Forside Fora Off-topic Smart watch hvad bruger du det til? Svar til: Smart watch hvad bruger du det til?

#2
Steadi
Rusher
  • 329 Indlæg
Offline

Jeg har et Apple Watch, og har haft det siden oktober sidste år.

Har før brugt mit Garmin Forerunner til notifikationer og puls i løbet af dagen, men jeg var blevet lidt træt af, at urets ret begrænsede smartwatch-evner. Og da der så var tilbud på AW 5 pga. ny model, så slog jeg til.

Jeg bruger det primært til notifikationer i løbet af dagen. Pga hjemmearbejde har det måske ikke været fuldt udnyttet, for min telefon har 99% af tiden været lige i nærheden. Nu hvor kontoret igen er muligt et par gange om ugen, så er det ret fint at kunne lade telefonen ligge, men stadig få fx beskeder fra institutionen.

At have styr på min kalender bruger jeg mere end jeg umiddelbart havde regnet med.

Min vurdering af uret er nok stadig, at det er “nice to have”, men endnu ikke “need to have” for mit vedkommende.

Når du har Android, så se eventuelt tiden an til august, hvor Samsung skulle præsentere deres nyeste modeller af smartwatches – en del eller alle af dem bliver med Wear OS, som Google og Samsung har indgået samarbejde om.

#1 – jeg kan ellers godt se fordelen i at have et smartwatch med sim-kort, som ikke behøver forbindelse til telefonen.

Så behøver man ikke have sin telefon med, hvis man går en tur, men kan stadig modtage beskeder o.l.

  • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Steadi.