Forside Fora Politik/Samfund Omskæring af børn Svar til: Omskæring af børn

#60
Jacques
Rusher
  • 554 Indlæg
Offline

#55 “lemlæstelse af spædbørn”, hvor har du det fra? Har du nogle tal /rapporter på det?

Og lige et tillægsspørgsmål, antallet af børn/mænd der dør i Danmark som følge af omskærring er = 0, hvert år.

Antallet af mennesker der dør pga alkohol i Danmark ligger et sted mellem 3000-6000 mennesker hvert år.

Synes du vi skulle forbyde alkohol?

Jeg kan se ifølge de amerikanske tal, så er over halvdelen af deres befolkning omskåret.

Og sidst jeg checkede var halv delen af den amerikanske befolkning ikke jøder eller muslimer, så noget siger mig, at der må være en årsag, at så mange vælger frivilligt at blive omskåret i USA

Årsagen er bare tradition. Der er stadigvæk ikke nok bevis for, at omskæring har en positiv effekt ift. modstandsdygtighed overfor kønssygdomme. Desuden fødes vi mænd med forhud. Som biolog kan jeg ikke argumentere for, at der IKKE er en grund til, at mænd fødes med den, hvis ikke det var fordi, den havde en funktion. Den er tydeligvis ikke et levn, ligesom fx halebenet eller blindtarmen (selvom det ikke helt kan udelukkes, at blindtarmen rent faktisk har en funktion). Forhuden beskytter en vital og meget sensitiv kropsdel. Argumentet for at fjerne den er ofte, at det gør, at man holder længere under sex (dette er dog ikke endegyldigt bevist, men det giver meget god mening). Evolutionært set er det kun meget sent blevet en fordel at kunne holde længere under sex. Det har ikke oprindeligt været nogen fordel. Derfor synes jeg helt klart, at man bare bør lade den være – i hvert fald skal det 2736 % være op til individet, om han vil beholde den eller ej.

Bye with a warmly hugs