Forside Fora Spil VR Nye VR headsets fra HTC i maj Svar til: Nye VR headsets fra HTC i maj

Djernis
Rusher
  • 71 Indlæg

#2 S’føli er det fint med flere prisniveauer, jeg kan også sagtens forestille mig at smide flere penge efter et high end VR sæt, men det bliver jo kun såfremt det er noget der fanger mig, hvorfor den billige Quest 2 løsning pt. er bedste bud på at prøve noget “ordentligt” for at se om det fanger og så bagefter lange omkring 10-12k ud efter hvad der nu er bedst på markedet på daværende tispunkt.

Tvivler også på Oculus kommer til at være eneste spiller eller få monopol på hele VR markedet, netop fordi som du siger så er der folk der vil have det bedste (eller så tæt på alt efter hvad der kan lade sig gøre)

Men som det ser ud nu så har Oculus monopolet på “entry level” VR eftersom alt andet koster mindst det dobbelte, og medmindre man har en solid lønseddel så er det de færreste jeg kender der har lyst til at smide 8-10k efter noget som de ikke er sikre på om de vil synes om. Hvilket man må sige VR stadig er i et stadie hvor man nemt kan være i tvivl.

En gaming pc til 10k+ er jo ikke noget man springer på som det første man køber, der har man for de flestes vedkommende prøvet at nørde på noget billigere eller “nedarvet” hardware inden man er bidt nok af det til at smide pengene det koster at få en lækker spand.