GTAV som optaget med et dashcam

Hvis man godt kan lide at nørde neurale netværk, specifikt den visuelle af slagsen, så kan nedenstående video anbefales.

GTAV har op til flere mods, der får det til at se mere eller mindre fotorealistisk ud – og faktisk ser spillet jo ganske hæderligt ud i sit udgangspunkt. Men en nye metode tager det lige skridtet videre og kværner det gennem op til flere lag af neurale netværk, der har til formål, at få spillet til at ligne noget der er optaget med et dashcam.
Og det er ganske imponerende resultater de kommer frem til. De kalder det for interactive, hvilket nok stadig ikke helt dækker over at det kan køre realtime. Men uanset hvad, så er det interessant at se, hvad der sker, når de syntetiske bymiljøer fra Grand Theft Auto V blandes godt og grundigt sammen med et datasæt bestående af dashcam billeder.
Der gøres brug af flere tricks for at opnå konsistens mellem objekterne fra spillet og netværkets slutprodukt. Blandt andet fodres netværket ikke kun med billeder fra spillet, men også med de direkte 3D informationer om objekter i spillet. Dermed kan objekterne klassificeres og sendes gennem maskinen hver for sig, som så slutteligt kan samle det til et imponerende resultat der giver masser af uncanny valley vibes. Desuden træner de ikke netværket på hele billeder, men klipper dem i stedet i små stykker, som nemmere kan klassificeres som “asfalt med stribe”, “cykel” eller lignende.

Se gennemgangen og eksempler i videoen herunder:

Forside Fora GTAV som optaget med et dashcam

Currently, there are 0 users and 0 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    ElSenator
    Rusher
    Offline

    Hvis man godt kan lide at nørde neurale netværk, specifikt den visuelle af slagsen, så kan nedenstående video anbefales. GTAV har op til flere mods, d
    [Læs hele nyheden her: GTAV som optaget med et dashcam]

Viser 6 svar - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nickell
    Rusher
    • 673 Indlæg
    Offline

    Virkeligheden er kedelig… 😜

    #2
    TheMike
    Rusher
    • 57 Indlæg
    Offline

    Man spekulere på hvor langt fremme i tiden vi ville være teknisk hvis teknologien ikke blev holdt tilbage af konsollerne.

    #3
    Nickell
    Rusher
    • 673 Indlæg
    Offline

    Man spekulere på hvor langt fremme i tiden vi ville være teknisk hvis teknologien ikke blev holdt tilbage af konsollerne.

    Crysis tog syv mile skridt dengang, men brugerne rykker altså langsomt, uanset om de køber PC hardware eller konsoller.

    At der er en laveste fællesnævner, betyder ikke, at der ikke kan udvikles på et højt og krævende niveau, men PC Masterrace står jo selv stille.

    Hvis der var et marked for hyperrealistiske spil, så fik du dem.

    • Dette svar blev ændret 6 måneder, 2 uger siden af Nickell.
    #4
    ElSenator
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 443 Indlæg
    Offline

    Det bliver lidt off-topic men…

    #3, Jeps, Crysis var lidt en teknologisk ener og blev aldrig fulgt op af andre spil derefter. Crytek selv backtrackede voldsomt med Crysis 2 og 3, der slet ikke havde samme teknologiske niveau som Crysis 1. Det husker jeg som enormt skuffende som PC gamer. Far Cry 2 var et af de få spil der forsøgte at eftergøre det på grund af Crysis trenden. Digital Foundry har en fantastisk video der ret tydeligt viser at Far Cry 2 er langt mere techy end Far Cry 5… :S

    #2, Jeg tror det er en balance. Konsollerne har holdt PC spil tilbage, det er jeg overbevist om. Men mange af de ekstreme features bliver også smidt på porten fordi det ikke er noget der giver gameplay værdi. Og det koster jo stadig penge og resourcer at implemnentere alle detaljerne. Så meget tror jeg skrottes pga. tid, økonomi og resourcer.

    On-topic: Konceptet i første video er et eksempel på et ekstremt syntetisk videofilter der kræver adgang til streaming af spillets assets. Så det kunne såmænd godt implementeres af Rockstar. Spørgsmålet er om det overhovedet giver mening. Det ser jo egentlig ikke godt ud. Det emulerer et dårligt dashcam. Men det giver det er underligt realistisk udseende. Jeg tror faktisk jeg ville føle det lidt bizart at køre folk ned i GTAV med den type grafik, da jeg vil føle at jeg fjernstyrer en rigtig bil ude i verden et sted.

    #5
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #4 @ElSenator efter at have set videoen må jeg give dig ret. Det ser så realistisk ud at det ville blive lige ubehageligt nok med nogen af spillets voldelige elementer.

    En anden ting er også at udseendet totalt dræner stemningen ud af grafikken. Gad helt sikkert ikke spille et GTA spil, der så sådan ud. Men ja det er så netop også fordi det er baseret på IRL dash cam video som du er inde på.

    Til gengæld som teknologi vildt spændende, og der er helt sikkert potentiale for at det kunne blive brugbart en dag i fremtiden.

    #6
    NightBreaker
    Rusher
    • 567 Indlæg
    Offline

    Sgu flot. Vildt så meget folk henover tiden har fået ud af GTA.

Viser 6 svar - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...