Forside Fora Nyheder Klumme: Fremtiden for PC gaming – måske Svar til: Klumme: Fremtiden for PC gaming – måske

synchaoz
Rusher
  • E-peen: 52

Jeg synes mere det, der definerer en PC , og adskiller den markant fra en konsol, er alle de kreative or arbejdsmæssige redskaber den stiller til rådighed ud over blot gaming.

Kan du tegne, animere or lave grafik på en konsol/handheld? Kan du programmere på en konsol og udvikle egne spil? Kan du lave lyd og musik, eller skrive noveller eller modellere 3D på en konsol? Tektisk set kan det vel lade sig gøre, men det er yderst besværligt, upraktisk og sikkert ad helvedes til sløvt og uoptimeret.

PC’en samler alt, hvad man kan ønske sig, og er bygget netop til at være en jack of all trades. Jeg kan hoppe ind og game mit yndlignsspil, og bagefter uden andet end et par clicks på musen kan jeg hoppe ind i Unity og programmere på mit spil, eller gi mig i færd med at tegne pixel art, eller hoppe i Renoise og lave musik, eller bare fyre Google docs op og skrive D&D eventyr eller hvad jeg nu lyster. Alt sammen er et sammenhængende flow.

Det er hvad for mit kendetegner hvad en PC er.