Forside Fora Off-topic Bilforsikring for begyndere? Svar til: Bilforsikring for begyndere?

Nioxic
Rusher
  • E-peen: 414

En ansvarsforikring dækker det du kører ind i. Det er et lovkrav

kasko dækker selve din bil, op til et hvis beløb osv. ud fra skaden

og så er der noget selvrisiko, du skal betale for at få dækning for hver skade. (oftest et sted mellem 2000 og 5000, men nogen steder må du selv vælge, men jo lavere selvrisiko, jo dyrere er selve prisen for forsikringen)

og så er der oftest nogle tilvalg du kan få, fx. vejhjælp, stenslags rep og den slags. Disse kan du bare springe over hvis du tænker din bil er fin. Stenslag er ikke super dyre at få fikset.

Jeg har haft haft forsikring hos Alka og FDM.

De har glimrende forsikringer og har fået gode anmeldelser (ifht pris/dækning osv)

FDM kræver dog du har medlemsskab hos dem. Det koster 55 pr md (første år er vidst gratis) og så får du “Motor” magasinet og en rækket fordele og rabatter nogle steder. (det har de selvfølgelig en masse om, på deres side)

anyways. Hvis du sammenligner priser på diverse beregnere, så kan du se hvor du får den billigste forsikring. Mange har en beregner direkte på deres side

Jeg har pt. forsikring hos FDM. jeg kan godt lide fordele og det var samtidig den billigste forsikring jeg kunne finde. 🙂