Forside Fora Off-topic Flyvende biler i 2030

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
Viser 30 svar - 1 til 30 (af 35 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Kenkari
    Moderator
    • 2682 Indlæg
    Offline

    For et kort øjeblik troede jeg lige du ville linke til Rokokoposten

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #2
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    ..håber de er med diesel – det kunne være hyl

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #3
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    Jeg er vild med idéen.

    store droner.

    og så længe det ikke er Elon der står bag, så er jeg glad. Den mand lover fandme (lidt for) meget lort.

    #4
    VampiricEye
    Rusher
    • 3655 Indlæg
    Offline

    #3 Uha, pas på med at svine Elon. Du risikerer at få visse rushere på nakken.;)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #5
    SturmWolfDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 562 Indlæg
    Offline

    #1
    Et kort øjeblik overvejede jeg om det var det korrekte tidspunkt jeg havde taget min morfinpille på, eller om jeg var kommet til at tage dobbelt dosis (Blev opereret i går).

    #2
    De nyere diesel biler er mig bekendt renere end benzin, men kan være det er en røver jeg har fået fortalt.

    Personligt håber jeg på reveal af en højfunktionel hydrogen motor

    #3
    Jeg tror der skal tryk på ide. Jeg ser ikke at det er realistisk at nå i 2030, men det skal da nok komme.
    Hehe jeg håber ikke at Elon peakede med hans Cybertruck show.

    #6
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    #3 Nævn en der har fået opbygget så mange revolutionerende virksomheder i verden. Nogensinde.

    Manden der ændrede bilindustrien.
    Manden der får gjort menneskeheden til interplanetariske væsner.

    Osv.

    Det skal altid tages med et gran salt når han siger noget, men når han siger det så er det blot for at fortælle hvad han sigter efter hvis man følger lidt med.

    #7
    Kenkari
    Moderator
    • 2682 Indlæg
    Offline

    Et kort øjeblik overvejede jeg om det var det korrekte tidspunkt jeg havde taget min morfinpille på, eller om jeg var kommet til at tage dobbelt dosis (Blev opereret i går).

    Jeg håber da ikke det var noget alvorligt og alt gik som det skulle.

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #8
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    #6 Jeg er ikke som sådan bekendt med diverse virksomhedsskabere – generelt set er jeg ligeglad med om det er frank, john, henning eller jette som står bag en virksomhed

    men Elon siger bare nogen ting, som ikk bliver til en skid, inde for den tidsplan han selv siger.

    fx selvkørende biler, udtalte han ville være på level 5 i 2018. De fungerer stadig ikke den dag i dag.

    “interplanetarisk race” ? det er vi ikke. der har ikke været mennesker på andre planeter endnu. Og det er også ret ligegyldigt, for det er ikk rigtig noget jeg kan bruge til en skid?

    Hans hyperloop er stadig bare et latterligt koncept som ikke fungerer – og vi hører sjovt nok meget lidt om det jo længere tid der går.

    Hans tunneller er dog blevet gravet – men … kun i ganske få områder og selvom der blev påstået man kunne komme rundt med ~150 mph, så er farten kun … 35ish? (1 bil ad gangen… ?)

    Hans solar-tag ved jeg så ikke noget om. Det er ikke noget jeg har hørt eller set være en mulighed i Danmark – det er til gengæld en god idé, som jeg selv har undret mig over i lang tid, altså, hvorfor hele taget ikke bare er solceller, istedet for enkelte paneler som skal installeres oven på.

    og så er der alle de små ting… hans kommentarer ifht en dykker i thailand. hans kommentarer til SNL, og den generelle måde hans ansatte bliver truet på og lign.

    især det med hans ansatte kan jeg slet ikke respektere

    når alt det så er sagt, så kan jeg godt lide hans biler – men .. jeg ville aldrig købe en. pga manden bag.

    husk lige, du får intet ud af at gokke den af på Elon. tvært imod.

    Han gør intet, for din skyld.

    du skal altid være kritisk overfor rige røvhuller – også selvom de laver elbiler

    • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Nioxic.
    #9
    SturmWolfDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 562 Indlæg
    Offline

    #7
    I’m alive ain’t I lol.

    Det var blot en ørespytkirtel der skulle fjernes pga. godartet celleforandring, så det har jeg taget ganske roligt. Opdagede det også helt tilfældigt da jeg skulle barbere mig. Skulle efter sigende være på højkant igen i næste uge – Indtil da har jeg fået at vide, at jeg skal nyde rusen. Én uge på langs skal man ikke kimse af

    #10
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Jeg tror bestemt, det er sandsynligt, at flyvende biler er opfundet og fungerer i 2030. Spørgsmålet er bare, om virksomhederne kan producere dem billigt nok, til at nok folk rent faktisk har råd til dem, og dét tvivler jeg på.

    Der er sikkert en masse, virkelig vild teknologi i gang med at blive udviklet lige nu (fx større kamprobotter), men de er enten for dyre at producere, eller de kræver en mobil energikilde, der simpelthen ikke er blevet opfundet endnu.

    Men det kommer.

    Bye with a warmly hugs

    #11
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #7

    I’m alive ain’t I lol.

    Det var blot en ørespytkirtel der skulle fjernes pga. godartet celleforandring, så det har jeg taget ganske roligt. Opdagede det også helt tilfældigt da jeg skulle barbere mig. Skulle efter sigende være på højkant igen i næste uge – Indtil da har jeg fået at vide, at jeg skal nyde rusen. Én uge på langs skal man ikke kimse af

    WTF!? ..troede det var noget med dit trafikuheld(engang fra dr?) Kopf Hoch!

    “ørespytkirtel” Vudden’ opdager man den under barbering? og JA! Er selv i alderen* til ‘kedelige’ overraskelser

    *som i den slags ens egen krop giver – ikke “gaver” fra f.eks. eks’er ;-D

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af StultusX2.
    #12
    SturmWolfDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 562 Indlæg
    Offline

    #10
    Ja jeg tænker også at sådan et projekt kommer til at blive drevet frem af den velhavende klasse, evt. militæret. Men det bliver næppe et alm. syn i gadebilledet i 2030 (Én eller anden husk at gøre dette til skamme om 9 år, hvis jeg tog fejl).

    #11
    Det føles som en lille hård “klump” lige under huden, hvor dit øre ender, og hvor kæben ender. Når de har udviklet sig så bliver de meget større og nemmere at opdage, men jeg opdagede den fordi jeg tilfældigvis pressede ind hvor ørespytkirtlen sidder, så jeg opdagede den meget hurtigt, ifølge kirugen.
    7 uger efter blev den fjernet på privathospital. Hos det offentlige skulle jeg vente til foråret 2023 (Velfærdssamfund haha) – ingen grund til at tage chancer, fordi godartede kan godt udvikle sig til det modsatte. Så nej tak til ventetid.

    #13
    knekker
    Rusher
    • 854 Indlæg
    Offline

    #6 Jeg er ikke som sådan bekendt med diverse virksomhedsskabere – generelt set er jeg ligeglad med om det er frank, john, henning eller jette som står bag en virksomhed

    men Elon siger bare nogen ting, som ikk bliver til en skid, inde for den tidsplan han selv siger.

    fx selvkørende biler, udtalte han ville være på level 5 i 2018. De fungerer stadig ikke den dag i dag.

    “interplanetarisk race” ? det er vi ikke. der har ikke været mennesker på andre planeter endnu. Og det er også ret ligegyldigt, for det er ikk rigtig noget jeg kan bruge til en skid?

    Hans hyperloop er stadig bare et latterligt koncept som ikke fungerer – og vi hører sjovt nok meget lidt om det jo længere tid der går.

    Hans tunneller er dog blevet gravet – men … kun i ganske få områder og selvom der blev påstået man kunne komme rundt med ~150 mph, så er farten kun … 35ish? (1 bil ad gangen… ?)

    Hans solar-tag ved jeg så ikke noget om. Det er ikke noget jeg har hørt eller set være en mulighed i Danmark – det er til gengæld en god idé, som jeg selv har undret mig over i lang tid, altså, hvorfor hele taget ikke bare er solceller, istedet for enkelte paneler som skal installeres oven på.

    og så er der alle de små ting… hans kommentarer ifht en dykker i thailand. hans kommentarer til SNL, og den generelle måde hans ansatte bliver truet på og lign.

    især det med hans ansatte kan jeg slet ikke respektere

    når alt det så er sagt, så kan jeg godt lide hans biler – men .. jeg ville aldrig købe en. pga manden bag.

    husk lige, du får intet ud af at gokke den af på Elon. tvært imod.

    Han gør intet, for din skyld.

    du skal altid være kritisk overfor rige røvhuller – også selvom de laver elbiler

    • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Nioxic.

    Det er så dejligt let at sidde på sin dovne fede røv som Average Joe og svine de folk til som kaster sig ud i ambitiøse projekter, der som udgangspunkt har alle ods imod fra overhovedet at lykkedes.
    Nioxic du ser ikke ud til at holde igen med at dømme andre for deres fejl og manglende evner, så lad os da vende blikket imod dig i stedet. Hvad har du egentlig udrettet i livet, hvad har du gjort for at gøre verden til et bedre sted? Hvilket chancer i livet har du taget som kunne resultere i at folk vil hænge dig ud for at fejle?
    Hvad var det…intet, niks, nada siger du? OK godt at vi lige fik det på plads.

    Elon sætter sig ambitiøse mål, også selv om han ved at målene kan virke uvirkelige, men han gør det for at presse sine folk, så de performer det bedste de kan. Nogle vil sige at det ikke er rimeligt behandling, men sandheden er at folk i vores tid har aldrig været mere begejstret for vores fremtid pga Elon med SpaceX der vil tage os til Mars, Elbiler og FSD, siden Presidenten J.F Kennedy fik os på månen 1969.
    Elon er kendt for ikke at være let at arbejde sammen med og det er hårdt, men folk er endnu engang fri til at søge arbejde et andet sted hvis de ikke gider det.

    #14
    knekker
    Rusher
    • 854 Indlæg
    Offline

    Og når du har Tesla på CV’et så er det altså ikke svært at finde arbejde et andet sted. Sjovt nok, ser du alligevel Tesla ifølge meningsmålinger værende det mest eftertragtet arbejdsplads for nyuddannet enginøre.
    Elon er ikke perfekt det kan vi godt blive enig om, men for søren da, det er du og jeg jo selv langt fra. Så stop dig selv med den typisk danske semi jalous jantelovs attitude du spyder ud her, det som altid et ukønt syn at overværge.

    #15
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #13 – Forhelvede Knekker, vi ved god du er glad for Musk, men behøver du simpe så hårdt. Jeg bliver helt forlegen.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #16
    knekker
    Rusher
    • 854 Indlæg
    Offline

    Jeg har altid har forsvaret Tesla og det kan evt ses som Tesla fan-boy, dog har jeg altid argumenteret for mine holdninger. Men min position her har faktisk ikke så meget at gøre med Tesla eller Elon som så, men det at en dansker og deres typiske jantelov, elsker at pille folk ned (eller se dem crash and burn) som har klaret sig godt her i livet.
    Jeg finder det patetisk fordi disse individer har aldrig selv udrettet noget i livet, og i stedet for at arbejde hårdt eller tage chancer for for at opnå noget, eller i det mindste have en form for respekt for de folk som Elon har opnået, så er det så er det endnu engang bare sjovere og lettere at svine og pille ned de folk som gør det godt.
    Jeg finder ikke Elon karismatisk jeg har heller ingen personlig interesse i at møde Elon, der findes endda et klip hvor han sparker sin kærestes hund under et interview fordi den larmede under interviewet(uden for kamera). De ting Elon har opnået her i livet har jeg derimod utrolig meget respekt for, en bedrift meget få mennesker her i livet ville kunne gøre kunsten efter. Det har ikke noget at gøre med at være Simp, det er blot et faktum. Jeg forsvare ham fordi der bliver sat tvivl på hans karakter blot fordi han bl.a ikke altid kan overholde sine mål. Det er useriøst og dybt latterlig holdning at have og lugter af en typisk jantelov person som ikke ved hvad han snakker om.
    Og det er ikke bare Nioxic som elsker at hade Elon, de danske medier som Danmarks Radio, bringer ofte også kun artikler omkring Elon, når han har gjort sig underligt bemærked og stort set aldrig når Elon, SpaceX eller Tesla klare sig fantastisk, for det er åbenbart ikke spændende læsning for den danske befolkning.

    #17
    Deadlights
    Rusher
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Cole conceded: “There’s some time before we can really get this off the ground.”

    Interessant ordvalg.

    #18
    Steadi
    Rusher
    • 329 Indlæg
    Offline

    Mit umiddelbare bud er, at der er mellem 0 og 10 % chance for, at flyvende biler i 2030 er andet end et marketingsstunt eller, i bedste fald, et redskab til de meget rige.

    Hvori består deres fordel set ift fx helikoptere, udover, at de kan køre rundt på jorden?

    #19
    SturmWolfDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 562 Indlæg
    Offline
    #20
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Så..æh..øh..vanvids-flyvsel om knap 9 år?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #21
    SturmWolfDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 562 Indlæg
    Offline

    #20
    Det skal du nok regne med, ja.

    Hæv pensionen og kom i gang inden politikerne får indført en tilføjelse til vanvidskørsels-paragraffen

    #22
    Memorianx
    Rusher
    • 256 Indlæg
    Offline

    #19 det er godt nok en dårlig formuleret historie… De har ikek opfundet en bil der kan kører på vandet, deres bil kan ikke engang kører. De har givet en båd udseende som en bil og planlægger i fremtiden at få gøre deres bud istand til kører på land, når den kan færdes begge steder må de selv vælg hvad de kalder den

    #23
    SturmWolfDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 562 Indlæg
    Offline

    #22
    Haha ja jeg smilte da jeg læste den og tænkte wtf

    #24
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    Men det er billige point og marketing retorik, for så snart der findes en 3 – 4 test projekter rundt om i verden hvor man eksperiementerer med über-agtige taxa droner… Så er det en realitet.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #25
    SturmWolfDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 562 Indlæg
    Offline
    #26
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #25 – den slags har eksisteret i årevis, men de der som behøver landingsbaner bliver aldrig andet en en gimmick – pånær den paraglider ting der er lavet til at nå ud til fjerntbiliggende bebyggelser.

    Der er en hulens masse koncepter for flyvende “biler” der kan lande og lette vertikalt.. men foruden nogle prototyper i 1/3 størrelse, er der vist ikke nogen der har bygget en endnu.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #27
    anden145
    Rusher
    • 44 Indlæg
    Offline

    #26
    Er “desværre” meget enig med dig. Så længe de kræver landingsbaner osv, tror jeg ikke de bliver almindelige blandt befolkningen. Tror heller ikke helt på det, så længe det kræver jet- eller propel-motorer… For at flyvende “biler”/transport skal blive normalt, skal man nærmest ud i noget anti-gravity halløj. Og det er der nok ret lang vej til…

    Føreløse flyvende droner, tror jeg dog godt kunne bruges som lufttaxi eller lignende henad vejen – eventuelt el-drevet… Tror dog aldrig det blive normalt og som erstatning for en egentlig bil.

    #28
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #27 De forholdsvist seriøse koncepter de arbejder i, minder meget om opskalerede droner – som enten er elektriske eller kører på brint celler. En quadcopter på hjul.

    Hvilket i øvrigt i tegneserieverdenen er et gammelt koncept

    Zorgmobil
    (Zorgmobil fra Splint & Co)

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Emilsa.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Emilsa.
    #29
    SturmWolfDK
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 562 Indlæg
    Offline

    #28
    Kommer til at tænke på en landspeeder fra warhammer 40k når jeg ser det billede.

    #30
    Guru35
    Rusher
    • 67 Indlæg
    Offline

    Kan jo sagtens lade sig gøre rent teknisk. Det eneste problem jeg ser, som de skal have løst, det er larmen. Sådan en drone larmer som en helikopter. Selv en lill drone larmer pænt meget. Så forestil jer hundredevis af dem, der flyver rundt over byerne. Det bliver et rent støjhelvede. Hvis man kan reducere larmen, så ser jeg intet i vejen for at hr. og fr. Danmark kan have en stor drone stående i garagen, der kan transportere dem fra Kbh. til Århus på under en time, når de har lyst.

    Der er selvfølgelig også alle mulige sikkerheds faktorer, som kan bremse udviklingen. Fx. skal der laves faste flyveruter, som holder sig uden for almindelig luftfarts trafik. Plus at det dårligt nok er lovligt at flyve med almindelige droner over byerne, pga. af nedstyrtningsfare, så hvordan så med en drone på størrelse med en bil? Der bliver et beraukratisk helvede som skal løses først.

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...