Til trods for at Elder Scrolls 6 blev annonceret helt tilbage ved E3 2018, så skal vi ikke forvente at spillet lander foreløbigt. I et interview med The Telegraph taler Todd Howard lidt mere om hvor Elder Scrolls 6 befinder sig.
Og han nævner specifikt, at man kan sige, at spillet stadig er i design fasen. Og derudover nævner han at det vil blive udviklet i deres nye Creation Engine 2. Samme engine som også danner grundlag for næste års længe ventede Starfield.
Spil af denne kaliber kan ofte befinde sig årevis i design fasen. Hele verdenen skal udvikles og konceptualiseres. Karakterer skal skabes. Baggrundshistorier og quests skal flettes sammen. Og først når spillet er håndgribeligt nok, vil man begynde at implementere det i en engine. Og gennem design fasen danner man sig også et overblik over hvad den tech man benytter kan og ikke kan. Og ikke mindst, hvad der skal udvikles for at man kan realisere spillet.
Så selvom Elder Scrolls 6 “kun” er i design fasen, så betyder det ikke at Bethesda har ligget på den lade side. Creation Engine 2 er så langt i sin udvikling at den bruges til næste års Starfield. Så grundlaget er ved at være på plads. Og mon ikke vi alle er glade for at Elder Scrolls 6 ikke udvikles i den gaffatape sammenklistrede Creation Engine 1.
Men vi skal altså ikke holde vejret for en snarlig release.
Forside › Fora › Elder Scrolls 6 har lang vej igen
Til trods for at Elder Scrolls 6 blev annonceret helt tilbage ved E3 2018, så skal vi ikke forvente at spillet lander foreløbigt. I et interview med T
[Læs hele nyheden her: Elder Scrolls 6 har lang vej igen]