- Dette emne har 15 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 1 år, 7 måneder siden af NoFaith.
-
Oprettet afEmne
-
30/03/2023 kl. 23:41 #0EvilDonutRusherOffline
Efter den ene store udgiver efter den anden har meldt ud, at de ikke ville være at finde på årets E3, har arrangørerne fra ESA nu draget den logiske k
[Læs hele nyheden her: E3 2023 er aflyst]One Donut to rule them all, one Donut to find them.
One Donut to bring them all, and in the darkness bind them -
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
30/03/2023 kl. 23:49 #1NightBreakerModerator
- 1578 Indlæg
OfflineDamm !!!! Det er noget af en ørkenvandring E3 er igennem.
Håber det kommer op igen. Men selvfølgelig svært når de store hopper fra.
Synes dog der er mærkeligt de gør det. Der er da et par store titler på vej i år. Eller er det bare mig ?
31/03/2023 kl. 00:52 #2EvilDonutRusher#0 Trådstarter- 60 Indlæg
OfflineDet er dyrt at have en stor stand på en messe som E3, og de fleste udgivere er nok nået frem til at det ikke er pengene værd.
E3 har rødder i en tid hvor detailhandlen var konge og video på internettet ikke rigtig fandtes. Dengang handlede det for branchen om at vise spillene frem for indkøbere hos de store kæder, og også lidt til pressen nu man alligevel var samlet.
Detail-delen er næsten ligegyldig i dag, sociale medier og influencers har overtaget meget af pressens rolle, og generelt har udgiverne langt, langt flere muligheder for at kommunikere direkte til slutkunderne.
Så vidt jeg har forstået, holder Microsoft fast i deres Xbox showcase dagen før E3 normalt ville starte. Den har langt større værdi for dem end selve messen, fordi de her kommer direkte ind i folks stuer. Ingen mellemmænd, bare direkte stream fra Twitch, YouTube osv.
One Donut to rule them all, one Donut to find them.
One Donut to bring them all, and in the darkness bind them31/03/2023 kl. 07:41 #3JesperBlomkaalRusher- 331 Indlæg
OfflineMesser er slet ikke pengene værd for dem der køber stand pladser.
31/03/2023 kl. 07:49 #4NightBreakerModerator- 1578 Indlæg
OfflineBare synd. Kunne godt lide at der var en dag hvor der kom en masse nyt.
31/03/2023 kl. 08:04 #5NickellModerator- 1823 Indlæg
OfflineÆv…
Nu var messen jo mere end de store præsentationer. Jeg har altid elsket reportagerne fra PC Player, når de tog derover. Jeg svor som teenager, at jeg selv skulle prøve det en dag.
Jeg er ked af alt det, som vi taber på den digitale udvikling, men der er ikke så meget at gøre.
- Dette svar blev ændret 1 år, 7 måneder siden af Nickell.
31/03/2023 kl. 08:56 #6NoFaithRusher- 296 Indlæg
OfflineSynes det er et dumt argument at “Messer koster penge og er dyre” når vi taler om selskaberne med milliardomsætninger, det er jo nok ikke derfor de har valgt ikke at gøre det, de ville kunne spare 10.000 gange så meget hvis de købte lokums papir der kostede 50 øre mindre pr. rulle til alle deres fysiske lokationer hvis det her var en del af en større spareøvelse.
Det handler sgu ikke om pengene, jeg tror de har fået storhedsvanvid og tendensen mere ligger i at alle føler sig så store at de lige så godt kan holde deres egne præsentationer, messer er også efterhånden et gammeldags koncept der mere er til fornøjelse for forbrugerne, Blizzard gik jo for lang tid siden ud og valgte at holde deres egen Blizzcon, det var ligesom starten på det hele, jeg tror da også økonomisk det er klogt nok ikke at deltage, jeg tror bare ikke det er hovedargumentet fort deres valg, men E3 skal nok overveje om ikke de skal være “the showcase of the unknown small indies” da de store giganter ikke har brug for eksponeringen, tror i hvert de skal gentænke konceptet hvis de vil rejse sig igen fra asken.
31/03/2023 kl. 09:34 #7KenkariModerator- 3225 Indlæg
OfflineMen. Det er jo ikke kun spilbranchen der oplever at Messer er noget af fortiden. Generelt, af hvad jeg oplever og hører fra min omgangskreds, så bruges messer slet ikke på samme måde mere. Det at skulle præsentere sine værker, varer og fremtidsvisioner, sker meget mere online, eller i egne rækker, hvor f.eks. bilbranchen laver deres egne shows inden for deres eget mærke eller ejerkreds.
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
31/03/2023 kl. 10:28 #8hausnerModerator- 837 Indlæg
OfflineSelvfølgelig er det af økonomiske årsager. For de firmaer handler alt om økonomi. hvis de ikke ken stille en business case op der viser at de samlet set kommer til at øge deres indtjening som direkte følge af E3 vil de med stor sandsynlighed undlade at stille op. Og så koster den MINDSTE booth i 2014 $10.000 så med alle udgifter rundt omkring standen løber det op i et anseligt beløb, selv for de små.
31/03/2023 kl. 10:51 #9Festival_HRusher- 893 Indlæg
OfflineHvis boothbabes kommer tilbage, kommer messerne også tilbage.
Vi ve’ ha’, vi ve’ ha’, boothbabes tilba’!
Vi ve’ ha’, vi ve’ ha’, boothbabes tilba’!Kom nu allesammen i kor!
Vi ve’ ha’, vi ve’ ha’, boothbabes tilba’!
Vi ve’ ha’, vi ve’ ha’, boothbabes tilba’!31/03/2023 kl. 11:40 #10NoFaithRusher- 296 Indlæg
Offline#8 Selvfølgelig er det IKKE af økonomiske årsager, ved at bruge dit eget argument imod dig så vil jeg påstå at det ikke har været økonomisk forsvarligt at deltage i E3 i MANGE år så hvorfor pludselig nu?, du har totalt misset pointen med E3 for firmaernes synspunkt, er du klar over hvor meget PR koster? og hvor billig PR. en Messe som E3 er?
Disse firmaer bruger millioner på PR. og her får de muligheden for at få hele verdens opmærksomhed omkring deres produkter i indeværende år og det eneste de skal gøre er at stille op med en latterlig messebås?
Please, der har måske lidt med økonomi at gøre men det er LANGT fra den primære årsag, billiger PR. kan man simpelthen ikke købe for penge, man kan godt hoste sit eget net show men du kan ikke garantere at du kan samle det samme antal øjne som en verdenskendt messe som E3 kan skrabe sammen, der er omtale og rygter og PR. i 3-4 dage i streg, både for fysisk fremmødte men især også for alle dem som følger med verden over, E3 bruger jo deres tid og energi på at reklamere for hvornår de her shows løber at stablen så du ikke behøver gøre det, det er jo win/win for alle.
Jeg tror mere her er tale om en domino effekt hvor visse firmaer melder fra og så begynder alle andre også at falde på stribe indtil E3 er sådan, fuck it så gider vi sku slet ikke holde det, jeg tror ikke på de får samme “bang for the buck” rent PR. mæssigt ved at holde en 2-3 timers livestream hvor de bare høvler et par trailere af og så det slut, som en hel uge/weekend hvor hele branchen mødes på neutral E3 grund og viser hvad de kan for hele verden, det skaber så meget mere buzz omkring deres produkter end hvad de har gang i pt.
Men det er klart når Sony og MS melder fra så falder det hele fra hinanden.
31/03/2023 kl. 13:36 #11EvilDonutRusher#0 Trådstarter- 60 Indlæg
OfflineI forhold til økonomi, er der noget man skal huske: det handler ikke kun om hvad det koster at være på E3, det handler også om hvad man i stedet kan få for de penge.
Messegulvet på E3 er en konkurrence om at råbe højest. Alle udstillerne kæmper for gæsternes opmærksomhed, og der er en reel risiko for at drukne i mængden. Og selv når du trænger igennem til presse og influencers, er det helt ude af dine hænder hvad de vælger at dele videre.
Alle spilsites kæmper med læsertallene, for udbuddet af meninger er blevet meget større. Og Twitch-streamere og YouTubere er ikke på E3, for en messe passer slet ikke til deres format. Derfor falder værdien i at tale med pressen på en messe.
Og som sagt kan Nintendo, Microsoft og Sony alle nå deres kunder meget mere effektivt via deres egne platforme. De kan alle smide et stort banner med nedtælling på startsiden på deres konsoller, og livestreame deres præsentationer direkte til maskinen, på Facebook, på Twitch, på YouTube. Og i dagene efter kan de så plastre til med “fik du set den? Ellers er den her” og trailere i lange baner.
E3 var fedt engang, men det har udspillet sin rolle.
One Donut to rule them all, one Donut to find them.
One Donut to bring them all, and in the darkness bind them31/03/2023 kl. 14:24 #12LiberNullRusher- 482 Indlæg
OfflineDet er gået ned af bakke lige siden at de fjernede booth babes.
The multiplication of our kind borders on the obscene; the duty to love them, on the preposterous.
31/03/2023 kl. 14:25 #13VampiricEyeRusher- 3830 Indlæg
OfflineÆrgerligt, men ikke overraskende. E3 var vildt fedt engang. Men personligt, så er det ikke så vigtigt for mig længere. Af tidsmæssige grunde, så er jeg blevet Nintendo-exclusive de seneste år. Og deres format (Nintendo Direct) klarer sig ganske fremragende uden E3.
#10 Jeg tror, du undervurderer, hvor meget buzz eksempelvis Nintendo er i stand til at generere med deres Directs. Jeg har svært ved at forestille mig, at E3 ville hjælpe dem på nogen måde her i 2023.
Nintendo Influencer
På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg
På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
31/03/2023 kl. 14:58 #14NoFaithRusher- 296 Indlæg
Offline#13 Jamen det er jo heldigvis tilladt at være uenige, jeg tror ikke på producenterne kan nå meget længere ud end til dem der allerede er kunder igennem deres egne platforme alene, jeg er sådan set enig i at en MESSE som sådan er utrolig gammeldags, men jeg tror stadig på det kan noget at branchen som helhed mødes den ene gang om året, alt fra HW producenter til Spilfirmaer og alt midt imellem og viser frem hvad de går og brygger på.
Husk på E3 har HELE verdens øjne, det er klart alle de kæmpe store sagtens kan klare sig uden E3 som MS, Sony og Nintendo, men hvad med alle de mellemstore og små? og det skal de STORE jo også bakke op om da det vil være i BRANCHENS bedste interesse, om E3 så skal være et mere digitalt format i fremtiden… tjaaee måske, men jeg synes bestemt det er synd hvis ikke man holder fast i det her kæmpe samlingspunkt for branchen hvor alle møder op på neutral grund og viser hvad de kan og udveksler ideer og erfaringer og møder kunderne i øjenhøjde.
31/03/2023 kl. 15:02 #15NoFaithRusher- 296 Indlæg
OfflineSå kommer jeg altså også til at savne publikum “poppe” når der kommer en fed trailer eller en afsløring af større kaliber, det er altså lidt federe når man kan hører andre som er lige så hyped som en selv give den op for det man oplever og ser, end bare at se en trailer alene i stilhed over en live stream eller en youtube video uden publikum reaktioner eller noget som helst.
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...