Forside Fora Politik/Samfund Coronavirustråden version 2 Svar til: Coronavirustråden version 2

#506
mayday-rewire
Rusher
  • 186 Indlæg
Offline

#497 Ikke desto mindre er en bred vaccinestrategi hvad størstedelen af verdens regeringer og sundhedsvæsener har iværksat. Det går jeg ud fra at du ikke benægter. Du afviser heller ikke at mene, at en bred vaccinestrategi er forkert. Så ja, hvis du har ret, tager langt størstedelen af verdens landes regeringer og sundhedsvæsener fejl. Det er selvfølgelig ikke umuligt, men som jeg skrev, er oddsene ikke i dit favør.

Men måske bliver vi overbeviste, hvis du poster endnu flere links og citater? Jeg synes du skal give det et shot.

Vi befinder os på et diskussionsforum. Du kommer med påstande om at vacciner forhindre smitte, mutation og nedlukning. Jeg præsentere mine argumenter for hvorfor det ikke er korrekt i et globalt perspektiv, og henviser endda til ekspertgruppen, som benyttes af regeringen til at komme med input til Danmarks langsigtede strategi, samt tal og observationer fra andre lande.

Så vil du pludselig ikke indgå i en diskussionen, men blot henvise til en “bred vaccinestrategi”.
Jeg tør godt have lidt på spil, og holder fortsat på at det er utopi at tro man kan lykkedes med at vaccinere hele jordens befolkning kontinuerligt.

Jeg beklager at jeg har en holdning til emnerne, og at det afspejler sig i form af tekst og kilder. Jeg kunne desværre ikke finde noget brugbart i Pixi format.

Bør vi lade os vaccinere mod coronavirussen eller ej?

Det kommer an på hvilken situation du er i i livet. Er du under 60 og ellers sund og rask, så vil jeg ikke mene det er nødvendigt. I sidste ende kommer det jo an på hvad der gør dig tryg. Man skal bare vide at man hverken forhindre smitte, mutation, eller nedlukninger/restriktioner, ved at lade sig vaccinere. Med den viden i baghovedet, håber jeg på et mere nuanceret billede af dem der vælger ikke at lade sig vaccinere for Covid-19.