Forside Fora Politik/Samfund Coronavirustråden version 2 Svar til: Coronavirustråden version 2

#500
mayday-rewire
Rusher
  • 186 Indlæg
Offline

Det er fordi sundhedsvæsenerne ikke synes det er OK folk dør af Corona hvis de har komorbiditet.

Det har intet med sagen at gøre.

Det handler om at være oplyst om den reelle risiko. De fleste aner ikke at 91% af Covid-19 dødsfaldene i Danmark er folk med komorbiditet, eller at gennemsnitsalderen for patienter, der er døde med COVID-19, er på 82 år, hvilket er det det samme som vores gennemsnitsalder ved død i almindelighed. De fleste aner heller ikke, godt nok ud fra egen erfaring, at man tæller folk der dør indenfor 30 dage efter en positiv test med i statistikken.

Tallene lyder selvfølgelig mindre farlige ud hvis man først vælger et land med en meget effektiv nedlukningsstrategi og derefter manipulerer de fleste dødsfald væk ved at fjerne dem man opdager er mest sårbare fra sin egen særlige statistik.

Tallene er jo netop oplyst ud fra ovenstående kontekst. Det er jo ikke fordi jeg lægger skjul på hvordan jeg er kommet til de tal, og hvorfor jeg mener det er relevant. Det ville være noget andet hvis jeg blæste tallene ud i samtlige nyheder i halvandet år, men undlod at fortælle hvem der reelt er udsat.

Man kan også vælge at rette henvendelse til sundhedsvæsnet for at høre, hvorfor de ikke synes man bare kan pille de fleste dødsfald ud af statistikken, så det ser flottere ud.

Dvs. hvad ved eksperterne, som amatørerne ikke ved?

Et hurtigt kig på Sundhedsstyrelsens hjemmeside afslører de er bekendte med forskellige lidelser, der kan øge risikoen for et alvorligere sygdomsforløb, hvis man smittes, så det kan jo oplagt være en del af forklaringen, da særligt ældre ofte fejler noget i forvejen og fylder mest i statistikken. Et godt spørgsmål at stille dem.

Hvem har bedt om at få smidt ældre og folk med komorbiditet ud af statistikken her i denne tråd?
Jeg sætter faktisk pris på at de data er tilgængelige. Uden dem havde jeg måske valgt at lade mig unødigt vaccinere.