hund under et interview fordi den larmede under interviewet(uden for kamera). De ting Elon har opnået her i livet har jeg derimod utrolig meget respekt for, en bedrift meget få mennesker her i livet ville kunne gøre kunsten efter. Det har ikke noget at gøre med at være Simp, det er blot et faktum. Jeg forsvare ham fordi der bliver sat tvivl på hans karakter blot fordi han bl.a ikke altid kan overholde sine mål. Det er useriøst og dybt latterlig holdning at have og lugter af en typisk jantelov person som ikke ved hvad han snakker om.

    Og det er ikke bare Nioxic som elsker at hade Elon, de danske medier som Danmarks Radio, bringer ofte også kun artikler omkring Elon, når han har gjort sig underligt bemærked og stort set aldrig når Elon, SpaceX eller Tesla klare sig fantastisk, for det er åbenbart ikke spændende læsning for den danske befolkning.

    Han sætter stramme deadlines, hans raketter har eksploderet meget i starten, han har valgt ikke at bruge lige så dyrt HW til hans raketter, fordi de f.eks. ikke er samme high grade som Nasa bruger.

    Så kan det jo godt være han glipper deadlines indimellem, men der er ikke mange der producerer tilsvarende high tech ting, der tager samme kalkulerede risici som ham. Derfor må jeg også sige jeg er enig i forhold til det.

    Jeg kan heller ikke undgå at blive imponeret over de ting han har nået så hurtigt som han har, og i forhold til dårlige arbejdsforhold, så er der i USA inden for bl.a. advokat firmaer, wallstreet/hedegefonde osv. enormt høje krav til dem der vil ind. Jeg tror bare Tesla er så meget i medierne i forhold til andre lignende firmaer at man bare ikke hører de samme ting.

Viser 5 svar - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...