Spiludvikler: Klag ikke, hvis du ikke køber til fuld pris

Instruktøren af Days Gone, John Garvin, sender en stikpille afsted mod de mange, som gerne vil se en efterfølger til etteren, men angiveligt kommer det ikke til at ske, da spillet ikke solgt tilstrækkeligt ved lanceringen.

Spillet fik en blandet modtagelse efter udgivelse, hvor flere fejl skulle have været et af de største kritikpunkter foruden en kedelig historie. Sony Bend er selvsagt en førstepartsudvikler for Sony, men da de præsenterede en efterfølger til spillet for udgiveren, så fik de nej fra Sony, som hellere vil fokusere på sikre salgssucceser.

Det fik så hr. Garvin til at gå i en podcast med David Jaffe, hvor han kom med følgende citat:

“I do have an opinion on something that your audience may find of interest, and it might piss some of them off. If you love a game, buy it at fucking full price. I can’t tell you how many times I’ve seen gamers say ‘yeah, I got that on sale, I got it through PS Plus, whatever’.

– John Garvin, spilinstruktør på Days Gone

I podcasten kommer han også ind på, hvordan piratkopiering tidligere har ødelagt det for spilstudiets udgivelser, heriblandt en Syphon Filter-titel som kunne downloades umiddelbart efter udgivelsen.

Problematikken er interessant, for hvis brugerne ikke støtter op om et spil ved dets udgivelse, så bliver det muligvis kun ved den ene titel. Omvendt bør studierne og udgiverne både kvalitetssikre deres spil, ligesom risikovilligheden gerne må blive større hos de store selskaber.

Forside Fora Spiludvikler: Klag ikke, hvis du ikke køber til fuld pris

Currently, there are 0 users and 0 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Nickell
    Rusher
    Offline

    Instruktøren af Days Gone, John Garvin, sender en stikpille afsted mod de mange, som gerne vil se en efterfølger til etteren, men angiveligt kommer de
    [Læs hele nyheden her: Spiludvikler: Klag ikke, hvis du ikke køber til fuld pris]

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Molkar
    Rusher
    • 104 Indlæg
    Offline

    Han kunne jo lære at lave sine spil færdige til launch, så de ikke ender på tilbud inden de er patchet færdig

    #2
    Aben
    Rusher
    • 30 Indlæg
    Offline

    Det virker lidt narcissistisk at bebrejde spillere for at gøre en god handel i stedet for at acceptere, at man har lavet et produkt, som ikke har levet op til forventningerne.

    Hvis Days Gone var bedre, ville det højst sandsynligt have fået en efterfølger.

    #3
    SvenBent
    Rusher
    • 88 Indlæg
    Offline

    han virker som om han ikek helt vil indroemme er nar man laver et spil som sucker ved udgivelse og folk venter paa patches saa nar prisne at falde imens.

    Jeg er dog enig i hans paastand om pirateri.

    - Sven Bent

    #4
    Ghidora
    Rusher
    • 422 Indlæg
    Online

    Hvis spillet havde fået lige så meget ros ved launch som det har fået sidenhen, så ville langt flere have købt det!

    Hvis jeg er usikker på om et spil er fuld pris værd, venter jeg konsekvent på prisen falder.

    Syntes det er forkert at give kunderne skylden?

    GL & HF

    #5
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 237 Indlæg
    Offline

    Han lyder umiddelbart som en nar som fortjener et reply ala “You had ONE job, dickhead”.

    #6
    NightBreaker
    Moderator
    • 591 Indlæg
    Offline

    Lyder mærkeligt. Spil som Apex, warzone. Tjener millioner. Og de er gratis. Er lidt som film. Hvis de er gode nok skal folk nok betale, på den en eller anden måde.

    #7
    Nass
    Rusher
    • 230 Indlæg
    Offline

    Det lyder da som lidt ‘denial’. Hvis spillet er godt skal det nok blive populært..

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...